طراحی مدل 3 مرحله ای اشتغال، 57 درصد بازارکار غیررسمی است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، کورش پرند درباره برنامه آموزش فنی و حرفه ای در بسته سیاستی اشتغال گفت: الگوی تازه آموزش بازارمحور، فراوری، بازاریابی و فروش از دو سال پیش از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با همکاری معاونت اشتغال وزارت کار، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مشارکت کارآفرینان اجرا می گردد.

طراحی مدل 3 مرحله ای اشتغال، 57 درصد بازارکار غیررسمی است

معاون وزیر کار با تاکید بر سهم 57 درصدی اشتغال غیررسمی در اقتصاد کشور اظهارداشت: این الگوی آموزشی، آموزش های پیش، همزمان و پس از فراوری را در بر می گیرد. پرند اضافه نمود: اکنون با نگاه اشتغال و معیشت به کسب و کارها در حوزه خُرد و غیررسمی مانند صنایع دستی نگریسته می گردد.

پرند با بیان اینکه در حوزه کسب و کار باید به سوی رقابت پذیری و اشتغال رسمی به جای غیررسمی گام برداریم ادامه داد: حوزه های گردشگری و صنعت دارویی حوزه های کاری خوبی برای این رویکرد به شمار می فرایند.

وی با اشاره به برگزاری هفتاد و سومین نشست شورای عالی اشتغال گفت: در این نشست نیازمندی های اجرایی حوزه کسب و کار، تنظیم مقررات مناسب برای انتقال از اشتغال غیررسمی به رسمی و به رسمیت شناختن ظرفیت حفظ و ایجاد اشتغال در بخش غیررسمی در سیاست گذاری به عنوان نیازهای کشور مطرح شد.

این مقام مسئول در وزارت کار اضافه نمود: از دیگر پیشنهادهای ارائه شده برای تحول ساختاری در اشتغال کشور داشتن برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت است که باید در برنامه کوتاه مدت حرکت از اشتغال های غیررسمی به رسمی، در میان مدت حرکت به سوی صنعت کارخانه ای و در بلندمدت حرکت به سوی صنعت و خدمات دانش بنیان صورت گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درباره اشتغال روستائیان گفت: کمبود فیزیکی منابع آب (روش اشتباه استفاده از منابع آب و الگوی اشتباه کشت) سبب مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی شده و رئیس جمهوری در این زمینه بر ارائه راهکارهای فوری و بحث حرکت شرکت های دانش بنیان به روستاها تاکید کردند.

معاون وزیر کار درباره برنامه سازمان فنی و حرفه ای برای اشتغال روستائیان توضیح داد: طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستائیان و عشایر در منطقه های محروم و مرزی کشور با رویکرد اشتغال پایدار که مصوب نشست آذرماه سال 1393 شورای عالی اشتغال بوده، در اولویت برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار گرفته است.

به گفته وی، طرح یاد شده در هشت گام بنیادین نیازسنجی و امکان سنجی، برنامه ریزی آموزشی و مشخص شیوه ارائه آموزش، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و یاری آموزشی، جذب، تربیت یا تامین مربی، آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی، مشاوره آموزشی و راهنمایی شغلی جامعه هدف، ثبت نام از کارآموزان، اجرای دوره های آموزشی، سنجش کارآموزان با برگزاری آزمون تئوری و عملی، صدور گواهینامه مهارتی به قبول شدگان، ارزیابی اثربخشی طرح، دریافت بازخورد و ارائه بازخوردها برای بهبود فرایند اجرایی طرح انجام می گردد.

پرند درباره مهم ترین مصوبه های هفتاد و سومین نشست شورای عالی اشتغال گفت: در نشست یادشده مصوب شد دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف پیشنهادها و برنامه های خود را برای ایجاد اشتغال تدوین و به دبیرخانه شورای عالی اشتغال ارائه نمایند.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16512

به "طراحی مدل 3 مرحله ای اشتغال، 57 درصد بازارکار غیررسمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی مدل 3 مرحله ای اشتغال، 57 درصد بازارکار غیررسمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید