قاضی مسعودی مقام: وقتی قوه قضاییه وارد شد گزارش ها یک به یک در صرافی ها تغییر کرد

به گزارش شیوا مارکت، نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات 21 متهم کلان ارزی صبح امروز به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال برگزاری است.

قاضی مسعودی مقام: وقتی قوه قضاییه وارد شد گزارش ها یک به یک در صرافی ها تغییر کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات 21 متهم کلان ارزی صبح امروز به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال برگزاری است.

در ابتدای جلسه قاضی مسعودی مقام ضمن تفهیم مواد 193 و 194 قانون آیین دادرسی کیفری از وکیل متهم سعیدی فر خواست در صندلی قرار گیرد تا اظهارات خود را بیان کند.

وکیل متهم سعیدی فر در صندلی نهاده شد و گفت: موکل بنده در بخش صرافی هیچ کاری برخلاف قانون انجام نداده است، موکل صرفا با گروهی کار نموده است که امروز به عنوان متهم در دادگاه حضور دارند.

این وکیل ادامه داد: بر اساس کیفرخواست عمل موکل من جرم است، اما موکل من تمام اقدامات خود را در سامانه سنا ثبت نموده است. آیا نهاد های نظارتی که وظیفه شان نظارت بر عملکرد صرافی ها است در این باره گزارشی ارائه نموده اند؟ وزارت صمت و بانک مرکزی از نهاد های نظارتی هستند آیا بانک مرکزی که بلک لیست را اعلام می نماید این افراد را در بلک لیست قرار داده است؟ و به صرافی اعلام داشته است؟ آیا بانک مرکزی اعلام نموده است که با این گروه معامله نکند؟

قاضی گفت: عدم نظارت توجیه رفتار مجرمانه نیست و این موضوع رافع مسائل کیفری نیست.

وکیل گفت: موکل من می گوید به هیچ عنوان فکر نمی کردم که اقدامات من برخلاف قانون باشد.

قاضی ادامه داد: اتهامات موکل شما معاملات غیر مجاز است.

وکیل متهم گفت: تمام این معاملات غیر مجاز ثبت شده است.

قاضی خطاب به وکیل متهم گفت: نهاد نظارتی که می گویید مانند بانک مرکزی خود متهم است. بعضی از وجوه متهمین که مبالغی دریافت نموده اند در دادگاه کیفری دو آنالیز خواهد شد. مقامات بانک مرکزی نیز باید جوابگو باشند. سیستم بانکی ما نظارتی نداشته است اگر نظارتی بود این همه پول نمی رفت و این نشان دهنده وجود فساد است.

رییس دادگاه تاکید نمود: وقتی قوه قضاییه وارد شد گزارش ها یک به یک در صرافی ها تغییر کرد. متاسفانه وظایفی که بر عهده بعضی کارکنان دولت است درست انجام نمی گردد که این موضوع به خاطر عدم تخصص، عدم رعایت موازین اخلاقی و دینی است و چینش ها طوری است که نه تخصصی دارند و نه خودشان تعقیب کننده هستند. همه پرونده های ما به علت عدم نظارت است.

وکیل متهم سعیدی فر ادامه داد: نهاد های نظارتی نه تنها گزارشی ارائه ننموده اند حتی به موکل بنده نیز موردی را اعلام ننموده اند.

قاضی خطاب به وکیل متهم گفت: در خصوص انتفاع دو میلیارد تومانی شرح دهید.

وکیل گفت: موکل من می گوید هیچ مبلغی دریافت ننموده است تمام اقدامات موکل من بر اساس دو امضا بوده است.

قاضی خطاب به وکیل گفت: منظور شما از دو امضا چیست یعنی نفر بعدی هم بیاید؟

وکیل این متهم گفت: موکل من موردی به تنهایی انجام نداده است و شاید 30، 40 نفر دیگر هم بوده اند که با آن ها نیزامضا داشته است. موکل من اقداماتش را با این تصور انجام داده است که تخلف و جرمی انجام نداده است.

وکیل مدافع متهم سعیدی فر در ادامه دفاعیات خود گفت: موکلم می گوید ما مرده شور بودیم و کاری نداشتیم این مرده کیست. اگر به ما می گفتند این ارز، ارز اتاق مبادلات است جریان متفاوت بود. همچنین موکلم بیان داشته در هر موردی از طرف بانک به وی دستور داده می شد همان کار را انجام می داده است.

وی ادامه داد: ارز اتاق مبادلات به حساب بانک می رود و به صرافی نمی آید، صرافی امکان جابجایی این ارز را ندارد و مشتری باید به بانک مراجعه کند، در خصوص درهم هایی که ارائه شد نیز مستقیما در بانک امارات بوده است و به بانک های داخلی ارتباطی نداشته است.

خبر در حال تکمیل است...

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20950

به "قاضی مسعودی مقام: وقتی قوه قضاییه وارد شد گزارش ها یک به یک در صرافی ها تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی مسعودی مقام: وقتی قوه قضاییه وارد شد گزارش ها یک به یک در صرافی ها تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید