فیلم بدون سلبریتی را اکران نمی نمایند!

به گزارش شیوا مارکت، سیاوش حقیقی تهیه کننده فیلم سینمایی خون خدا با انتقاد از نبود تناسب میان فراوری و اکران در سینمای ایران، دلیل اصلی اکران نشدن فیلمش را عدم استفاده از سلبریتی در ترکیب بازیگران مطرح نمود.

فیلم بدون سلبریتی را اکران نمی نمایند!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، سیاوش حقیقی تهیه نماینده فیلم سینمایی خون خدا به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد اما هنوز فرصت اکران عمومی پیدا ننموده است، درباره زمان اکران این اثر گفت: مساله اکران فیلم های فراوریشده اصلاً برای آقایان مسئول مهم نیست و برایشان فرقی نمی کند که حتی آن فیلم ها مذهبی، اجتماعی و… باشد! به نظر هم می رسد در این شرایط تنها راه این است که فیلم کمدی بسازیم تا اکران گردد !

وی اضافه نمود: البته در این میان بسیاری از کمدی های سخیف هم در صف اکران باقی مانده اند! با این وجود اگر اکران نوبتی باشد آن ها زودتر به پرده نقره ای می رسند بنابراین بعید می دانم به ما اکران بدهند .

بهانه های پخش نمایندگان برای اکران نکردن فیلم

حقیقی اظهار کرد: برای اکران خون خدا با چند پخش نماینده صحبت کردم اما آن ها حاضر به اکران این اثر نشدند و بهانه هایی آوردند. برای مثال گفتند فیلم تو نمی فروشد، هزینه دارد و … در واقع کسی حاضر به حمایت نشد. به همین ترتیب در حال حاضر حتی نمی گردد فیلم را در گروه آزاد اکران کرد و ظرفیت این گروه هم پر شده است .

گاهی اوقات پیش می آید که فیلمی امروز با حضور 4 سلبریتی فراوری و بلافاصله بعد از انجام کارهای صداگذاری و تدوین اکران می گردد، چون همانطور که گفتم سلبریتی دارد !

وی ادامه داد: از همین رو باید صبر کنیم تا محرم سال آینده یا در دهه آخر ماه رمضان فیلممان اکران کنیم. چون خون خدا یک فیلم مناسبتی است و حتی نواهای عاشورایی دارد. هرچند ما یک فیلم مناسب برای عاشورا ساخته ایم اما دوستان برای اکران پایشان را پس می کشند .

حقیقی عنوان نمود: در سینمای ایران تنها فیلم هایی که به نظر پخش نماینده می توانند به فروش خوبی برسند، موقعیت اکران پیدا می نمایند. موضوع دیگر این است که ما برای کاهش هزینه هایمان مجبوریم از یک جاهایی از فیلم بزنیم که این موضوع در استفاده از عوامل جلوی دوربین مشهودتر است. همین مساله باعث می گردد که نتوانیم اکران خوبی داشته باشیم چون تا عکس سلبریتی ها روی پوستر نباشد، پخش نماینده حاضر به اکران نمی گردد .

بازیگر توانمند نه؛ سلبریتی آری!

وی اضافه نمود: گاهی اوقات پیش می آید که فیلمی امروز با حضور 4 سلبریتی فراوری و بلافاصله بعد از انجام کارهای صداگذاری و تدوین اکران می گردد، چون همانطور که گفتم سلبریتی دارند البته این خواسته پخش نماینده ها هم هست چون در این صورت سینمایشان به سود می رسد. باید بگویم ما بازیگر توانمند زیادی داریم ولی از نظر پخش نماینده ها، آنها گیشه ندارند به همین دلیل فیلم های ما به راحتی اکران نمی شوند .

این تهیه نماینده شرح داد: ما برای اینکه هزینه های فیلم هایمان را پایین بیاوریم از بازیگر خوب تئاتر استفاده می کنیم، ولی کسی حاضر نیست فیلمی با این بازیگران را اکران کند. برای مثال به اذعان خیلی ها رضا اخلاقی راد بازیگر خون خدا بازی خیلی خوبی داشت اما چون در میان مردم جا نیفتاده است، پخش نماینده حاضر به اکران فیلم نمی گردد .

حقیقی در خاتمه تاکید نمود: در این میان یک سری سالن های خوب هم در دست ارگان های دولتی است اما حتی همان ها هم حاضر به اکران نمی شوند. یعنی نه تنها فیلم ما بلکه حتی آثار اجتماعی را هم به نمایش نمی گذارند. به این شرایط باید حجم زیاد فیلم های فراوری شده در امسال را هم اضافه نمود به طوری که بیش از 100 فیلم در فجر ثبت نام نموده اند. این موضوع نشان می دهد بین فراوریات ما با ظرفیت اکران تناسبی وجود ندارد .

منبع:مهر

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14859

به "فیلم بدون سلبریتی را اکران نمی نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم بدون سلبریتی را اکران نمی نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید