رشد 13.1 درصدی درآمد هواوی در نیمه اول 2020

به گزارش شیوا مارکت، هواوی در بیانیه مطبوعاتی جدید خود اظهار داشت درآمد این شرکت در نیمه اول سال 2020 به 64.88 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت در مدت زمان یاد شده به حاشیه سود خالص 9.2 درصد دست یافت که نسبت به بازه مشابه در سال 2019 (8.7 درصد)، افزایش جزئی داشته است.

رشد 13.1 درصدی درآمد هواوی در نیمه اول 2020

هواوی به عواملی که سبب افزایش درآمد این شرکت در نیمه اول سال 2020 شدند اشاره ای نکرد، اما در بیانیه خبری خود بیان کرد که با وجود دنیاگیری بیماری کووید-19، تمرکز اصلی کسب و کار این شرکت یعنی فناوری های اطلاعات و ارتباطات نه تنها به ابزاری حیاتی برای مبارزه با ویروس تبدیل شده اند، بلکه موتور احیای شرایط مالی نیز بوده اند.

رشد درآمد هواوی در حالی رخ می دهد که دولت ایالات متحده کشورها را تحت فشار قرار داده تا تجهیزات این شرکت را از زیرساخت شبکه 5G حذف نمایند. بریتانیا قرار است از امسال میلادی تجهیزات این شرکت چینی را از شبکه 5G خود حذف کند؛ اقدامی که به گفته منتقدین ضرر 2 میلیارد پوندی به بریتانیا وارد می نماید و شرایط آنتن دهی را نیز با مشکل روبرو خواهد ساخت.

هواوی در گزارش یاد شده به جزئیات فروش محصولات در مناطق مختلف اشاره نکرد، اما می توان حدس زد که بازار چین بیشترین تأثیر را در رشد درآمد این شرکت داشته است. هواوی و رقیب خانگی اش یعنی شرکت ZTE که آمریکا آن را هم در لیست سیاه تحریم ها قرار داده، بخش اعظم قراردادهای احداث ایستگاه 5G برای اپراتورهای عظیم موبایل در چین را بین یکدیگر تقسیم نموده اند. اپراتورهای چینی همچنین قرار است گوشی های 5G هواوی را به مشتریان بفروشند که به طور طبیعی در درآمدهای این شرکت اثر مثبت خواهد گذاشت.

منبع : دیجیاتو

مجله کوروش بزرگ: وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: آی تابناک
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21667

به "رشد 13.1 درصدی درآمد هواوی در نیمه اول 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 13.1 درصدی درآمد هواوی در نیمه اول 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید