مذاکرات دیپلمات های روسیه و آمریکا در زمینه امنیت سایبری

به گزارش شیوا مارکت، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه از انجام رایزنی هایی با طرف آمریکایی در چارچوب نشست گروه کاری سازمان ملل در زمینه امنیت اطلاعاتی خبر داده و این مذاکرات را سازنده ارزیابی کرد.

مذاکرات دیپلمات های روسیه و آمریکا در زمینه امنیت سایبری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آندری کروتسکیخ نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مسائل مربوط به همکاری های بین المللی در عرصه امنیت اطلاعاتی، گفت که این کشور رایزنی های سازنده ای را با طرف آمریکایی در چارچوب نشست گروه کاری سازمان ملل در زمینه امنیت اطلاعاتی انجام داده است.

این نشست هفته گذشته در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام گرفت. به گفته وی، هیئت نمایندگی روسیه فعالانه در تمامی رایزنی ها درباره مسائل مختلف در دستورکار مباحثات شرکت داشت.

این دیپلمات روس گفت: طرف روسی در چارچوب این نشست با ده ها کشور مذاکرات دوجانبه ای را ، از جمله نمایندگان کشور آمریکا ،در زمینه های مختلف انجام دادند. ضمن اینکه نمایندگان آمریکایی اصلاً موضوع اتهامات وارده به روسیه در باره دخالت در انتخابات داخلی ایالات متحده را مطرح نکردند.

وی تاکید کرد: در این زمینه ما تنها در چارچوب ماموریت گروه کاری سازمان ملل و همکاری های دوجانبه در این عرصه مذاکر داشتیم و به همین دلیل آمریکایی ها اتهامات دروغین خود را مطرح نکردند. ولی ما بطور سازنده دورنمای مشارکت در زمینه امنیت اطلاعاتی را بررسی کردیم.

به گفته نماینده ویژه پوتین، طرف آمریکایی تایید کرد که تصمیم گیری درباره آغاز گفت وگوها با روسیه درباره امنیت سایبری اتخاذ شده، البته اقدامات در این زمینه در چارچوب به فعالیت های سازمان ملل خواهد بود.

وی اضافه نمود، ابتکار عمل طرف روسی درباره ایجاد این گروه کاری که سال گذشته مطرح شد، اکنون تحقق یافته است. این رایزنی ها مثبت و سازنده بود و اهمیت تلاش تشریک مساعی جامعه جهانی در زمینه امنیت اطلاعاتی را به خوبی نشان داد و همه طرف های شرکت کننده در این نشست هم به این مسئله اذعان کردند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10682

به "مذاکرات دیپلمات های روسیه و آمریکا در زمینه امنیت سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات دیپلمات های روسیه و آمریکا در زمینه امنیت سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید