شناسایی سریع اوتیسم و سرطان با ساعت مولکولی

به گزارش شیوا مارکت، محققان برای شناسایی سریع ابتلای بچه ها به بیماری اوتیسم روش جدیدی را ابداع کرده اند که مبتنی بر بررسی ساعت مولکولی بدن با هدف پی بردن به سن بیولوژیک افراد است.

شناسایی سریع اوتیسم و سرطان با ساعت مولکولی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، سن بیولوژیک افراد بر خلاف سن شناسنامه ای آنان می تواند مسائل مربوط به سلامت افراد را آشکار کند. اما پی بردن به سن بیولوژیک کار ساده ای نیست، حالا دانشمندان ابزاری را برای مطالعه در این زمینه ابداع کرده اند که کشف بیماری هایی مانند اوتیسم را در بچه ها برای نخستین بار با سرعت ممکن می کند.

این ابزار از طریق بررسی ژنتیکی افراد و تحقیق در مورد تغییرات سلول ها و بافت های مختلف بدن آنها عمل می کند و به ساعت مولکولی شهرت یافته است، این ابزار در آینده می تواند به شناسایی سریع برخی انواع سرطان و حتی سرطان سینه و سرطان دهانه رحم کمک کند.

پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا می گویند تغییراتی که در دی ان ای افراد به دنبال ابتلا به بیماری هایی مانند اوتیسم و سرطان رخ می دهد بسیار چشمگیر است و ساعت مولکولی می تواند تحولات و این تغییرات را شناسایی کند.

در حال حاضر با استفاده از این روش وضعیت سلامت 1032 کودک از دو هفتگی تا 20 سالگی مورد بررسی قرار گرفته تا میزان کارآیی آن تعیین شود.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری