صادرات 35 میلیون یورویی شرکت های فناور به 21 کشور

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، مهدی صفاری نیا در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس که امروز با حضور معاون علمی و فناوری در پارک فناوری پردیس برگزار گردید، گفت: این پارک از سال 80 شکل گرفته و تا سال 85 شرکت های فناور در آن مستقر شدند.

صادرات 35 میلیون یورویی شرکت های فناور به 21 کشور

وی اضافه کرد: آغاز رسمی فعالیت فن بازار ملی ایران تسری مزایای قانونی به شرکت های فناور و تجاری سازی یافته های پژوهشی و از سوی دیگر تاسیس صندوق توسعه فناوری های نوین در پارک فناوری پردیس از سال 86 تا 90 شکل گرفت.

رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه اظهار داشت: همچنین جایزه مصطفی (ص)، همکاری و همگرایی فعالان زیست بوم نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس، فعالیت مرکز شتابدهی نوآوری و عملیات اجرایی فاز دوم پارک فناوری پردیس در بازه زمانی سال 91 تا 95 آغاز شد.

صفاری نیا با اشاره به اقدامات پارک فناوری پردیس از سال 96 تاکنون گفت: توسعه شبکه نوآوری تهران، راه اندازی دو شعبه پارک در قالب کارخانه های نوآوری در غرب و شرق تهران و توسعه فیزیکی اراضی پارک به فاز سوم از جمله اقداماتی است که از سال 96 تاکنون اجرا شده است.

وی در مورد شرکت های عضو و تحت پوشش خانواده پارک فناوری پردیس گفت: در حال حاضر 1500 عضو حقوقی در شبکه نوآوری تهران در پارک پردیس وجود دارد که از این تعداد 46 شتاب دهنده، 180 استارت آپ هستند؛ همچنین 96 شرکت تملیکی، 41 شرکت استیجاری، 65 تیم نوپا، 75 استارت آپ (700 نفر) و 45 کارگزار تخصصی، از اعضای پارک فناوری پردیس به شمار می روند.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به دستاوردهای پارک فناوری پردیس در سال 97 گفت: شرکت های عضو پارک فناوری پردیس پیروز شدند 35 میلیون یورو صادرات به 21 کشور داشته باشند. این میزان از صادرات مربوط به 40 محصول دانش بنیان و فناورانه است.

صفاری نیا با بیان اینکه میزان رشد فروش شرکت های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس در سال گذشته برابر با 31 درصد بوده است، گفت: این میزان برابر با 82 هزار و 976 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 3790 میلیارد ریال در تحقیق و توسعه هزینه شده است، گفت: 457 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در توسعه 15 هزار متر مربع از فضاهای پژوهش و فناوری شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال 97 میزان 135 عنوان نوآوری در پارک فناوری پردیس داشته ایم، گفت: 110 محصول جدید یا ارتقاء یافته در سال 97 توسط شرکت های دانش بنیان داشته ایم. همچنین 23 محصول بومی سازی شده اند و 2 مورد ثبت اختراع نیز داشته ایم.

صفاری نیا تاکید نمود: همچنین در سال 97 پارک فناوری پردیس با سازمان های داخلی و خارجی همکاری های زیادی داشته به طوریکه 19 پروژه بین شرکت های عضو و سازمان های خارجی به ارزش 14.8 میلیارد ریال تعریف شده است.

وی ادامه داد: همچنین 16 عنوان تحقیق و فراوری مشترک خارجی به ارزش 21 میلیون یورو با 9 کشور تعریف شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: ما در پارک فناوری پردیس از شرکت های عضو پارک برای حضور در مناقصات حمایت هایی داشته ایم؛ ارائه تضامین حضور در مناقصات، حضور به صورت مشارکتی، ارائه مشاوره مناقصات و اطلاع رسانی 256 مناقصه از جمله حمایت های پارک فناوری پردیس به شرکت ها به شمار می رود.

صفاری نیا ادامه داد: در سال 97 میزان 4 قرارداد در راستای برطرف نیازهای صنعت به ارزش 50 میلیارد ریال منعقد شد.

وی از ارائه معافیت ها و مزایای قانونی برای شرکت های دانش بنیان عضو پارک اطلاع داد و گفت: در سال گذشته 2438 نفر برای 47 شرکت معافیت های مالیات بر حقوق و 931 میلیارد ریال معافیت برای 76 شرکت، معافیت مالیات بر عملکرد از جمله برنامه های معافیتی پارک به شرکت ها بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه همچنین 37 نفر با همکاری معاونت علمی از خدمات نظام وظیفه برخوردار شده اند، گفت: برطرف اختلاف در مورد مبداء زمانی بهره مندی کارکنان واحدهای فناور از معافیت مالیاتی حقوقی، از جمله مزایای قانونی بودند که در اختیار شرکت ها از سوی پارک قرار گرفتند.

صفاری نیا با بیان اینکه مجموعاً 20 شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم خارج در پارک فناوری پردیس راه اندازی شده اند، گفت: همیشه درصدد هستیم زمینه اشتغال نخبگان مقیم خارج در پارک را فراهم سازیم که تاکنون 3 اشتغال ایرانی متخصص غیرمقیم در شرکت های پارک، 6 استقرار شرکت متعلق به ایرانیان متخصص غیرمقیم در پارک و 7 مورد اعطای تسهیلات برای جذب ایرانیان متخصص غیرمقیم از جمله این حمایت ها به شمار می رود.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10193

به "صادرات 35 میلیون یورویی شرکت های فناور به 21 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 35 میلیون یورویی شرکت های فناور به 21 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید