سوال از وزیر کشور به صحن مجلس ارجاع شد

به گزارش شیوا مارکت، تهران (پانا) - اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهان اقدام واکنشی وزارت امور خارجه در مقابل توهین فرانسه به اسلام و پیامبر اسلام (ص) شدند.

سوال از وزیر کشور به صحن مجلس ارجاع شد

به گزارش روابط عمومی مجلس، ابوالفضل عمویی با اشاره به نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، چندین دستور مورد بحث و گفتگو گرفت. در آنالیز تحولات روز جهانی، اقدامات توهین آمیز و ضداسلامی در کشور فرانسه و مواضع رئیس جمهور این کشور درباره اسلام گرایی با ابراز انزجار اعضای کمیسیون روبرو شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی ضمن محکوم کردن اقدامات علیه شخصیت پیامبر اعظم اسلام (ص)، با فرایند جهانی مخالفت با مواضع اقای مکرون اعلام همراهی کرد. همچنین کمیسیون از دولت و وزارت امور خارجه خواست که اقدام واکنشی لازم را صورت دهد.

این نماینده مجلس اعلام کرد: در جلسه امروز همچنین نماینده هیات اعزامی کمیسیون جهت آنالیز مباحث مرزی و امنیتی به استان سیستان و بلوچستان، ضمن ارائه گزارشی از این بازدید میدانی، از شرایط منطقه مرزی در شهرستان زابل و دیوارهای مرزی در منطقه سیستان گزارشی ارائه داد.

وی گفت: همچنین با رای اکثریت اعضا سوال آقای دهمرده نماینده مردم زابل از وزیر کشور ملی تشخیص داده شد که با قانع نشدن نماینده زابل، این سوال به صحن علنی ارسال شد. در این جلسه و در ادامه آنالیز طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، 3 ماده از این طرح هم با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی ذیربط پس از آنالیز، مورد تصویب نهاده شد. در صورت نهایی شدن یک بند دیگر این طرح در جلسات آینده کمیسیون، این طرح جهت آنالیز به صحن علنی ارسال خواهد شد.

عمویی گفت: در این جلسه آنالیز مقدماتی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی ارتش شروع شد که آنالیز مواد آن در کمیسیون ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به نشست کمیته روابط خارجی کمیسیون اشاره نمود و گفت: پیرو ادامه درگیری در مرزهای شمال غربی کشور و ادامه درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، عصر امروز آخرین تحولات حول موضوع قره باغ در کمیته روابط خارجی کمیسیون با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های امور خارجه، کشور و اطلاعات و فرماندهی مرزبانی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه این درگیری، تهدیداتی را برای جمهوری اسلامی به همراه داشته که از جمله آنها اصابت تعداد بالای راکت و خمپاره به داخل سرزمین ماست. نمایندگان دستگاه ها در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فعالیتشان ارائه دادند.

این نماینده مجلس اعلام کرد: در جلسه کمیته ضمن تاکید بر همکاری بین دستگاهی، بر ضرورت تقویت فعالیت بین المللی کشورمان جهت انتها سریعتر این درگیری، حل و فصل صلح آمیز موضوع و پیگیری منافع ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید شد.

مجله سایه: مجله سایه: وبلاگ سینما و سرگرمی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24518

به "سوال از وزیر کشور به صحن مجلس ارجاع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوال از وزیر کشور به صحن مجلس ارجاع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید