راه سلامتی از آب می گذرد

به گزارش شیوا مارکت، تعادل مایعات در بدن ما توسط کلیه ها تنظیم می گردد. این ها هستند که اطمینان می دهند که به اندازه کافی آب، نمک و مواد دیگر در ارگانیسم ما وجود دارد، و همچنین ما را از ته مانده ها و هر چیز غیر ضروری دیگر خلاص می نمایند.

راه سلامتی از آب می گذرد

روزنامه داگنس نوهتر چاپ سوئد به تعدادی دیگر از سوالاتی در باره تاثیرگذاری آب بر وضع ارگانیسم انسان جواب می دهد. آب نوشیدنی خوبی برای کسی است که تشنه است. اما واقعاً چقدر نیاز به نوشیدن داریم؟ جواب کوتاه: تا زمانی که تشنگی مان را برطرف نکنیم. چنین است عقیده خانم یِنی نوستروم Jenny Nyström، استاد فیزیولوژی کلیه در آموزشگاه پزشکی گوتبُرگ سوئد.

وی اضافه نمود: اساساً، تعادل مایعات در بدن ما توسط کلیه ها تنظیم می گردد. این ها هستند که اطمینان می دهند که به اندازه کافی آب، نمک و مواد دیگر در ارگانیسم ما وجود دارد، و همچنین ما را از ته مانده ها و هر چیز غیر ضروری دیگر خلاص می نمایند.

همه این ها به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد و ما به کاری نیاز نداریم. علاوه بر این، کلیه ها ارگان بسیار قدرتمندی هستند. اگر به طور کلی سالم هستیم، می توانیم مثلاً یکی از کلیه ها را به کسی اهدا کنیم و هنوز هم به طور عادی با یک کلیه زندگی کنیم.

داگنس نوهتر: بنابراین، پس اگر به طور عادی غذا می خوریم و می نوشیم، نباید از کمبود آب بدن هراس داشته باشیم؟

ینی نوستروم: نه، لزومی ندارد. تشنگی یکی از قوی ترین احساسات است و نشان می دهد که فرد به نوشیدن نیاز دارد. اگر مثلاً حجم ادرار بسیار کمی دارید و از نظر رنگ تیره است، می توانید این مسئله را درک کنید. اما در شرایط دمای معمولی و دسترسی عادی به آب و غذا، نیازی به تفکر زیاد در این باره ندارید، زیرا همه چیز به خودی خود اتفاق می افتد.

دانستن این نکته مهم است که مایع با غذا وارد بدن ما می گردد. همچنین این امر اهمیت بالا دارد که اگر زیاد عرق می کنید، خوردن چیزی نمکدار را نباید فراموش کنید.

اگر فردی قهوه زیادی بنوشد، ممکن است یک اثر ادرار آور جزئی ایجاد گردد. اما در چنین مواردی، ما در خصوص مقدار بسیار بیشتری کافئین از مقدار دریافت شده توسط دوستداران معمولی قهوه صحبت می کنیم.

آیا ما از خوردن آب زیباتر می شویم؟

یکی از شایع ترین توصیه های متخصصان زیبایی، نوشیدن آب زیادی برای بهبود پوست است. اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد حاکی از اینکه اگر سطل ها آب بنوشید، پوست شما آغاز به درخشش می نماید. پوست به وسیله چنین روشی تمیز نمی گردد. اگر مقدار زیادی آب بنوشیم، ارگانیسم آنرا به سرعت از بدن رها می نماید و آن به پوست نمی رسد.

بهترین توصیه برای نحوه آب خوردن- گوش دادن به بدن است. اگراحساس تشنگی می کنید، یک لیوان آب بنوشید.اگر بدنتان همانطور که باید عمل می نماید، در این صورت می توانید بر احساسات خود اتکا کنید.

بدن انسان روزانه از آب خلاص می گردد - بخشی از راه ادرار و همچنین به وسیله تنفس، مدفوع و عرق. قاعده اصلی بهزیستی انسان نوشیدن روزانه آب به مقداری که از ارگانیسم دفع می گردد و میزان فراوری ادرار در روز باید حداقل 1.5 لیتر باشد. میزان دقیق آب و ادرار به ویژگی های هر ارگانیسم خاص بستگی دارد.

اما حداقل مطلق مصرف آب برای زنده ماندن انسان یک لیتر در روز است.

دانشمندان سالهاست که مطالعه می نمایند که چگونه آب باعث کاهش خطرات در بیماری های مختلفی مانند قلبی عروقی و دیابت نوع 2 می گردد. ثبت شده است که در افرادی که در سرحد پرخطر قرار دارند و به طور بالقوه می توانند به دیابت نوع 2 مبتلا شوند، با گذشت مرز کشف مقدار زیادی هورمون وازوپرسین در خون آغاز می گردد که باعث می گردد اگر فرد خیلی کم بنوشاند، کلیه ها در بدن آب خود را حفظ نمایند.

دانشمندان مطالعات مختلفی را انجام داده اند تا دریابند که چگونه مصرف آب می تواند به این گروه از افراد یاری کند. یکی از آن ها این بود که چندین نفر که نوشیدن مقدار کمی آب و وازوپرسین زیادی در بدنشان داشتند، مجبور بودند به مدت شش هفته 1.5 لیتر آب اضافی بنوشند.

پس از آن، سطح قند خون آن ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اکنون دانشمندان در تلاشند با انجام یک مطالعه بسیار بزرگتر که شامل افراد بیشتری و گروه های کنترل است، پاسخی را بیابند. این کاوش پس از چند سال به خاتمه می رسد. اما در حال حاضر هم نتایج بعضی آزمایش های بدست آمده نشان می دهند که نوشیدن روزانه مقدار مشخصی آب خطر ابتلا به عفونت های ادراری و سنگ کلیه را کاهش می دهد.

دانشمندان امیدوارند که یک پژوهش بزرگ جدید به معین دقیق میزان آب مطلوب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری ها یاری کند.

آب و بدن ما

درصد بسیار زیادی از بدن ما مانند سایر اشکال زنده در زمین، متشکل از آب است. به طور معمول، یک سلول حداقل 70 ٪ آب دارد. یک مرد بالغ تقریباً 60 ٪ آب دارد و یک زن تقریباً 55 ٪.

آب با مایعات و مواد غذایی وارد بدن می گردد. این واقعیت که تعادل آب بدن دارد مختل می گردد توسط احساس تشنگی انسان نمایان می گردد.

منبع: اسپوتنیک

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: فرادید
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15663

به "راه سلامتی از آب می گذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه سلامتی از آب می گذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید