سریال نون خ 2 بزرگ ترین پروژه تبلیغات گردشگری کرمانشاه است
به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: معتقدم تا به امروز پروژه ای به بزرگی نون خ 2 در حوزه تبلیغات گردشگری استان نداشته ایم.
به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امید قادری روز شنبه 23 فروردین با اشاره به آغاز پخش سریال نون خ 2 از شبکه یک، اظهار کرد: این سریال فرصتی است برای استان تا بتوانیم جاذبه های زیبای گردشگری مان را به خوبی به مردم ایران معرفی و آن ها را از دیدن این زیبایی ها شگفت زده کنیم.
او به انعقاد تفاهم نامه استانداری و اداره کل استان با تهیه کننده این سریال پیش از ساخت آن اشاره کرد و اضافه نمود: طبق این تفاهم نامه قرار شد تا این سریال به صورت کامل در استان و به صورت هدفمند روی حوزه تبلیغات گردشگری ساخته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه شرح داد: از همان ابتدای ساخت این سریال هم یک تیم مشاوره ای را در کنار عوامل ساخت آن قرار دادیم تا در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به آن ها مشاوره بدهند.
او اضافه نمود: در این سریال آثار تاریخی برجسته تاق بستان، بیستون، تکایا، تاق گرا و بازار کرمانشاه که نمادهای استان هستند به مخاطبین معرفی خواهد شد.
قادری همچنین با اشاره به معرفی میراث معنوی استان در این سریال گفت: برخی از آداب ورسوم، سنن و مراسم آئینی مانند جشن شکر گذاری انار و نیز صنایع دستی مهم استان در این سریال تبلیغ و معرفی می شود.
او بابیان اینکه بخش هایی از فیلم برداری این سریال در اقامتگاه های بوم گردی روستای پریان کندوله و روستاهای پاوه و تعدادی از روستاهای هدف گردشگری استان انجام گرفته، بیان کرد: این موضوع روی بحث رونق گردشگری اقامتگاه های بوم گردی و روستاهای هدف گردشگری استان می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به حجم بالای مخاطبین این سریال، اعلام نمود: برآور می شود نزدیک به 50 میلیون نفر از مردم کشورمان بیننده این سریال باشند که هیچ بیلبورد، بنر، بروشور و کلیپی نمی تواند این تعداد مخاطب را برای دیدن جاذبه های گردشگری ما جذب کند.
منبع: میراث آریاtafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل