فرد خلاق را چگونه بشناسیم

به گزارش شیوا مارکت، افراد خلاق چه کسانی هستند؟

ضروری است واقعیتی ساده را به شما گوشزد کنم: هرکس و هر کدام از ما موهبتی منحصربفرد از خلاقیت داریم که فقط خودمان می توانیم آن را به زندگی بیاوریم. اگر شما تمایل دارید یک کسب وکار خلاقانه را آغاز کنید، من تضمین می کنم که به مقدار کافی خلاق هستید. خلاق بودن به معنای متولد شدن به عنوان یک فرد خلاق یا یک فرد مستعد ذاتی نیست، پس در ورطه شک و تردید اینکه فردی بدیع و خلاق هستید، غرق نشوید. در جهانی واقع، خلاق بودن به معنای سخت کوشی، اعتماد و ایجاد شرایط مناسب برای به جریان افتادن خلاقیت تان است. جان اروینگ، رمان نویس ماهر و یکی از نویسندگان محبوب من، تمثیلی بدیع از این واقعیت است. او تعداد زیادی رمان انتشار داد که هر کدام از آنها جالب، مجذوب کننده، زیرکانه، تکان دهنده و خلاقانه بود. کتاب های او در کلاس های انگلیسی دبیرستان های سراسر کشور (ایالات متحده) درس داده می گردد و براساس چند مورد از برترین آثارش مانند قوانین خانه سایدر و جهان به روایت گارپ فیلم های محبوبی ساخته شده است. بر اساس استانداردهای هر کس، جان اروینگ یک نویسنده بسیار پیروز است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

فرد خلاق را چگونه بشناسیم

اروینگ می گوید: من نمی گویم استعدادی خاص دارم، بلکه آنچه مرا به پیش می برد، استقامت غیرمعمول من است. این استقامت، نوع خاصی از استعداد نیست که تفاوت او را نسبت به دیگران نشان دهد، بلکه نیروی محرک خود او است. در مدرسه، اروینگ دچار دیسلکسی (خوانش پریشی) بود، اما او نگذاشت این موضوع مانعی برای موفقیتش باشد. او ادعا دارد که موفقیت وی ناشی از سخت کوشی و دانشی است که همواره در خصوص نوشتن فرا می گیرد. آنچه او را به جلو می برد، مهارت منحصربفرد و ذاتی او قلمداد نمی گردد، بلکه تمایل و عشق شدیدش به نوشتن است. بیش از شکوفایی رویایی خلاقیت، سخت کوشی در حرفه تان (هر چه که باشد) را در دستورکارتان بگذارید. اروینگ می گوید: عادات خوب ارزش تعصب نسبت به آنها را دارند. لزومی ندارد برای راه اندازی یک کسب وکار خلاق خود مانند یک هنرپیشه باشید. بلکه ضروری است فقط اقدام به عمل رده و در پی ظواهر بیرونی موفقیت نیز نباشید، بلکه مهم این است که شما یک فرد مشتاق به کسب وکار خود بوده و تمایل به یادگیری و رشد داشته باشید.

اگر احساس غیرخلاق بودن در بعضی زمینه ها دارید ، به طور فعالانه اقدام به توسعه و رشد خلاقیت خود کنید که در وجود همه ما نهادینه شده است.

جولیا کامرون به تفصیل در این مورد نوشته است و کتاب وی با نام راه هنرمند1 تاثیر زیادی بر زندگی من گذاشته است. یکی از مواردی که وی برای یاری به بهبود خلاقیت از آن یاد می نماید، نوشتن صفحات صبحگاهی هست؛ صفحات صبحگاهی شامل نوشتن سه صفحه به صورت آزادانه و در هر موضوعی می گردد. هرچه که در فکر شما است هر صبح روی کاغذ آن را بنویسید. او فهمیده است که این تمرین به افراد یاری می نماید تا خود را ابراز نموده و از دست موانع فکری آزاد شوند و من به شخصه، اثر اعجاب انگیز آن را در زندگی خود دیده ام. توصیه دیگر کامرون که من در زندگی خلاقانه خود استفاده موثری از آن نموده ام، قرارهای هنرمند است. هر رویداد و فعالیت جذابی که می بینید، با خود در آنجا قرار بگذارید و مانند یک هنرمند در آن غرق شوید. ممکن است از یک نمایشگاه هنری لذت برده، یا رفتن به سفر و یا هر چیز دیگری که علاقه و خلاقیت شما را به حرکت درمی آورد.

هیچ وقت به خود مشکوک نشوید. فکر نکنید که یک فرد خلاق نیستید؛ به این علت که هستید. همه ما هستیم. جدا از هر کاری که برای خلاق یافتن خود می کنید، این نکته را از یاد نبرید که خلاق بودن حقی است که خداوند به شما داده است. بستگی به خود شما دارد که به خلاقیت تان اجازه جاری شدن و تبدیل شدن به زیبایی ها را بدهید یا نه.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29835

به "فرد خلاق را چگونه بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرد خلاق را چگونه بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید