سالک: مونسان رانت ها و حاشیه ها را کم کرد ، 129 هزار شغل در گردشگری ایجاد شده است

به گزارش شیوا مارکت، نماینده مردم اصفهان در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مونسان حاشیه ها و رانت ها را طی مدت مدیریتش کم کرده است.

سالک: مونسان رانت ها و حاشیه ها را کم کرد ، 129 هزار شغل در گردشگری ایجاد شده است

خبرنگاران: احمد سالک در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوع گردشگری فرموده اند من تصورم این است که اگر مسئولین کشور بتوانند از مسئله گردشگری به شکل درست و با تبلیغات صحیح و جهت گیری صحیح استفاده کنند، درآمد آن کشور را بی نیاز می کند.

کننده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماده 100 برنامه 5 ساله ششم توسعه توجه جدی به موضوع گردشگری دارد، اظهار کرد: فعالیت مونسان در دو سال گذشته با مدیریت قوی همراه بوده و توجه جدی به برنامه ششم توسعه داشته است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و صنایع دستی دارای راهبرد اقتصادی است و همچنین کاربرد فرهنگی دارد، گفت: خوشبختانه وزیر پیشنهادی در هر دو مقوله برنامه های مختلفی را به قوه مقننه ارائه کرده است؛ این مهم در حالی است که در دل برنامه های اقتصادی و فرهنگی، نوعی آموزش نیز به گردشگران داده می شود زیرا این افراد با اذهانی نادرست وارد کشور می شوند اما پس از خروج سفیران ایران و انقلاب اسلامی در جهان به شمار می آیند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه مذکور، حافظ میراث فرهنگی و کهن ایران و انقلاب اسلامی است، افزود: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند بخش اقتصادی درآمد گردشگری در کشور چند برابر فروش نفت خام محسوب می شود که امری با اهمیت است.

سالک گفت: 129 هزار و 99 شغل در حوزه گردشگری ایجاد شده، 613 میلیارد ارزآوری برای کشور از صادرات بیش از یک صد هزار تن صنایع دستی حاصل شده است.

این کننده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه گردشگری گنج پنهان و توسعه پایدار کشور محسوب می شود زیرا ایران جزو 10 کشور توریستی جهان و 5 کشور تاریخی جهان به شمار می رود، اظهار کرد: باید یادآور شد سازمان میراث فرهنگی در حوزه فناوری اطلاعات در 3 ماهه سال 98 از رتبه 54 در سال 96 به رتبه 20 ارتقاء یافته که نشان دهنده فعالیت وزیر پیشنهادی است.

وی با اشاره به اینکه سابقه تاریخی سرزمین مان بیش از 11 هزار سال مدنیت است که امری مهم محسوب می شود، افزود: بیش از یک میلیون اثر تاریخی در کشور وجود دارد که 34 هزار از این امر در قالب اثر ثبتی و به صورت ملی و 24 هزار اثر به صورت جهانی ثبت و مطرح شده است. همچنین دو هزار و 815 اثر ملی نیز شناسایی و به ثبت رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی دارای جنبه اقتصاد مقاومتی است و بر این اساس تاکنون حرکت کرده است، گفت: مونسان حاشیه ها و رانت ها را طی مدت مدیریتش کم کرده و البته سبب افزایش اشتغالزایی نیز شده است.

سالک با اشاره به گزارش معاونت نظارت قوه مقننه در خصوص سازمان میراث فرهنگی شرح داد: بر اساس این گزارش 56 درصد اقدامات وزیر پیشنهادی با برنامه های رهبری و اسناد بالادستی، 32 درصد برنامه ها با سیاست های ابلاغی دولت و برنامه ششم همسو بوده که امری مهم محسوب می شود.

کننده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین باید یادآور شد در حوزه سرمایه گذاری نیز اقدامات خوبی اجرا شده که اجرای 209 پروژه و بهره برداری از 1425 واحد بوم گردی و موافقت با صدور 4 هزار و 575 طرح سرمایه گذاری با رقم صد هزار میلیارد از دیگر اقداماتی است که در دوران مدیریت وزیر پیشنهادی اجرا شده است.

اظهارات سالک را در زیر بشنوید:

https://chamedanmag.ir/wp-content/uploads/2019/09/chamedan-07.mp3منبع: چمدان
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10396

به "سالک: مونسان رانت ها و حاشیه ها را کم کرد ، 129 هزار شغل در گردشگری ایجاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالک: مونسان رانت ها و حاشیه ها را کم کرد ، 129 هزار شغل در گردشگری ایجاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید