رضایتمندی 98 درصدی بیماران در بیمارستان تأمین اجتماعی

به گزارش شیوا مارکت، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان به ویزیت روزانه 9700 نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان توسط پزشکان عمومی اشاره نمود و گفت: طبق آمار و نظرسنجی صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان میزان رضایتمندی بیماران در بیمارستان غرضی ملایر در بعضی بخش ها 98 درصد است.

رضایتمندی 98 درصدی بیماران در بیمارستان تأمین اجتماعی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا صفری یکشنبه 11 خرداد در جمع خبرنگاران ملایر، اضافه کرد: در بحث رضایتمندی عرضه و تقاضا باهم همخوانی ندارد و باوجوداینکه در مراکز مختلف تعداد پزشکان را افزایش دادهایم اما چون به شمار بیماران روزانه اضافه نموده شده، ممکن است میزان رضایتمندی کمتر از بخش های بستری باشد.

وی دریافت خدمات از سازمان تأمین اجتماعی، درمانگاه ها و بیمارستان های زیر نظر این سازمان را حق طبیعی بیمه شدگان عنوان و اظهار کرد: در سطح استان همدان دو بیمارستان آتیه در همدان و غرضی در ملایر و همچنین هفت درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی مشغول خدمات دهی به بیماران هستند.

صفری با اشاره به وجود 300 تخت فعال بستری و 720 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح استان، ادامه داد: در بحث نسبت تخت بستری به بیمه شده، رتبه پنج کشوری را دارا هستیم.

وی به وجود 70 بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح کشور اشاره نمود و گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که از بودجه کشوری استفاده نمی نماید و درواقع یک مجموعه درآمد- هزینه ای محسوب می گردد و از محل حق بیمه های اخذشده از بیمه شدگان، در بحث درمان و ایجاد پروژه های درمانی سازمان هزینه می گردد و شامل سه قسمت درمان مستقیم، درمان غیرمستقیم و کمیسیون پزشکی و طب کار است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان اعلام کرد: سازمان در بحث آموزش و توزیع نیروی انسانی و پزشک متخصص هیچ دخل و تصرفی ندارد و دانشگاه علوم پزشکی در این راستا متولی است.

صفری به وجود دستگاه پیشرفته سونوگرافی در بیمارستان غرضی ملایر اشاره نمود و گفت: قانون ششم برنامه توسعه دانشگاه علوم پزشکی را مقید نموده است که 10 درصد نیروهای متخصص خود را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد اما متأسفانه همکاری در این زمینه با ما نمی گردد و در این میان بیمه شدگان و بیماران متضرر اصلی این ماجرا هستند.

خدمات رسانی 300 نفر کادر درمانی تأمین اجتماعی در بحث کرونا

وی به فعالیت شبانه روزی و خدمات رسانی 300 نفر کادر درمانی تأمین اجتماعی در بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر در بحث کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: شرایط عمومی کشور در بحث کرونا، به سمت بهتر شدن پیش می رود و سطح آمادگی و میزان شناخت ما از این بیماری افزایش یافته است.

صفری گفت: سازمان تأمین اجتماعی در بحث مقابله با شیوع کرونا و درمان بیماران با تمام قوا وارد میدان عمل شد و دوشادوش وزارت بهداشت و درمان درگیر مقابله و خدمات رسانی با بیماران شد، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 150 بیمار در بیمارستان غرضی ملایر بستری شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به درگیر شدن هشت نفر از کارکنان سازمان به بیماری کرونا، توضیح داد: طی این چند ماه همکارانم در بیمارستان های آتیه و غرضی مظلومانه و غریبانه شبانه روز کارکردند اما نامی از آن ها در هیچ جا برده نشد.

صفری به اجرای طرح حفاظت فردی در خصوص کارکنان و کادر درمانی اشاره نمود و اضافه کرد: در غرب کشور به عنوان استان تعیین محسوب شدیم و در زمان شیوع شدید کرونا در قم، شش نیروی شامل پزشک و پرستار برای خدمات دهی به قم اعزام شدند.

وی با اشاره به اختصاص 47 تخت بستری به بیماران کرونایی توسط مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان همدان، یادآور شد: در خصوص بیماران مسنی که دارای بیماری زمینه ای و خاص هستند مقرر شد به علت شیوع کرونا و جلوگیری از ابتلا تا دو ماه داروی این افراد برایشان تجویز گردد همچنین در پلی کلینیک اجتماعی همدان داروی 200 بیمار به صورت رایگان درب منزلشان تحویل داده شد.

صفری اعلام کرد: در حال حاضر در سطح استان و بیمارستان غرضی ملایر با کمبود پزشکان متخصص در رشته های جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، نورولوژی، رادیولوژی، داخلی و ارتوپد روبرو هستیم، سال جاری در بحث درمان در سطح استان همدان به 500 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: سال گذشته پنج میلیارد و 300 میلیون تومان در سطح مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان همدان تجهیزات خریداری کردیم همچنین در بحث هتلینگ بیمارستان های آتیه و غرضی ملایر بسیار مطلوب عمل کردند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان از افتتاح و شروع به کار بخش بازسازی شده جراحی زنان با پیشرفت 100 درصدی بااعتبار دو میلیارد تومان اطلاع داد و گفت: طی شش ماه این بخش بازسازی و تجهیز شد و امروز فعالیت خود را شروع می نماید.

صفری با اشاره به اینکه 700 میلیون تومان نیز صرف تجهیز بخش اداری بیمارستان غرضی ملایر شده است، گفت: رضایتمندی مردم از عملکرد این مرکز درمانی سبب شده تا خیرین نیز در بحث سرمایه گذاری در حوزه درمان ورود پیدا نمایند.

کرونا مانور خوبی برای نظام سلامت کشور بود

رئیس بیمارستان غرضی ملایر نیز گفت: کرونا مانور خوبی برای نظام سلامت و سایر دستگاه های اجرایی کشور بود، این بحران باعث شد تا ما اکنون قدر نعمت هایمان را در حوزه های مختلف بدانیم.

دکتر محمدرضا توکلی اعلام کرد: از ابتدای شیوع بیماری تا به امروز 150 بیمار در بخش کرونای این مرکز درمانی بستری شدند، معمولاً بین 60 تا 70 درصد از مبتلایان اصلاً متوجه ابتلای خود نمی شوند و بدون علامت هستند و فقط در 20 تا 30 درصد از بیماران علائم بروز می نماید.

وی با اشاره به اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی، اضافه کرد: اگر قرار است کرونا از چرخه طبیعت حذف نگردد ما باید نگران فصل پاییز باشیم چراکه در آن موقع آنفلوانزای فصلی و کرونا قطعاً سیستم بهداشت و درمان کشور را با چالش جدی روبرو می نماید.

توکلی اظهار کرد: بین 10 تا 14 روز ریسک انتقال ویروس از فرد ناقل به سایر افراد وجود دارد، از این مدت زمان به بعد احتمال انتقال ویروس کاهش می یابد.

رئیس بیمارستان غرضی ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر سه نفر مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند، اظهار داشت: در بحث بستری بیماران کرونایی طبق پروتکل وزارت بهداشت عمل می کنیم و بسته به شرایط بیمار، فرد باید بعد از ترخیص تا 14 روز قرنطینه باشد و اعضای خانواده او نیز باید تست کرونا بدهند.

توکلی گفت: در جمعیت بالا 70 تا 80 درصد بیماران مبتلا عموماً به صورت سرپایی درمان می شوند و علائم جزئی دارند و تنها 20 درصد از بیماران کرونایی که عمدتاً مسن و دارای بیماری های زمینه ای و خاص هستند، بدحال شده و نیازمند بستری می شوند.

این متخصص داخلی با تأکید بر اینکه جای نگرانی نیست و ویروس کرونا بعد از گذشت سه ماه قطعاً ضعیف شده است، ادامه داد: بحران کرونا به نوعی یادآور دوران هشت سال دفاع مقدس و جان فشانی رزمندگان ما در آن موقع بود، با این تفاوت که در این مقطع کادر درمانی متعهدانه پای کار بودند و در سطح کشور ما 200 شهید سلامت تقدیم جامعه کردیم.

رئیس بیمارستان غرضی ملایر اضافه کرد: کادر درمانی در این چند ماه ثابت کردند هر زمان جامعه به آن ها نیازمند باشند به تعهد انسانی و سوگندی که خورده اند عمل می نماید و جانانه برای درمان بیماران پای کار هستند.

وی در همین زمینه به خدمات رسانی داوطلبان کارشناس آزمایشگاه بیمارستان غرضی طی سه ماه به صورت شبانه روز در بحث تست کرونا از بیماران اشاره نمود و گفت: محسن احمدوند حتی در ایام تعطیلات به صورت ثابت در این مرکز درمانی برای دریافت تست خطرناک کرونا داوطلب شد و این خطر را به جان خرید که امروز با حضور مدیر درمان استان مورد تجلیل قرار می گیرد.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20480

به "رضایتمندی 98 درصدی بیماران در بیمارستان تأمین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایتمندی 98 درصدی بیماران در بیمارستان تأمین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید