فاز نخست محور سراوان - سنگر -سیاهکل افتتاح شد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران٬ محمد علی نجفی پیش از ظهر سه شنبه ضمن ارائه گزارش عملکرد به وسیله ویدیو کنفرانس به رئیس جمهور، پروژه سنگر-سراوان-سیاهکل را افتتاح کرد.

فاز نخست محور سراوان - سنگر -سیاهکل افتتاح شد

وی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه دهه فجر دهه استقلال و آزادی است گفت: بار دیگر باید پشتیبانی خود را از نظام و ولایت اعلام کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به ملی بودن پروژه محور سراوان- سنگر -سیاهکل اضافه کرد: افتتاح این پروژها به وسیله ویدئو کنفرانس به دست رئیس جمهور از افتخارات ماندگار گیلان است.

نجفی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در پروژه های راه و شهرسازی استان گیلان توضیح داد: یک نهضت در بخش راهسازی٬ تعریض و بازسازی راه ها در استان گیلان شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه زمین های اطراف پروژه هایی که درشهر سیاهکل در حال ساخت هستند، باید آزادسازی شوند گفت: این زمین ها برای پیشرفت در عملیات راهسازی باید با سرعت بیشتری در اختیار متولیان قرار گیرد.

نجفی همچنین با اشاره به مطالبات سال های گذشته پیمانکاران اضافه کرد: به علت تحریم های ناروا و پایین بودن قیمت نفت به بار مطالبات اضافه شده است.

استاندار گیلان توضیح داد: با اجرایی شدن برجام و با استفاده از فرصت های سرمایه گذاری و فناوری٬ فضای امیدوار کننده ای در کشور حاکم می گردد.

همچنین در ادامه این مراسم، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اظهار کرد: برای افتتاح پروژه های دهه فجر در حوزه راهسازی، در مجموع 25 میلیارد تومان در استان گیلان هزینه شده است.

شعبانعلی خاوری محور سراوان- سنگر- سیاهکل را از پروژهای اصلی و تاثیرگذار در گیلان برشمرد و توضیح داد: عملیات اجرایی آن با رعایت استانداردهای لازم صورت گرفته است.

وی گفت: نباید به دید آزادراه به این محور نگاه گردد زیرا علاوه بر کوتاه کردن 30 کیلومتر از راه در پدافند غیر عامل نیز تاثیر گذار است.

فرماندار سیاهکل نیز در این مراسم ضمن برشمردن پروژه های افتتاح شده در این شهر گفت: 18 کیلومتر از 22 کیلومتر محور سراوان٬ سنگر٬ سیاهکل با وجود تحریم های موجود٬ امروز به بهره برداری رسید.

رضا اسلامی با بیان اینکه ایجاد این طرح از تداخل عبور و مرور شرق گیلان جلوگیری می نماید، افرود: با انجام این طرح شهر سیاهکل از بن بست خارج شده و موجب کاهش مصرف سوخت و ارتقای صنعت گردشگری می گردد.

پروژه محور سراوان-سنگر-سیاهکل در قالب کریدور اصلی عریض با عرض سواری 13 متر شامل دو خط رفت و برگشت٬ دو شانه آسفالته و در مجموع به طول 17.5 کیلومتر با اعتبار 480 میلیارد ریال پس از هشت سال به بهره برداری رسید.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16684

به "فاز نخست محور سراوان - سنگر -سیاهکل افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نخست محور سراوان - سنگر -سیاهکل افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید