طرز تهیه یخمک زردآلو خانگی و رژیمی

به گزارش شیوا مارکت، مزه اش به این بود که جلد پلاستیکی اش را آن قدر بپیچانی تا نصف گردد؛ هیچ وقت هم دو نیمه مساوی نمی شد. یخمک، خوراکی محبوب تابستانی، که کلی هم ضرر داشت! اما یخمک خانگی خوراکی سالمی است که نه رنگ مصنوعی دارد و نه اسید سیتریک و مواد نگه دارنده. با طرز تهیه یخمک زردآلو خانگی همراه ما باشید.

طرز تهیه یخمک زردآلو خانگی و رژیمی
  • مواد لازم برای تهیه یخمک زردآلو خانگی

آب پرتقال به مقدار لازم

پودر شربت یا پودر اسانس لیمو یک قاشق چای خوری

آب لیمو یک چهارم پیمانه

شکر چهار قاشق چای خوری

زرد آلو تازه (خرد شده) یک پیمانه (چهار یا پنج تا زردآلو متوسط)

یخ نصف پیمانه

نعنا تازه خرد شده یک قاشق چای خوری (نعنا اختیاری است)

کیسه زیپ (زیپ کیپ) باریک شش عدد

  • طرز تهیه یخمک زردآلو خانگی

مرحله اول

تهیه یخمک خانگی کار بسیار آسانی است؛ مواد را در مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید و صبر کنید تا میوه و آب میوه و یخ و شربت و باقی مواد، به خوبی با هم ترکیب شوند. ترکیب شدن مواد زیاد طول نمی کشد و لازم نیست مایه تان زیادی شل و آبکی گردد.

مرحله دوم

اگر خریدن کیسه های مخصوص از فروشگاه لوازم قنادی برای تان مقدور و راحت بود (مزه یخمک به همان کیسه استوانه ای اش است)، مایه را داخل کیسه ها بریزید و بگذارید در جا یخی تا یخ بزند.

اگر تهیه این کیسه ها برای تان ممکن نبود، می توانید از هر ظرفی، مثلاً فنجان یا استکان یا کاسه های کوچک، بهره ببرید. کافیست که دهانه ظرف را با فویل بپوشانید و چوب بستنی، یا چیزی مثل آن را، در فویل فرو کنید و ظرف را در فریزر بگذارید تا محتویاتش یخ بزند.

یخمک شما آماده است و می توانید بچه ها و باقی اهالی خانه را حسابی سر ذوق بیاورید.

یخمک های خلاقانه

  • یخمک خانگی، به همین جا ختم نمی گردد! می توانید از میوه های مختلف برای تهیه یخمک های رنگارنگ بهره ببرید؛ کافی است مایه های مختلف، از میوه های مختلف، را به نوبت روی هم بریزید و بگذارید تا یخ بزند.
  • برای ساختن مایه یخمک تان هم از امتحان کردن شربت های میوه های مختلف، مثل آناناس یا آب میوه های ترش و قرمز، غافل نشوید. پودر لیمو را هم به بیشتر شربت های تان (البته بیشتر شربت های شیرین) می توانید اضافه کنید.
  • پودر لیمو را می توانید از فروشگاه های لوازم قنادی بخرید. درصد مواد مصنوعی آن هم زیاد بالا نیست و چون در مایه یخمک بیشتر از یک قاشق چای خوری استفاده نمی گردد، مقدار این مواد مصنوعی بسیار ناچیز است.
  • یخمک خانگی میان وعده ای سالم است که با میوه ها و آب میوه های طبیعی درست می گردد و سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی لازم است.
  • یخمک زردآلو، مقدار زیادی فیبر، بتاکاروتن و ویتامین A و C و مواد معدنی ، مثل پتاسیم و منیزیم، دارد. همچنین، شکر به کار رفته در آن بسیار کم است و شیرینی این خوراکی تابستانی، از قند طبیعی زردآلو است. به همین دلیل، خوردنی ای رژیمی محسوب می گردد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کتاب کاله
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10196

به "طرز تهیه یخمک زردآلو خانگی و رژیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یخمک زردآلو خانگی و رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید