قیمت مغازه در پاساژ بوستان تهران چقدر است؟

به گزارش شیوا مارکت، مجتمع تجاری بوستان در میدان پونک واقع شده است و دارای 800 باب مغازه و 200 واحد اداری است و یکی از عظیم ترین مجتمع های تجاری تهران است. این مجتمع قدیمی در شمال غربی میدان پونک قرار داشته و به طور متوسط حدود صدها شهروند تهرانی و توریست به صورت روزانه از این مجتمع چند منظوره دیدن می نمایند. وجود بانک ها عامل متعدد، سهولت رفت وآمد، دسترسی ارزان و تنوع بالای کالاهای عرضه شده در این مرکز خرید، باعث شده است که این پاساژ جزو یکی از شلوغ ترین پاساژهای تهران محسوب گردد.

قیمت مغازه در پاساژ بوستان تهران چقدر است؟

این مجتمع با داشتن 800 واحد تجاری، 200 واحد اداری و همچنین شعب بانک های اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، تجارت، شهر، صادرات، ملت و ملی و همچنین پارکینگی با ظرفیت 800 خودرو، یکی از بهترین مکان ها برای راه اندازی کسب و کار جدید است. با توجه به امکاناتی که گفته شد، مسلم است که هزینه خرید یا رهن و اجاره مغازه در این مرکز خرید چندان ارزان نیست و برای آغاز یک کسب و کار در پاساژ بوستان به هزینه ای چند صد میلیونی احتیاج است. اما شاید بتوان با افزایش مبلغ اجاره از مبلغ رهن کاست. در مطلب امروز قصد داریم به شما اطلاعاتی در خصوص نرخ رهن و اجاره مغازه در پاساژ پونک بدهیم. اگر قصد اجاره مغازه در این مرکز خرید را دارید با این مطلب همراه ما باشید.

محدوده پاساژ بوستان

پاساژ بوستان در منطقه 5 واقع شده است. منطقه 5 به لحاظ جمعیتی و گردشگری جزو پرترافیک ترین مناطق تهران است. این پاساژ از شرق به جنت آباد (تهران) (عظیمراه شهید ستاری)، از غرب به دره پونک و شهرک غرب (عظیمراه شهید اشرفی اصفهانی)، از شمال به محله حصارک و از جنوب به محله باغ فیض (عظیمراه شهید همت) محدود شده است. دسترسی آسان و قرار نگرفتن در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد از مزایای این مجتمع تجاری است.

همان طور که گفته شد، مجتمع تجاری و اداری بوستان با 7 طبقه و هزار واحد تجاری و اداری به خوبی همه احتیاجهای خریداران را برطرف می نماید. در این پاساژ 8 بانک و 4 مرکز بیمه مستقر است و این مجتمع دارای پارکینگ سه طبقه مسقف و روباز با ظرفیت 800 خودرو است. به این ترتیب احتیاجی نیست که نگران پیدا کردن جای پارک برای خودروی خود باشید.

نکته قابل توجه در خصوص این مرکز خرید، ارتباط آن به فروشگاه شهروند 24 است. چرا که بسیاری از افراد که برای خرید مایحتاج خود به این شعبه از فروشگاه شهروند مراجعه می نمایند به پاساژ بوستان هم مراجعه نموده و کالاهای مورد احتیاجشان را خریداری می نمایند. می توان گفت که ظرفیت بالای پارکینگ و همین طور تنوع محصولات و خدمات باعث شده است که بوتیک داران و مغازه داران این مجتمع در هر فصلی از سال با انبوهی از مشتریان روبرو باشند. باید بگوییم که دسترسی های مجتمع تجاری بوستان از شرق به وسیله خیابان اشرفی اصفهانی و از جنوب به وسیله خیابان میرزا بابایی و از شمال به وسیله کوچه اردیبهشت و در نهایت از سمت غرب به وسیله بلوار عدل یک طرفه است.

کجای پاساژ بوستان مغازه بخریم؟

اگر به دنبال خرید مغازه در این پاساژ هستید باید به شما بگوییم که این پاساژ به علت پاخوری زیاد یا به عبارتی حضور مداوم خریداران، بیشتر اوقات شاهد حضور جمعیت زیادی از شهروندان است؛ اما بدون تردید شما هم آگاه هستید که مردم ایران عادت به خرید از طبقه منفی یک به پایین و طبقه 3 به بالا را ندارند؛ بنابراین بخشی از این مجتمع به دفاتر اداری فروخته یا اجاره شده است؛ پس اگر خواستار خرید مغازه در این مجتمع هستید، باید به طبقات تجاری آن که حدود 800 مغازه است رجوع کنید. در نظر داشته باشید که هر چه مغازه به راهروهای اصلی نزدیک باشد و در طبقات همکف تا سوم قرار داشته باشد با هجوم متقاضیان روبرو بوده و قیمت آن نسبت به واحدهای دیگر گران تر خواهد بود.

همچنین این مجتمع فاقد آسانسور بوده و یافتن آدرس مغازه ها به علت راهروهای متعدد سخت است؛ بنابراین اگر بتواند در طبقات اولیه مجتمع ملک موردنظر خود را برای مصرف یا سرمایه گذاری بخرید برد خواهید کرد.

چه اصنافی در مجتمع فعالیت می نمایند؟

مجتمع تجاری بوستان دارای رستوران و واحدهای تجاری اصناف مختلف شامل پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه، آرایشی بهداشتی، کیف و کفش، عینک، کامپیوتر، لوازم بچه ها، لوازم خانگی، فروشگاه های لوازم تزیینی، شال و روسری، ساعت، کالای خواب و طلا و جواهر است. بر اساس آنالیز های بازاری، تعیین شده است که بیشترین مخاطبان این مرکز خرید خانم ها هستند و به همین دلیل است که پوشاک و زیورآلات زنانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و پس از آن عطاری و … در این مرکز خرید بیش از سایر کالاها فروش دارند.

قیمت مغازه های پاساژ بوستان

همانطور که گفته شد، این مجتمع دارای راهروهای متعدد است و معماری پیچیده ای است؛ بنابراین هر چه مغازه شما در معرض دید و به عبارتی، دم دست تر باشد به سود شما است. در هر حال، قیمت واحدهای این مجتمع از متری 20 میلیون تا 80 میلیون تومان بوده و قیمت کل واحدهای آن از 400 میلیون تومان تا بالای چند میلیارد تومان است. در حال حاضر هر متر از یک باب مغازه 54 متری در مجتمع بوستان با شماره f5766 واقع در طبقه دوم با بر 5/4 متر و ارتفاع 4 متر با ملکیت و سرقفلی 40 میلیون تومان و قیمت کل آن 2 میلیارد و 160 هزار تومان است. همچنین هر متر از یک باب مغازه 14 متری در مجتمع بوستان با شماره f5109 واقع در طبقه اول با بر 2 متر و ارتفاع 4 متر با ملکیت 28 میلیون و 500 هزار و قیمت کل آن 400 میلیون تومان است. (این مغازه در راهروی اصلی نیست) همچنین هر متر از یک باب مغازه 18 متری در مجتمع بوستان با شماره f5069 واقع در طبقه اول با بر 5 متر و ارتفاع 8/3 متر با ملکیت 44 میلیون تومان و قیمت کل آن 800 میلیون تومان است. قیمت کل یک مغازه 20 متری نیز با شماره-f5108 در طبقه اول حدود 400 میلیون تومان است.

نقطه طلایی پاساژ را بیابید

اگر به دنبال خرید مغازه در پاساژ بوستان هستید به دنبال نقطه طلایی باشید. نکته اصلی در خرید مغازه، بعد از بر اصلی بودن مغازه، توجه به دید بازدیدنماینده است. هر چه بر مغازه بیشتر باشد و دید وسیع را پیش چشمان بازدیدنمایندگان قرار دهد، پاخورتر است. پس اگر جیبتان پرپول است به دنبال مغازه ای باشید که در وهله اول در بر اصلی یا راهروی اصلی قرار داشته و دارای طول بر وسیع باشد.

اگر امکانش است به دنبال مغازه دو نبش باشید. مغازه های دونبش عده کثیری را متوجه خود می نمایند. اگر قرار است از مغازه خریداری شده به عنوان صنف پوشاک استفاده کنید نیز حتماً به دنبال دو نبش بودن مغازه باشید. نباید فراموش کنید تفاوت قیمت مغازه های دونبش با تک نبش چندان زیاد نیست، اما یک مغازه دونبش در جلب نظر مشتری مؤثرتر است.

به هر روی مغازه هرچقدر در دید باشد، برای جلب مشتری پیروز تر خواهد بود؛ اما وقتی از دید مغازه مطمئن شدید به دنبال فضاهای جانبی مغازه باشید. به طورکلی مغازه هایی که به راه پله نزدیک هستند از مشتری بیشتری برخوردارند و بدون تردید قیمت این مغازه ها نیز گران تر از دیگر مغازه ها است.

بنابراین توصیه ما به شما این است که اگر میزان دارایی تان برای خرید مغازه در پاساژ بوستان می رسد به ترتیب به مکان مغازه، طول بر، نزدیکی به آسانسور و راه پله، طبقه مغازه و دو نبش بودن توجه کنید. در خرید مغازه به این نکته نیز توجه کنید که به صورت روانی طبقات دوم و سوم پاساژها در ایران، پاخوری بیشتری دارند؛ چراکه بیشتر افرادی که قصد خرید داشته باشند ابتدا به طبقات بالا مراجعه نموده و بعد از خستگی و گشت و گذار فراوان، وارد طبقه منفی یک یا دو شده و بعد به طبقات 4 تا 5 مراجعه می نمایند. یادآوری می گردد ازآنجایی که بیشتر مشتریان پاساژها بانوان هستند به دنبال مغازه هایی باشید که طول بر عظیم تری داشته باشد تا فروشنده توانایی چیدمان دکوارسیون مطلوب تر برای جلب مشتری را داشته باشد .

طبقات 4 و 5 بدترین طبقات برای خرید مغازه

به طورکلی شهروندان ایرانی عادت به خرید از طبقات بالای 3 را ندارند؛ بنابراین در صورت ارزان بودن مغازه از خرید واحدهای بالای طبقه سوم جدا خودداری کنید. چراکه متقاضیان کمتر به این طبقات مراجعه می نمایند و خود سازنده نیز این مورد را درک نموده و طبقات بالاتر را به متصدیان دفاتر و اداره اجاره می فروشد.

مغازه های کوچک تر، زودتر فروخته و اجاره داده می شوند

اگر قصد سرمایه گذرای دارید، باید بدانید که بهتر است مغازه های کوچک تر را خریداری کنید؛ چرا که فروش و اجاره این مغازه ها به علت تفاوت قیمت ها بهتر است. البته اگر می خواهید صنف پوشاک در مغازه خریداری راه بیندازید، بدون تردید به شما می گوییم که در صنف پوشاک، مغازه هرچقدر عظیم تر باشد جذابیت آن هم بیشتر خواهد بود.

جمع بندی

اگر تصمیم به خرید یا اجاره یک مغازه برای آغاز کسب درآمد خود دارید، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید بودجه تان است. باید ببینید که چقدر پول دارید و می خواهید چه کار و کاسبی راه بیندازید. بعد از آن می توانید به این فکر کنید که کجا مغازه داشته باشید و این مغازه چه ویژگی هایی داشته باشد تا برای شما سودآور و مشتری پسند هم باشد.

به طورکلی چناچه ذکر شد مغازه های طبقات اول تا سوم برای فعالیت های صنفی کیف و کفش و پوشاک و به ویژه زنانه مطلوب تر است. همچنین اگر به دنبال خرید مغازه در پاساژ بوستان هستید به دنبال مغازه های کم متراژ باشید تا بتوانید آن را سریع تر به فروش برسانید.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 1 مرداد 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20142

به "قیمت مغازه در پاساژ بوستان تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت مغازه در پاساژ بوستان تهران چقدر است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مغازه در پاساژ بوستان تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید