سرپرست صمت: فراوری خودرو از رشد منفی خارج شد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران : گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در چهار ماهه سال جاری در همسنجی با پارسال فراوری خودرو رشد 19 درصدی داشت و این صنعت پس از دو سال از رشد منفی خارج شد.

سرپرست صمت: فراوری خودرو از رشد منفی خارج شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسین مدرس خیابانی اضافه نمود: در حالی که با خروج خودروسازان فرانسوی و کره ای رنو و کیا پس از دور تازه تحریم های آمریکا، کسی فکر نمی کرد بتوانیم به فراوری ادامه دهیم، اما سال جاری فراوری یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است.

در سال 98 در مجموع 831 هزار و 334 دستگاه انواع خودرو در کشور فراوری شد که در مقایسه با سال 97 افت 13 درصدی داشت.

بعضی رکوردهای حوزه صنعت و معدن

سرپرست وزارت صنعت، در ادامه به ثبت بعضی رکوردها در حوزه های صنعتی و معدنی در هفت سال گذشته از دولت تدبیر و امید اشاره نمود و گفت: به طور نمونه فراوری فولاد در هفت سال گذشته در مقایسه با پیش از آن دو برابر و در مقایسه با پیش از انقلاب 30 برابر شده است.

وی اضافه نمود: در حوزه سیمان، رشد 15 برابری فراوری نسبت به سال 57، در حوزه پتروشیمی رشد دو برابری در مقایسه با سال 91 و در حوزه نساجی و پوشاک رشد بیش از دو برابری در هفت سال گذشته حاصل شده است.

مدرس خیابانی همچنین از رشد 31 درصدی فراوری لاستیک خودرو در سه ماهه سال جاری اطلاع داد که با همت فراوریکنندگان این حوزه در شرایط سخت تحریم ها و کرونا به دست آمد.

وی بیان داشت: در حالی که تا 10 سال پیش واردکننده کولر گازی بودیم، امروز 75 درصد نیازها در این حوزه از داخل تامین می گردد و فقط یکی از واحدهای فراوریی در این حوزه از ابتدای سال جاری تا امروز بیش از سه برابر کل پارسال فراوری داشته است.

سرپرست وزارت صنعت، رشد 49 درصدی فراوری آلومینیوم در چهار ماهه سال جاری را یادآور شد و گفت: پارسال ظرفیت فراوری آلومینیوم به 750 هزار تن رسید که دو برابر ظرفیت پیش از آن است.

فراوری پنل تلویزیون برای نخستین بار در کشور

سرپرست وزارت صنعت از برنامه ریزی برای افتتاح و بهره برداری از یک واحد فراوری پنل تلویزیون در کشور در یکی از سایت های فراوری لوازم خانگی کشور در هفته دولت برای نخستین بار اطلاع داد.

مدرس خیابانی با اشاره به متفاوت شدن کالاهای لوازم خانگی در 15 سال گذشته، اظهار داشت: این کارخانه به ظرفیت سالیانه 700 هزار عدد، برای نخستین بار پنل تلویزیون فراوری خواهد نمود که تا پیش از این از خارج کشور تامین می شد.

وی گفت: در هفته دولت همچنین یک واحد فراوری یخچال و فریزر با ظرفیت 300 هزار دستگاه در سال در قم افتتاح خواهد شد.

hecaconf.ir: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22108

به "سرپرست صمت: فراوری خودرو از رشد منفی خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست صمت: فراوری خودرو از رشد منفی خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید