راه اندازی نخستین دپارتمان صنایع غذایی در شهرکرد

به گزارش شیوا مارکت، نخستین دپارتمان صنایع غذایی چهارمحال وبختیاری در مرکز آموزش فنی وحرفه ای خواهران این استان از شنبه 30 آذر راه اندازی شد.

راه اندازی نخستین دپارتمان صنایع غذایی در شهرکرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: در این دپارتمان آموزش های رشته های آشپزی، طباخی آبزیان، ترشی و شورخانگی، سالادسازی و اردورساز، شیرینی و کیک پزی بدون فر، شیرینی خرمایی، اصول چیدمان میز پذیرایی و آشپزی هتل را فرا می گیرند.

قهرمان آماره در آیین افتتاح این دپارتمان اظهار کرد: هنرآموزان پس از ثبت نام در پرتال آموزش فنی وحرفه ای به صورت رایگان آموزش می بینند.

به گفته وی شرکت نمایندگان در این دوره ها که دوره آموزشی کوتاه مدت است، در آزمون مهارت شرکت و گواهینامه آموزش و مهارت کسب می نمایند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای چهارمحال و بختیاری، با اشاره به استقبال بانوان از دوره های فنی وحرفه ای در استان گفت:پس از ارزیابی که در هفته مهارت با برگزاری دوره های کوتاه مدت سفره و میوه آرایی و طبخ غذا انجام شد، این دپارتمان راه اندازی شد.

وی توسعه رشته های جدید که مورد استقبال جوانان باشد را یکی از سیاست های آموزشی فنی وحرفه ای استان عنوان نمود و اضافه نمود: هم اکنون 10 تیم آموزش صنایع، 10 مرکز همجوار دانشگاهی، 3 مرکز همجوار زندان و 100 کارگاه آموزش روستایی در استان فعال است.

آماره به فعالیت 18مرکز دولتی و 174 آکادمی غیردولتی در استان در راستای آموزش های فنی و حرفه ای اشاره نمود و گفت: بیشتر شرکت نمایندگان در دوره های آموزش فنی وحرفه ای جذب بازار کار می شوند.

در حاشیه راه اندازی این دپارتمان یکی از مربیان آشپزی و سفره آرایی استان به مناسبت شب یلدا نحوه میوه آرایی شب یلدا رابرای حاضران به نمایش گذاشت.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی بیش از 947 هزار نفر است.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14721

به "راه اندازی نخستین دپارتمان صنایع غذایی در شهرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین دپارتمان صنایع غذایی در شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید