روز اراک نقطه عطفی برای همگرایی است، افراد فاقد دانش ترافیک صاحب اختیار شده اند

به گزارش شیوا مارکت، شهردار اراک گفت: با وجود نظر مثبت شهرداری بر جمع آوری سرعت کاه های غیراستاندارد، بعضی دستگاه ها اجازه اینکار را ندادند، در واقع افراد فاقد دانش ترافیک صاحب اختیار شده اند.

روز اراک نقطه عطفی برای همگرایی است، افراد فاقد دانش ترافیک صاحب اختیار شده اند

به گزارش خبرنگاران، محمد کریم شفیعی در نشست مطبوعاتی به مناسبت 28 مهر ماه روز اراک اعلام کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی می تواند توسعه زیرساختی و روساختی شهر را محقق کند و در واقع فکر و اندیشه افراد است که شهرها را می سازد.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن یک شهر پیشرو باید برای ترویج اندیشه های مطالبه گرانه و مسئولیت زا کوشش کرد، گفت: شهر موجودی زنده است و باید به دنبال رشد و توسعه آن بود. نامگذاری یک روز در تقویم به نام اراک در واقع برشی از اقدامات فرهنگی است تا با ایجاد حس تعلق و آشتی، توسعه رقم بخورد.

شفیعی، روز اراک را نقطه عطفی برای همگرایی دانست و افزود: شهرها باید شهروندان مسئول و پرسشگر داشته باشند تا احتیاجهای خود را مطالبه نمایند. اراک همیشه در عرصه های مختلف پیشرو بوده است و باید این شاخصه حفظ گردد و با انجام اقدامات موثر و کسب تجربه های مثبت می توان به الگویی در کشور تبدیل شد.

وی افزود: شهرداری اراک 13 اسفندماه صدساله می گردد و برای این روز برنامه ها و جشنی در نظر گرفته شده است.

شهردار اراک با اشاره به برنامه های فرهنگی مدنظر شهرداری برای تدوین منشور فرهنگی، گفت: در کنار اقدامات فرهنگی، اتمام پروژه های نیمه تمام نیز در دستور کار واقع شده است. به همین دلیل اتمام پروژه تقاطع علم الهدی تا دهه فجر و تقاطع شهید صیدی تا خاتمه سال با جدیت دنبال می گردد.

وی گفت: تملک املاک ضلع شمالی پروژه تقاطع غیرهمسطح سنجان که در حیطه وظایف شهرداری اراک بود به صورت کامل صورت گرفته است و باید متولی اجرای پروژه کار را ادامه دهد، همچنین پروژه پیاده راه سازی مرکز شهر و پروژه میدان امام خمینی(ره) نیز در سال آینده پیگیری خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل ترافیک اراک نیز تهیه شده و به شورای ترافیک استان ارسال شده است تا به تصویب نهایی برسد.

وی در مورد جذب سرمایه گذار در شهر اراک اعلام کرد: یکی از پروژه های مهم شهر اراک که فراخوان جذب سرمایه گذار برای آن صورت گرفته است، پروژه نیمه تمام آفتاب است که 17 سال نیمه تمام مانده و طی 6 ماهه اخیر در صدد مشخص تکلیف آن برآمدیم و با توجه به اینکه برای تکمیل این پروژه حدود 60 میلیارد تومان سرمایه احتیاج است، فراخوان جذب سرمایه گذار آن منتشر شد.

شهردار اراک به جمع آوری بخشی از سرعت کاه های سطح شهر اشاره نمود و گفت: سه سرعت کاه غیراستاندارد در کمربندی شمالی اراک وجود دارد، حتی برای جمع آوری بعضی از سرعت کاه های تقاطع سنجان نیز اقدام شد، اما اجازه ندادند چراکه بعضی از دستگاه ها معتقدند باید سرعت کاه ها در معابر شهر باقی بمانند، مسئله اینجاست که بعضی افراد فاقد دانش ترافیک هستند، اما اختیاراتی دارند که براساس آن اجازه لازم برای اقدام را به شهرداری نمی دهند.

سند توسعه فرهنگی اجتماعی اراک تصویب می گردد

به گزارش خبرنگاران، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک نیز در این نشست با بیان اینکه نامگذاری روز اراک به منظور ارتقای حس هویت شهری و تعلق خاطر انجام گرفت، افزود: مردم عموما در تصمیم گیری ها جایی ندارند.

مرتضی سورانه گفت: اگر بتوان با همکاری اهالی رسانه و فکر و فرهنگ، فرهنگ شهروندی را ترویج کنیم قطعا می توان دغدغه های فرهنگی را برطرف نموده و شهروند بی تفاوت را شاهد نباشیم.

سورانه با تاکید بر اینکه شهر منهای شهروندان امری منسوخ است، افزود: سند توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر توسط شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورا در دست آنالیز است و تا خاتمه آبانماه در صحن رسمی به تصویب می رسد.

وی نواختن زنگ روز اراک در مدرسه صمصامیه به عنوان اولین مدرسه کشور، برگزاری جشنواره غذا و نمایشگاه در پارک ملت و طراحی تمبر اراک را از جمله اقدامات فرهنگی در شهر اراک دانست و گفت: شورا در صدد ثبت ملی روز اراک و سرود اراک است، همچنین به دانشجویان غیربومی نمونه دانشگاه های اراک کارت شهروند افتخاری اعطا می گردد و مهمانان همایش روز اراک در 12 آبانماه از این کارت بهره مند خواهند شد و در سفرهای خود به اراک می توانند از بعضی امتیازات بهره مند شوند.

سورانه افزود: به منظور ایجاد همگرایی در اراک و استان مرکزی به زودی دو خیابان شهر اراک به نام خیابان ساوه و خیابان دلیجان نامگذاری خواهد شد.

آمار و اطلاعات روزانه در اختیار مردم گیرد

به گزارش خبرنگاران، در این نشست رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اعلام کرد: نامگذاری روز اراک آغازی است تا به توسعه خلاق برسیم و برای داشتن توسعه خلاق باید شهر و شهروندان خلاق نیز در اختیار داشته باشیم.

ایرج رضایی با اشاره به تدوین چشم انداز 20 ساله برای اراک که مدنظر شورای شهر است، گفت: سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری اراک باید تمام آمار و اطلاعات را در معرض دید شهروندان قرار دهد و ضروری است که شهرداری نسبت به این امر طبق بودجه سالانه و با برنامه عمل کند و آمار را روزانه در اختیار مردم بگذارد.

نگاه ها به اراک تک بعدی است

در این نشست رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک نیز با بیان اینکه تاکنون اراک درگیر نگاه های تک بعدی بوده و شاخص های صنعتی بودن اراک بیشتر برجسته شده است، گفت: مزیت های تاریخی و جغرافیایی اراک همیشه مغفول مانده است و کم توجهی و عدم برنامه ریزی متناسب با مزیت های اراک باعث شده است که این شهر دچار عقب ماندگی در توسعه باشد.

فرزانه رحمتی توضیح داد: جهت توسعه واقعی اراک از ساماندهی مرکز شهر اراک و اجرای سیاست های انسان محور می گذرد. با توجه به کاهش جمعیت و برای مهاجرت معکوس به اراک، بسترسازی و نظارت بر عملنمودها جهت حرکت در مدار مزیت های شهر اراک ضروری است و نامگذاری 28 مهرماه به عنوان روز اراک باید نقطه عطفی برای رسیدن به توسعه همه جانبه باشد.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست رییس کمیسیون عمران شورای شهر اراک نیز گفت: نامگذاری روز اراک به هویت شهری و هویت جمعی در بین مردم شهر می انجامد و فرصت خوبی است که ویژگی های تاریخی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اراک به دقت شناسایی و صندلی اراک در سطح کشور ارزیابی و ارتقا یابد.

طوفان محمدی افزود: شهروندان باید در امور شهر دخالت داده شوند که این امر قطعا به رضایتمندی جامعه ختم می گردد.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12466

به "روز اراک نقطه عطفی برای همگرایی است، افراد فاقد دانش ترافیک صاحب اختیار شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز اراک نقطه عطفی برای همگرایی است، افراد فاقد دانش ترافیک صاحب اختیار شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید