لیبی، شروط حفتر برای مذاکره با دولت وفاق ملی

به گزارش شیوا مارکت، نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، شروطی را برای گفت وگو با دولت وفاق ملی مشخص کرد.

لیبی، شروط حفتر برای مذاکره با دولت وفاق ملی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط - لیبیا سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در ارتباط با کوشش های نهادهای بین المللی و کشورهای مختلف دنیا برای انتها دادن به بحران لیبی به وسیله سیاسی گفت: فرمانده کل ارتش ملی لیبی شرایطی را برای ورود به گفت وگو با دولت وفاق ملی مشخص نموده است که از جمله آنها می توان به مبارزه با گروه های تروریستی، خروج نظامیان ترکیه و جنگجویان سوری از لیبی تحت نظارت سازمان ملل اشاره نمود.

سرهنگ احمد المسماری که در یک نشست خبری سخن می گفت، گفت: این شرایط شامل جمع آوری سلاح و جنگ افزارهای ترکیه و پایگاه های این کشور در بندر مصراته (200 کیلومتری طرابلس) و فرودگاه معیتیقه (حومه پایتخت) می گردد.

وی توضیح داد: باید اقدامات فوری برای منحل کردن سازمان های شبه نظامی انجام گردد و رئیس جمهور ترکیه هر روز سخنانی در مورد لیبی بیان نکند.

المسماوی گفت: هر پایگاه نظامی که متعلق به کشورهای بیگانه در لیبی باشد، توسط ارتش ملی مورد هدف قرار می گیرند.

وی با رد دعوت دولت وفاق ملی از آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی در لیبی گفت: ما مخالف دعوت از بیگانه برای حمایت از دولت وفاق ملی هستیم.

وزیر کشور دولت وفاق ملی در گفت وگو با پایگاه خبری بلومبرگ از آمریکا دعوت کرد به منظور مقابله با نفوذ روسیه در آفریقا، پایگاه نظامی در لیبی ایجاد کند.

روسیه به همراه عربستان، امارات و مصر از نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر حمایت می نماید.

نیروهای وابسته به ژنرال حفتر از فروردین گذشته به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به طرابلس حمله نموده و چندماهی است که کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی برای انتها دادن به بحران این کشور فعال شده اند.قرار است مذاکرات سیاسی برای انتها دادن به بحران لیبی فردا در ژنو تحت نظارت سازمان ملل انجام گردد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16330

به "لیبی، شروط حفتر برای مذاکره با دولت وفاق ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، شروط حفتر برای مذاکره با دولت وفاق ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید