سایت موزه باستان شناسی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ایجاد سایت موزه باستان شناسی در محوطه تاریخی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

سایت موزه باستان شناسی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز یکشنبه 26 مردادماه 1399 در جلسه با مدیرعامل کارخانه سیمان زاوه با بیان این مطلب افزود: براساس سیاست ایکوم که باید موزه ها بیشتر با رویکرد پژوهش محوری ایجاد شده و از حالت شیء محوری صرف خارج شوند، سایت موزه دامسک با این رویکرد ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: در نخستین فصل کاوش های باستان شناسی منطقه تاریخی دامسک که با هدف کاوش نجات بخشی در سال 1398 با مشارکت اداره کل استان و گروه باستان شناسی دانشگاه تربت حیدریه به مدت دوماه انجام شد، بیش از 30 خمره سفالی آذوقه مربوط به دوران پیش از اسلام کشف شد که نوع چیدمان و تعداد آن ها در کشور بی نظیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی شرح داد: پس از کاوش اولیه، با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و حمایت مالی کارخانه سیمان زاوه مطالعات آرکئوژئوفیزیک در منطقه صورت گرفت که وجود خمره های دیگری در این منطقه نمایان شد و اهمیت منطقه را بیش از پیش آشکار کرد.

او گفت: در راستای معرفی شایسته منطقه و جذب گردشگر این یافته به صورت سایتموزه منطقه ای تبدیل خواهد شد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22432

به "سایت موزه باستان شناسی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت موزه باستان شناسی دامسک تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید