سنت های ماه رمضان در نقاط مختلف جهان

به گزارش شیوا مارکت، حدود یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان از فرهنگ ها و نژادهای مختلف در سراسر جهان زندگی می نمایند. از خاورمیانه تا آسیا، از اروپا تا آفریقا، و تقریبا در همه جای جهان هستند مسلمانانی که این ماه مبارک را به روزه داری و عبادت می گذرانند و اغلب هر کدام از آنها سنت ها و آداب و رسوم خاصی برای این ماه مهمانی خدا دارند.

سنت های ماه رمضان در نقاط مختلف جهان

بجز سنت های مرسوم و مشابه بین مسلمان جهان، بعضی از مسلمانان با روش های خاص خودشان، ماه مهمانی خدا را گرامی می دارند که در این مطلب به بعضی از آنها اشاره می گردد:

ساخت فانوس های رنگی در قاهره، فانوس در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، سمبل ماه رمضان است.

آیین پادوسان در جاوه، نوعی آیین شست و شوی بدن با هدف پاک کردن جسم و روح قبل از رمضان.

سنت گرگیعان در کویت، سنت پسندیده دید و بازدید اقوام و آشنایان با شروع هفته سوم ماه رمضان.

مسحراتی ها در زمان های قدیم در بخش هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا، مردم را برای سحر بیدار می کردند.

سرو دسر جهانی کنافه در ماه رمضان هوادار بیشتری دارد. امروزه، نابلس را به داشتن برترین کنافه جهان می شناسند.

معمولا با شروع ماه رمضان، اغلب شهروندان کشورهای اسلامی ترجیح می دهند، در خانه بمانند و به آیین های عبادی بپردازند. کاهش جهانگردان داخلی که در نتیجه این شرایط حاصل می گردد و نیز کمتر شدن تقاضای سفر مسلمانان به کشورهایی که بیشتر به عنوان مقصد برمی گزینند، پیامدی منفی برای کشورهایی است که عایدی بالایی به وسیله این صنعت کسب می نمایند. برای جبران این کاستی، کشورهای فعال در جهانگردی مانند مالزی، ترکیه دست به اقدامات مختلفی برای جبران این زیان زده اند و حتی در بعضی موارد فرصت های جدیدی از این طریق به وجود آورده اند. با خرید بلیط هواپیما می توانید در ماه رمضان به این کشورها سفر کنید.

کشور مالزی با ایجاد ایده بازارهای رمضان که در آن غذاهای مخصوص و حلال مالزی توزیع می گردد، اقدام به جذب جهانگرد نموده است. بلیط هواپیما مالزی را از سایت خبرنگاران تهیه نمایید.

در سالهای گذشته ترکیه با برگزاری جشنواره استانبول در رمضان تعداد زیادی از مسلمانان جهانگرد را از عربستان و کویت به سمت خود جذب کرد. برگزاری بعضی برنامه ها مانند افطار در ساحل و اجرای برنامه افطار تا سحر نیز از جمله اقدامات هتلداران این کشور برای جذب جهانگردان داخلی در ماه رمضان بود. بلیط هواپیما ترکیه را از سایت خبرنگاران تهیه نمایید.

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29934

به "سنت های ماه رمضان در نقاط مختلف جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنت های ماه رمضان در نقاط مختلف جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید