مخالفت برلین با توقف پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش شیوا مارکت، وزیر خارجه آلمان توقف پروژه گازی نورد استریم 2 به عنوان واکنشی به پرونده مسمومیت ناوالنی را رد نموده و پوتین نیز در پیامی به رهبران آلمان به مناسبت سی امین سالگرد اتحاد دوباره این کشور خواهان مذاکره برای حل مناقشات بین دو کشور شد.

مخالفت برلین با توقف پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با توجه به مسمومیت آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین پاسخ آشکار اتحادیه اروپا در قبال روسیه را درخواست نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در مصاحبه ای با تی آنلاین گفت که فکر می نماید هیچ راه حلی جز تحریم ها وجود ندارد. تحریم ها باید همیشه هدفمند و متناسب باشند.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که یک چنین نقض فاحش کنوانسیون بین المللی سلاح های شیمیایی نمی تواند بدون پاسخ بماند و ما در اروپا در این باره با هم اتفاق نظر داریم.

سران اتحادیه اروپا می خواهند در نشست آینده خود که در اواسط اکتبر برگزار می گردد به پرونده مسمومیت ناوالنی و چگونگی واکنش نشان دادن به روسیه بپردازند.

هایکو ماس توضیح داد گه اگر نتیجه آزمایشگاه های فرانسه، سوئد و آلمان درباره این پرونده تایید گردد پاسخ آشکار اتحادیه اروپا به روسیه وجود خواهد داشت. من در این باره اطمینان دارم.

هایکو ماس در عین حال توقف پروژه گازی نورد استریم 2 را به عنوان واکنشی به پرونده مسمومیت ناوالنی رد نموده و گفت: بیش از 100 شرکت اروپایی در این پروژه گازی مشارکت دارند که نیمی از آن ها آلمانی هستند. این بدین مفهوم است که بسیار کارگران اروپایی از توقف این پروژه گازی رنج می برند.

تا به حال مسکو هر گونه مداخله در مسمومیت ناوالنی که برای درمان به برلین فرستاده شده است را رد نموده است. در مقابل بعضی رسانه های هوادار دولت و بعضی مقامات دولتی در روسیه همیشه فرضیه های جدیدی را درباره این پرونده منتشر می نمایند و حتی از طرف این گروه ها این فرضیه هم مطرح شده که ناوالنی در خاک روسیه مسموم نشده بلکه در آلمان مسموم شده است .

ناوالنی 32 روز در بیمارستان چریته برلین بستری بود. او ماه گذشته پس از بیمار شدن در جریان یک پرواز داخلی در روسیه برای درمان به برلین منتقل شد .

دولت آلمان می گوید، نتایج آزمایش ها در آلمان، فرانسه و سوئد تعیین نموده که ناوالنی با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده بود و خواهان شرح کرملین شده است. مسکو با رد هرگونه مداخله در این حادثه، برای دسترسی به شواهدی که این موضوع را اثبات کند، تاکید دارد .

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به آلمان پیشنهاد مذاکرات درباره پرونده مسمویت ناوالنی را ارائه داده است.

بر اساس اطلاعات کرملین پوتین در تلگرامی به مناسبت سی امین سالگرد وحدت آلمان خطاب به صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور این کشور نوشت: روسیه برای مذاکره آماده است.

وی در این نامه نوشت: روسیه آماده است درباره مسائل روز بین دو کشور و همچنین درباره مسائل بین المللی تبادل نظر کند. این پیشنهاد تبادل نظر ظاهرا برای حل مناقشت درباره پرونده مسمومیت ناوالنی هم مطرح شده است.

پوتین در پیغام تلگرامی خود به مناسبت وحدت آلمان این روز را یک واقعه بسیار مهم در تاریخچه اروپا ارزیابی کرد.

پری ها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23829

به "مخالفت برلین با توقف پروژه گازی نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت برلین با توقف پروژه گازی نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید