عقب ماندن چهارمحال و بختیاری از بحث توسعه آموزش مهارتی در برنامه ششم

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در بحث توسعه آموزش های مهارتی از برنامه ششم توسعه عقب است، گفت: در گذشته در بحث راهنمایی تحصیلی دانش آموزان پیروز عمل نکردیم.

عقب ماندن چهارمحال و بختیاری از بحث توسعه آموزش مهارتی در برنامه ششم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

فرحناز قائدامینی 13 مردادماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در بحث توسعه آموزش های مهارتی از برنامه ششم توسعه عقب است، اظهار کرد: در حال حاضر فضای فیزیکی و تجهیزات از مهم ترین مسائل هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: گسترش آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای در هنرستان ها موجب می گردد دانش آموزان در آینده دچار بسیاری از مسائل نشوند و همچنین مشکل بیکاری نیز از این طریق حل می گردد.

وی تاکید نمود: در بحث ترغیب دانش آموزان و والدین برای تحصیل دانش آموزان در مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش احتیاجمند فرهنگ سازی گسترده هستیم، متأسفانه استقبال خوبی از این مدارس در چهارمحال و بختیاری صورت نمی گیرد.

قائدامینی با بیان اینکه در گذشته در بحث راهنمایی تحصیلی دانش آموزان پیروز عمل نکردیم، گفت: همین مسئله موجب شده است که ما توزیع متوزان دانش آموزان در رشته های تحصیلی را شاهد نباشیم.

85 درصد خروجی های هنرستان ها و مراکز آموزشکده های فنی جذب بازار کار می شوند

در ادامه جلسه فیروز عسگری معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: توسعه آموزش های مهارتی می تواند در احراز شغل، حرفه و کسب درآمد، اصلاح هرم شغلی، فراهم سازی شرایط کارآفرینی و توسعه ظرفیت های بالقوه جامعه برای مبارزه با چالش های پیش رو در آینده موثر باشد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش های مهارتی در آموزش و پرورش به 50 درصد برسد، اظهار کرد: هم اکنون در چهارمحال و بختیاری سهم آموزش های مهارتی در مدارس حدود 27.7 درصد است، این درحالیست که کشور رتبه 34.2 درصد را دارا است.

عسگری ادامه داد: در حال حاضر حدود 72.26 درصد دانش آموزان در رشته های نظری، 15.7 درصد در رشته های کاردانش و 12.57 درصد در رشته های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند، امروزه شاهدیم که 85 درصد خروجی های هنرستان ها و مراکز آموزشکده های فنی جذب بازار کار می شوند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیروی انسانی، فضا و اعتبارات را از ملزومات تقویت هنرستان ها عنوان نمود و اضافه نمود: شاهد بودیم در مرحله اول شیوع کرونا حدود 200 هزار ماسک در هنرستان های استان فراوری شد.

وی یادآور شد: 2 هنرستان کشاورزی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اما متأسفانه استقبال خوبی برای تحصیل در این هنرستان ها وجود ندارد، همچنین دستگاه های اجرایی و بانک ها همکاری لازم را برای جذب دانش آموزان برای کارآموزی ندارند.

لزوم برگزاری المپیادهای مهارتی در کشور

در انتها جلسه فرانک کبیری مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: احتیاج است یک بازنگری در رشته های تحصیلی در هنرستان ها صورت بگیرد، متأسفانه رشته ها در بعضی مناطق متناسب با ظرفیت منطقه نیست.

وی تاکید نمود: فرهنگیان نقش موثری در راهنمایی دانش آموزان به سوی هنرستان ها دارند و می تواند در امر فرهنگ سازی نقش بسزایی داشته باشند.

کبیری با بیان اینکه مسئله مهارت از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در دنیا هرساله المپیادهای مهارتی برگزار می گردد، احتیاج است در ایران نیز المپیادهای مهارتی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22041

به "عقب ماندن چهارمحال و بختیاری از بحث توسعه آموزش مهارتی در برنامه ششم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندن چهارمحال و بختیاری از بحث توسعه آموزش مهارتی در برنامه ششم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید