فناوری هوشمند قابل تحریم نیست، اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری کاشمر که در سالن همایش های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان این شهرستان برگزار گردید، با اشاره به فعالیت های حوزه دیجیتال در کشور اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال، محور مالی آینده کشور است که توسط جوانان ساخته خواهد شد.

فناوری هوشمند قابل تحریم نیست، اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی

وی اضافه کرد: برای پیشرفت هر چه بیشتر و سرعت بخشیدن به این پیشرفت همه باید در حوزه ارتباطات دست به دست هم بدهیم تا آینده کشور یک محور مالی داشته باشد.

آذری جهرمی به ظرفیت بالای موجود در اقتصاد دیجیتال اشاره و اعلام کرد: تحول دیجیتال باعث می گردد که شبکه توزیع نیز تغییر کند.

وی با بیان اینکه تحول اقتصاد دیجیتال موجب می گردد شبکه توزیع هم تغییر کند کاری که امروز رخ داده و شاهد آن هستیم و ظرفیت های بسیاری را به خصوص برای جوانان به وجود آورده است توضیح داد: باید از مواهب مالی فناوری دیجیتال بهره مند شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: امروز فقط در یکی از شرکت حمل و نقل اینترنتی هزار و 600 نفر کارمند و بیش از 800 هزار خودرو و راننده برای آن کار می نمایند و این از مواهب ظرفیت هایی بوده که به وجود آمده است.

وی باتأکید براینکه در عرصه مالی وظیفه داریم ابتدا دسترسی را بالا ببریم، گفت: اگر امروز فرش کاشمر دارد به فراموشی سپرده می گردد با تحول دیجیتال می گردد آن را زنده کرد و به بازارهای مطلوب عرصه کرد.

جهرمی گفت: به توسعه دسترسی توجه داریم چون هدف والاتری را داریم پیگیری می کنیم، به همین دلیل اکنون شاهدیم طی 1.5 سال گذشته اتصال مناطق شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات از 50 درصد به 100 درصد و مناطق روستایی از 32 درصد به 78 درصد رسیده است و این موجب شد بازار شرکت های اینترنتی دوبرابر گردد.

فرایند ومکانیزم رشد نخبگان تسهیل گردد

وی با تاکید براینکه باید فرآیند و مکانیزم رشد نخبگان در کشور را تسهیل کنیم، اضافه کرد: از پیرمردانی که به جایگاه های خود چسبیده اند و حاضر نیستند آن را رها نمایند نمی توان چنین انتظاراتی را داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: برای رشد و برطرف مسائل نخبگان در کشور باید در این عرصه ورود کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم که این کار اجرا شده و طرح نوآفرین با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا مصوبه دولت گرفته شده است که تا روز گذشته بیش از هزار شرکت فن آور از سراسر کشور در این طرح ثبت نام نموده اند.

جهرمی گفت: در طرح نوآفرین استارتاپ هایی را مد نظر داریم که اندازه مالی آنها از صفر تا 500 میلیون تومان درآمد سالانه است و این استارتاپ ها سه سال فرصت دارند تحت حمایت قرار بگیرند تا خودشان را از درآمد صفر به 500 میلیون تومان برسانند و اگر زودتر به این مقدار رسیدند خدمات نوآفرین برای آنها به سرانجام می رسد و وارد مرحله بعدی می شوند.

اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی خواهد شد

وی با اشاره به اینکه طرح نوآفرین با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا، توانایی ایجاد 68 هزار شغل در سال را دارد، عنوان نمود: به زودی اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تحول دیجیتال اشاره نمود و گفت: اکنون ظرفیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به حدی رسیده که وزیر امور خارجه، مسئول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را تحریم می نمایند تا صدای وی به وسیله فضای مجازی به گوش مردم و سیاستمداران سایر کشورها نرسد.

وی با بیان اینکه اگر در استفاده از فضای مجازی توانمند باشیم بدون شک می توانیم برای کسانی که خیر و صلاح مردم ما را نمی خواهند ایجاد تهدید کنیم و حرف حق خود را بزنیم گفت: امروزه تحول دیجیتال موجب تغییراتی در سبک زندگی مردم شده و بسیاری از صف های طویل و مشاغل حذف شده و به زودی کنتور خوان و توزیع نماینده قبض های مختلف را نخواهیم داشت البته به جای آن رویش های بسیاری از مشاغل جدید را خواهیم داشت.

جهرمی عنوان نمود: برای تغییر سبک زندگی باید برنامه داشت و از فرصت های فرهنگی استفاده کرد.

وی اعلام کرد: بعضی قائل براین هستند که رشد فناوری را کم کنیم تا رشد فرهنگی به آن برسد در صورتیکه در آینده جهان اقتصاد را هم از دست خواهیم داد و معلوم نیست فرهنگ را هم به دست آوریم.

فناوری هوشمند قابل تحریم نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کسانی که در عرصه فرهنگ کار می نمایند باید در حوزه فضای مجازی کار نمایند و حضور جریان ساز کلید بخورد اظهار کرد: هرچند بعضی به فعالیت من در فضای مجازی ایراداتی می گیرند اما روایت گری زندگی مسئولان در فضای مجازی یک فرصت است.

وی عنوان نمود: به عنوان یک مسئول کوشش می کنم از روش های مختلف با مردم ارتباط برقرار کنم تا مردم بدانند در ذات عملکرد ما چه است.

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه اگر خود را خادم مردم می دانیم باید نظرات آنها را بدانیم، بی توجهی به نظرات کسانی که می خواهیم به آنها خدمت کنیم خدمت نیست گفت: شفافیت از فرصت های شبکه های مجازی است، اگر نورافکن شبکه های اجتماعی در مسئولان سابق بود چه بسا عملکردشان شدیدتر از آنچه امروز است نقد می شد.

وی با بیان اینکه امروز مسئولان بسیار مراقب رفتار و منش خود هستند، هرچند شایعاتی هم وجود دارد اما بازهم همان ابزار فضای مجازی یاری می کندتا در برابر شایعه سازان بایستید اظهار کرد: اگر می خواهیم آینده روشنی داشته باشیم باید ایران هوشمند را ساخت، این فن آوری چون مبتنی بر خلاقیت، فکر و مغز است قابل تحریم نیست.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8663

به "فناوری هوشمند قابل تحریم نیست، اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری هوشمند قابل تحریم نیست، اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید