عصبانیت شدید زیدان از انتقادهای اخیر؛ فقط کمی احترام می خواهیم

به گزارش شیوا مارکت، خبرگزاری خبرنگاران- زین الدین زیدان بعد از غلبه بر ویروس کرونا، با عصبانیت و توپ پر در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با هوئسکا حاضر شد.

عصبانیت شدید زیدان از انتقادهای اخیر؛ فقط کمی احترام می خواهیم

به گزارش خبرنگاران، با توجه به اینکه رئال مادرید در کوپا دل ری و سوپرجام اسپانیا شانسی برای پیروزیت نداشته و در لالیگا نیز فاصله زیادی با صدر جدول دارد، زین الدین زیدان برای اطمینان یافتن از حفظ شغل خود باید دوباره قهرمان لیگ قهرمانان شود. در فاصله دو هفته رئال مادرید شانس خود را برای کسب دو جام از دست داد و باخت به بیلبائو و الکویانو به ترتیب به منزله حذف از سوپرجام اسپانیا و کوپا دل ری بود. همچنین شکست در لالیگا در بازی مقابل لوانته باعث شد فاصله رئال مادرید با اتلتیکومادرید در صدر جدول افزایش یابد و حالا در واقع تنها این تیم در لیگ قهرمانان شانس پیروزیت دارد.

اولین مانع در راه رسیدن به این هدف، دو دیدار در مرحله یک هشتم نهایی برابر آتالانتا در تاریخ های 24 فوریه و 10 مارس است. پیش از آن زیدان 25 روز فرصت دارد تا تیمش را آماده کند. چهار بازی در لالیگا مقابل هوئسکا، ختافه، والنسیا و رئال وایادولید تا دیدار رفت برابر آتالانتا فرصت باقی است. در حال حاضر زیزو تنها به 13 یا 14 نفر از اعضای تیم خود ایمان کامل داشته و در واقع تنها یک علامت سوال در خصوص ترکیب احتمالی او وجود دارد. در شرایط عادی، این ادن هازارد است که کریم بنزما و مارکو آسنسیو را در خط حمله همراهی می کند، اما اگر شرایط ستاره بلژیکی خوب نباشد، معمولا لوکاس واسکز جانشین او می شود.

بعید است رودریگو گوئس که به موقع از مصدومیت بازگشته و برای دیدار با آتالانتا آماده شود، بنابراین با توجه به شرایط فعلی فدریکو والورده و وینیسیوس جونیور تنها بازیکنانی هستند که می توانند به عنوان تعویضی عصای دست زیدان در شرایط حساس لقب گیرند. اما قهرمانی در لیگ قهرمانان نیز با توجه به تعدد مدعیان فعلی هرگز کار آسانی نخواهد بود. در دوره اول حضور زیدان به عنوان سرمربی، تیم تحت هدایت او در 149 بازی تنها در 16 دیدار باخت. اما در دوره دوم، آنها طعم شکست را در 19 مسابقه از 90 دیدار چشیده اند. بنابراین همه نشانه ها حاکی از آن است که قهرمانی در این فصل لیگ قهرمانان دشوارتر از همیشه خواهد بود.

از زمان جدایی کریستیانو رونالدو در سال 2018، رئال مادرید از مرحله یک هشتم این رقابت ها عبور نکرده است و تنها پیروزیت آنها، قهرمانی فصل گذشته لالیگا آنهم در شرایط غیر معمول و دوره شیوع ویروس کرونا بوده است. پس شمارش معکوس برای جدایی زیزو آغاز شده و او برای حفظ شغل خود کار دشواری پیش رو دارد. البته نباید فراموش کرد این سرمربی فرانسوی در دوره اول حضور در رئال مادرید متخصص کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان بود و سه بار پیروز به کسب این پیروزیت شد. اما این بار و با حضور مدعیان آماده ای چون بایرن مونیخ، منچسترسیتی، اتلتیکومادرید و بسکمک تیم پرستاره دیگر، کار آنها از گذشته دشوارتر است.

زین الدین زیدان دو بازی را به علت ابتلا به ویروس کرونا از دست داد که در آن دو بازی رئال مادرید یک شکست و یک پیروزی را تجربه کرد. آنها فردا باید به مصاف هوئسکای قعر جدولی بروند. به نقل از وب سایت رسمی باشگاه رئال مادرید، زیدان گفت: می دانیم که صحبت های زیادی در خصوص تیم وجود دارد اما مصمم هستیم که بازی کنیم و سعی می کنیم به پیروزی برسیم. تنها به فکر بازی با هوئسکا هستیم. تا آخرین بازی خواهیم جنگید. کل ترکیب تیم شایسته این است که تا خاتمه فصل اعتبار خوبی از خود نشان دهند و این کار را خواهیم کرد. بعد از آن هر اتفاقی که بیافتد، می افتد اما به عنوان یک تیم تمام تلاش خود را خواهیم کرد. اجازه نمی دهیم که ناامید شویم. می توانم این را به شما قول دهم. همگی می خواهیم تمرکز کنیم و کاری که بلد هستیم را انجام دهیم.

سعی می کنیم عنوانی فتح کنیم. رئال مادرید باشگاه بزرگی است و ما تا خاتمه می جنگیم. دو تورنمنت برای ما باقی مانده و ما تمام توان خود را به کار می گیریم. به همه اعضای تیم ایمان دارم. 54 امتیاز در لالیگا باقی مانده و قبل از بازی در لیگ قهرمانان اروپا هم 6 بازی در لالیگا خواهیم داشت. تا خاتمه برای هر دو تورنمنت می جنگیم.

نمی دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد اما مهم است که متمرکز بمانیم. سزاوار خاتمهی قدرتمند با این ترکیب هستیم و همگی برای این منظور رقابت خواهیم کرد، بخصوص من به عنوان سرمربی تیم. خیلی خوش شانس هستم که اینجا حضور دارم و تا آخرین روز نهایت استفاده را از این خواهم کرد. صرفاً به خاطر اینکه مردم می خواهند تسلیم شوم، به این معنی نیست که این کار را خواهم کرد، بازیکنان هم این کار را نخواهند کرد. می خواهیم خودمان را نشان دهیم. صحبت هایی در خصوص شرایط سخت وجود دارد و اخیراً عالی نبوده ایم، اما مصمم هستیم تا ورق را برگردانیم.

سرخیو راموس

امیدوارم موضوع تمدید قرارداد او حل شود. این تنها چیزی است که می توانم بگویم. امیدوارم سرخیو بعد از تمام کارهایی که برای رئال مادرید انجام داده، به عنوان کاپیتان اینجا بماند اما نمی دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

هازارد بدشانس بوده و شرایط سختی دارد

می خواهیم هازارد را بدون مشکل و مصدومیت ببینیم اما دچار بدشانسی شده است. شرایط برای او بسیار سخت است چون می خواهد توانایی های خود را نشان دهد و برای رئال مادرید بازی کند. او بازیکنی است که روزی دوباره بازی های خوبش را فارغ از مصدومیت خواهیم دید. امیدوارم این اتفاق بعد از این مصدومیت اخیر رخ دهد.

هازارد بدشانس بوده و شرایط سختی دارد اما باید مثبت باشیم. وقتی برگشت باید خوب آماده شود و ما توانایی های او به عنوان یک بازیکن را می دانیم. او را 100% آماده می خواهیم. او از این شرایط شاد نیست و شاید حتی این شرایط را درک نمی کند چون تمام تلاش خود را کرده بود تا در بهترین فرم باشد. این چیزها بخشی از بازی هستند. ادن باید این را بپذیرد و مطمئنم چیزی عوض خواهد شد. او فقط می خواهد آماده باشد.

وینیسیوس باید چیزهای زیادی یاد بگیرد

او فقط باید به سخت کوشی ادامه دهد. او می داند چه کار باید بکند. من نباید چیزی بگویم. او چیزهای زیادی باید یاد بگیرد، که در خصوص تمام بازیکنان جوان صدق می کند. او سخت تلاش می کند و ما به او کمک خواهیم کرد تا به عنوان یک فوتبالیست پیشرفت کند. تنها نگرانی من در خصوص او و تمام بازیکنان این است که 100% توان خود را درون زمین به کار بگیرند. این تنها خواسته و هدف من است. نمی توانم گلایه کنم، چون تنها 15 بازیکن داریم و واقیعت همین است. باید با 15 بازیکن به کار خود ادامه دهیم تا سایر بازیکنان برگردند. امیدوارم هرچه سریع تر این اتفاق رخ دهد.

مارتین اودگارد

او دقایق بازی بیشتری می خواست. دو یا سه بار در این خصوص صحبت کردیم. در نهایت، او فرصت بازی بیشتری می خواست و به دنبال این فرصت به تیم دیگری رفت. من شرایط او را می دانستم. گفتم که بماند، و باید برای جایگاهش بجنگد و آرام باشد. فصل طولانی است و به او نیاز داشتیم. این چیزی بود که می خواستم، اما اینطور نشد. مهم ترین مسئله شادی اوست، همانطور که همه ما اینجا شادیم.

آخرین قهرمانی ما 10 سال پیش نبوده و کمی احترام می خواهیم

البته که می توانیم قهرمان لیگ شویم. من هر روز در جلسات تمرینی تلاش می کنم تا همه برای تحقق این امر سخت تلاش کنند تا ما شانس کسب عنوان قهرمانی را پیدا کنیم. فصل گذشته با تلاش خودمان قهرمان شدیم. امسال هم فرصت رقابت برای قهرمانی را داریم. سال آینده باید بیشتر تلاش کنیم و تغییراتی ایجاد کنیم و برخی چیزها را در نظر بگیریم. اما امسال؟ می جنگیم تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم. آخرین قهرمانی ما 10 سال پیش نبوده، بلکه همین پارسال بود. فقط کمی احترام می خواهیم. رسانه ها زیادی صحبت می کنند و ما باید نقدها را بپذیریم. اگر می خواهید من بروم، بگویید اما باید رو در روی خودم بگویید.

ناراحتم چون فکر نمی کنم سزاوار چنین رفتاری از سوی رسانه ها باشم

مسئولیت با من است. اگر اوضاع خوب پیش نرفت باید ببینید که چه کسی مسئول است و هیچ شکی در این خصوص نیست. چیز بیشتری نمی توانم بگویم. مطمئنم که سال آینده باید کاری انجام دهیم اما امسال لایق همین هستیم. دوباره می گویم: این ترکیب شایسته دفاع از عنوان قهرمانی است. نمی توانیم ناامید شویم، هر اتفاقی هم که بیافتد. تسلیم شدن و جا زدن راحت است، اما به خاطر هواداران تا خاتمه می جنگیم و آنها از تیمشان این را می خواهند. آنها می خواهند تیم پیروز شود، خوب بازی کند و ما تلاش خود را خواهیم کرد.

شما رسانه ها کار خود را انجام می دهید و یک روز من را برکنار می کنید و روز دیگر برمی گردانید. سپس دوباره وقتی شکست می خوریم یا مساوی می کنیم، دوباره من باید بروم اما من پذیرفته ام که این شغل شماست. شما کار خود را می کنید و ما هم کار خود را انجام می دهیم، و درست مثل شما می جنگیم و سخت تلاش می کنیم. باید اجازه دهید که مردم کار خود را انجام دهند.

فکر می کنم من تنها کسی هستم که هر روز فکر می کند شغل خود را از دست خواهد داد. دوست ندارم هر بار که بازی بدی داشتیم، از من بپرسید که چرا خوب بازی نکردیم. فکر نمی کنم سزاوار چنین رفتاری از سوی رسانه ها باشم. خوش شانس هستم که می توانم با این ترکیب کار کنم. سال گذشته قهرمان لیگ شدیم و فکر می کنم این شایسته کمی احترام است. اگر اوضاع خوب پیش نرفت، پس مسئولیت با من است. کمی ناراحتم، به مدت دو هفته در قرنطینه بوده ام و می خواستم برگردم و نشان دهم که تا خاتمه می جنگم.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27834

به "عصبانیت شدید زیدان از انتقادهای اخیر؛ فقط کمی احترام می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت شدید زیدان از انتقادهای اخیر؛ فقط کمی احترام می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید