مجیدیعضو هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم پکن شد

به گزارش شیوا مارکت، پکن- خبرنگاران- مجید مجیدی کارگردان صاحب نام ایرانی عضو هیات داوران نهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن شد.

مجیدیعضو هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم پکن شد

به گزارش خبرنگاران نشست خبری هیات داوران نهمین جشنواره فیلم پکن امروز پنجشنبه با حضور مجیدی، در سالن همایش های هتل پکن در چین برگزار گردید.

مجیدی در این نشست گفت: حضور آثار جدید که تا کنون در هیچ جشنواره ای به نمایش در نیامده باشند می تواند به رشد جشنواره پکن یاری کند.

او در خصوص اهمیت همکاری های فرهنگی در قالب طرح یک کمربند یک جاده نیز گفت: روابط فرهنگی و مالی از گذشته میان ایران و چین همیشه وجود داشته است و چنین پیشنهادی می تواند در توسعه این روابط بسیار مهم باشد.

مجیدی همچنین از امضای یک قرارداد همکاری میان خود و نهادهای سینمای کودک چین اطلاع داد که بر اساس آن قرار است تا سال 2024 آثاری را در چین و ایران در حوزه سینمای کودک خلق کند.

نهمین جشنواره فیلم پکن از 23 تا 31 فروردین (13 تا 30 آوریل) در پکن پایتخت چین برگزار می گردد.

قرار است در جریان برگزاری این جشنواره که از جمله بهترین جشنواره های جهان و آسیا محسوب می گردد، فیلم های برتر برای کسب جایزه تیان تن (کاخ آسمانی) با یکدیگر رقابت نمایند.

جشنواره بین المللی فیلم پکن در سال های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره های فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزء سه جشنواره مهم بین المللی فیلم جهان نیز به حساب می آید.

جشنواره بین المللی فیلم پکن از سال 2011 کار خود را شروع نموده و با حمایت دولت چین برگزار می گردد.

سال گذشته، دو فیلم ایرانی تابستان داغ ساخته ابراهیم ایرج زاد و ملی و راه های نرفته اش به کارگردانی تهمینه میلانی در کنار دو فیلم چینی نامزد جایزه تیان تان بهترین فیلم جشنواره بین المللی پکن شدند.

**آساق**1904**

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4859

به "مجیدیعضو هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم پکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجیدیعضو هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم پکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید