عربستان توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد

به گزارش شیوا مارکت، رژیم حاکم بر عربستان در یک اقدام دیر هنگام انتشار کاریکاتورهای توهین آمیزنسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) در یک نشریه فرانسوی را از زبان یک مقام ناشناخته وزارت خارجه محکوم کرد.

عربستان توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد

خبرگزاری دولتی عربستان (واس) روز سه شنبه گزارش داد ، یک مقام مسئول در وزارت خارجه توضیح داد که کشور متبوع وی هر گونه کوشش جهت ارتباط دادن اسلام به تروریسم را مردود می داند و انتشار تصاویر توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم می نماید.

مقام مزبور که خبرگزاری واس به نام وی اشاره نکرد، همچنین اضافه نمود که عربستان هر گونه اقدام تروریستی صرف نظر از آنکه عامل آن چه کسی است، را محکوم می نماید و خواهان آزادی اندیشه و فرهنگ همراه با احترام و بخشش و صلح و پرهیز از هر گونه اقدام تنفرآمیز و خشونت آمیز و افراط گرایانه است که ارزش های همزیستی مسالمت آمیز و احترام متقابل میان ملت های دنیا را خدشه دار می نماید.

از سوی دیگر همزمان با تنش های شکل گرفته در نتیجه کاریکاتور توهین آمیز به رسول خدا (ص) در فرانسه ، خالد الفیصل امیر شهر مکه روز یکشنبه لودویک بوی سفیر فرانسه در عربستان را به حضور پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری واس، دو طرف در این ملاقات در یک گفت وگوی صمیمی و محبت آمیز مسائل مورد علاقه مشترک را مورد بحث و مصاحبه قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سعودی فقط به انتشار یک خبر کوتاه در این زمینه بسنده کرد و به موضوع تصاویر توهین آمیز یاد شده اشاره نکرد در حالی که این موضوع با موج گسترده مخالفت های عمومی در دنیا اسلام و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی به دلیل حمایت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از انتشار تصاویر یاد شده، همراه شد.

این اقدام امیر مکه با موجی از خشم و نارضایتی و ابراز مخالفت کاربران شبکه های اجتماعی عربستان و کشورهای عربی و اسلامی روبرو شد.

کاربران توصیف محبت آمیز و صمیمی بودن این ملاقات از سوی رسانه های گروهی رسمی سعودی را زشت و ناپسند شمردند آن هم در حالی که فرانسه با اتخاذ موضع رسمی از توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) حمایت و پشتیبانی نموده است.

یکی از کاربران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر اقدام امیر مکه در شرایط کنونی را یک اقدام تحریک آمیز توصیف کرد.

یک توئیت نویس دیگر گفت که احتمالا سفیر فرانسه در این ملاقات از عربستان خواست تا با هر گونه فراخوان جهت تحریم کالاهای فرانسوی مقابله نماید. ، ایرنا

مجله سایه: مجله سایه: وبلاگ سینما و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24738

به "عربستان توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید