شکایت های ترامپ، مانور حقوقی یا تاکتیکی برای التیام شکست

به گزارش شیوا مارکت، ایرنا نوشت: ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با شکست در دو ایالت جورجیا و میشیگان بعداز دریافت دو رای منفی قضائی متعهد شد که برای به چالش کشیدن آنچه تخلفات رای گیری در ایالت نوادا خوانده است، شکایتی جدید مطرح کند و اکنون این سوال وجود دارد که آیا شکایت های ترامپ یک مانور حقوقی و یا فقط اقدامی برای کاهش دردهای شکست و خروج از کاخ سفید است؟

شکایت های ترامپ، مانور حقوقی یا تاکتیکی برای التیام شکست

به گزارش سایت دویچه وله عربی، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا وکیل خود را برای نجات قایق درحال غرق شدنش فراخوانده است اما کارشناسان حقوقی می گویند این رشته شکایت های قضایی شانس کمی برای تغییر نتیجه انتخابات دارد هرچند که فرایند شمارش آرا را دچار تردید می کند.

در شرایطی که شانس و فرصت پیروزی ترامپ در برابر جو بایدن نامزد دموکرات هر لحظه بیشتر کاهش می یابد، ستاد انتخاباتی او دیروز(پنجشنبه) با افزایش اقدامات حقوقی گفت که در صدد اتفاقات در ایالت نوادا شکایت کند.

ستاد انتخاباتی ترامپ چهارشنبه گذشته شکایت هایی مشابه در ایالت های جورجیا ، میشیگان و پنسلوانیا اعلام کرد و خواستار بردن پفراینده انتخابات آمریکا به دیوان عالی این کشور شد.

مانور حقوقی

برخی کارشناسان بر این باورند که این دادرسی باعث طولانی شدن شمارش آرا و تاخیر اعلام پیروزی بایدن در رسانه های اصلی می شود.

رابرت یابلون استاد دانشکده حقوق دانشگاه ویسکانسین - مدیسون ،گفت: این مانورحقوقی تاکتیکی است که ستاد انتخاباتی ترامپ برای طولانی کردن بازی به کارگرفته به این امید هرچند ضعیف که شاید تخلفات بسیار جدی پیدا شود. تا به امروز هیچ دلیلی برای تخلف های سازماندهی شده در شمارش آرا مشاهده نشده است.

بیل استفان رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای گفت که هدف از این شکایت های قضایی اطمینان از شمارش صحیح آرا و براساس قانون است.اماباب باوئر یکی از اعضای تیم حقوقی بایدن در پاسخ گفت: شکایت های قضائی ترامپ هیچ سودی برای او ندارد، آنها تنها قصد دارند به ستاد انتخاباتی ترامپ فرصت دهند تا خواستار توقف شمارش آرا شود اما بدانند شمارش آرا هرگز متوقف نخواهد شد.

براساس آنچه کارشناسان تاکید دارند، تاثیر شکایت های قضائی ستاد انتخاباتی ترامپ تنها این است که رقابت در یک یا دو ایالت که نتیجه آرای بایدن و ترامپ تنها چند هزار است، تعلیق شود.

در دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا، ترامپ از دادگاه ها خواست تا شمارش آرا را به طورموقت متوقف کنند زیرا ناظران ستاد انتخاباتی او از نظارت بر فرایند شمارش آرا ممنوع شده اند.

در دیوان عالی، ستاد انتخاباتی ترامپ تلاش می کند آرای پستی پنسیلوانیا باطل شود ، آرائی که مهر روز انتخابات را دارند اما شمارش آنها تا پایان روز جمعه ادامه دارد.

شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ در میشیگان رد شد اما دادگاه پنسیلوانیا گفت که ناظران ستاد انتخاباتی ترامپ می توانند در شمارش آرا در فیلادلفیا شرکت کنند.

ستاد انتخاباتی ترامپ در ایالت جورجیا از قاضی دادگاه خواست که برای اطمینان از شمارش نشدن آرایی که در شهرستان چاتام دیر رسیده اند این آرا جدا شود اما دادگاه دیروز از پذیرش این شکایت و درخواست خودداری کرد.

جسیکا لوینسون استاد دانشکده حقوق لویولا در لس آنجلس با بیان اینکه هیچ استراتژی محکمی وجود ندارد، گفت که ستاد انتخاباتی ترامپ سعی دارد با طرح اتهامات بی اساس، آب را گل آلود کند.

ادوارد فولی متخصص حقوق انتخابات در دانشکده حقوق موریتزهم گفت که این شکایت ها اگرهم درست باشند اما فقط بر تعداد محدودی از آرا و مسائل اجرائی تاثیر می گذارند.

کاهش دردهای خروج از کاخ سفید

ستاد انتخاباتی ترامپ همچنان درصدد پیگیری شکایت در خصوص برگه های رای پستی در پنسیلوانیا است که دیر رسیده اند در حالی که رسانه ها آنها را صدها رای تخمین زده اند و آنها تأثیرملموسی بر نتیجه ندارد.

علاوه براین ، به نظر می رسد بایدن حتی در صورت از دست دادن یک ایالت می تواند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

مرکز مطالعات ادیسون انتظار دارد که بایدن در برخی ایالت های سرنوشت ساز پیروز شود و کارشناسان می گویند متوقف کردن شمارش هیچ کمکی به ترامپ نمی کند.

کارشناسان می گویند که شکایت های قضایی و ادعاهای تقلب با هدف زیر سوال بردن درستی فرایند شمارش آرا، ممکن است تاکتیکی برای خروج بدون درد ترامپ از کاخ سفید باشد.

جاشوا گیلتزر استاد موسسه دفاع و حمایت از قانون اساسی در دانشگاه جورج تاون گفت: به نظر می رسد هدف این شکایت ها دادن فرصت به ترامپ برای ادامه اقداماتش به منظور سلب مشروعیت از انتخاباتی باشد که در آن شکست خورده است.

310 310

راه ساری: سئو، طراحی سایت، طراحی و چاپ گرافیکی و دیجیتالی، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25017

به "شکایت های ترامپ، مانور حقوقی یا تاکتیکی برای التیام شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت های ترامپ، مانور حقوقی یا تاکتیکی برای التیام شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید