معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد؛ برنامه حمایتی آقای معاون برای پنج جوان پیروز سال 97، کسی توان پایین کشیدن کرکره شرکت های دانش بنیان را ندارد

به گزارش شیوا مارکت، ستاری با تاکید براهمیت کسب و کارهای دانش بنیان و کوشش برای توسعه آن گفت: اکنون کسی توان حذف شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد؛ برنامه حمایتی آقای معاون برای پنج جوان پیروز سال 97، کسی توان پایین کشیدن کرکره شرکت های دانش بنیان را ندارد

به گزارش خبرنگار ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه پایش اظهار کرد: حوزه اقتصاد دانش بنیان به محیط مناسب نیاز دارد و از فرهنگ عمومی جامعه یاری می گیرد؛ در اقتصاد نفتی مردم به جای دیدن تفکر یک جوان به جیب او توجه می نمایند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره چالش های محیط کسب و کار اظهار کرد: محیط کسب و کار مشکل بسیاری دارد دولت ما چاق است و بروکراسی بسیاری دارد این اقتصاد بر اساس پول مفت تشکیل شده و در شرایط فعلی مبارزه ای را آغاز نموده ایم.

خاطره ستاری از زمان شرکت داری اش

ستاری ادامه داد: نسب جدید کارآفرینی در غالب شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها ایجاد شده است و آن ها وارد اتاق بازرگانی شده اند و اکنون با سیستمی قدیمی و سنتی درحال مبارزه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خود کارآفرینی داشته است یا خیر، اعلام کرد: به عنوان شخص دولتی به هرکاری که دست بزنم شایعه ای درست می گردد و به همین دلیل هیچوقت به آرزوهای شخصی ام نرسیده ام البته زمانی یک شرکت تاسیس کردم که جلو نرفت و شرایط خانوادگی ام هم مزید بر علت بود و برای جلوگیری از ایجاد شایعه ها هیچ گاه وارد حاشیه نشدم.

رشد 10 درصدی استارت آپ های خدماتی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: من جز مه دود بچه های شهیدی هستم که پدر را درک کردم و چیز های بسیاری از او یاد گرفتم؛ پدر هرکاری می کرد چیزی که جوانان ما نیاز دارد اطمینان است.

ستاری با بیان اینکه از روز اول سعی کردیم محیط دانش بنیان را ایجاد کنیم، اظهار کرد: در این محیط حدود 130 خدمت از معافیت گمرکی و سربازی ارائه می گردد؛ سال گذشته فروش شرکت ها به 60 هزار میلیارد تومان رسید و رشد بزرگی داشته اند. بعضی از استارت آپ های خدماتی رشد 10 درصدی داشته اند و هرگاه وارد سیستم سنتی شده اند برنده شدند.

وی اظهار کرد: عملکرد ما در معاونت نشان از حمایت دارد و دیگر کسی نمی تواند کرکره شرکت هارا پایین بکشد گرچه مسائل بسیاری وجود دارد، اما همه می دانیم که در یک جبهه مبارزه می کنیم؛ هیچگاه تصور نمیکردم شرکت هایی که از یک زیر زمین ایجاد شده اند به این سود برسند.

پیروزیت شرکت های دانش بنیان در گرو نوآوری است نه تسهیلات

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آن چیزی که شرکت دانش بنیان را پیروز می نماید نوآوری خودش است نه تسهیلات دولتی و مهم تشخیص مردم است و آن ها باید بگویند از محصول استفاده می نمایند یا خیر طی پنج سال اخیر سیستم دانش بنیان را از سیستم دولتی خارج کردم.

ستاری توضیح داد: به جوانانی که با دست خالی کار خود را آغاز می نمایند افتخار می کنم ما دولتی ها و حقوق بگیران عرضه کار آفرینی نداشته ایم؛ اینکه جوانانی چراغ خانه افراد دیگر را روشن می نمایند قابل احترام و مقدس است؛ حقوق بگیران سقف آرزوی معین دارند.

عمده مهاجرت دانشجویان متعلق به خانواده های پولدار است

وی با اشاره به بازگشت نخبگان گفت: طی 2 سال گذشته حدود 1300 فارغ التحصیل از 100 دانشگاه برتر دنیا برتر دنیا به کشور بازگشتند البته بزرگ نمایی های عجیبی در این حوزه ایجاد شد، اما عمده مهاجرت دانشجویان ما متعلق به خانواده های پولدار هستند و در میان 20 کشور متمایل به مهاجرت نیستیم.

ستاری با اشاره به سازوکار ثبت اختراع گفت: پایه ثبت اختراع نوآوری است و تاکید نمی کنم که اختراع خودرا حتما ثبت کنید، زیرا شرایط آنقدر درحال تغییر است که می توان تجاری سازی آن را راحت تر انجام داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جوانان فناور اعلام کرد: در معاونت صندوق های مالی خوبی داریم، اما پول مرحله پنجم و ششم فعالیت آنهاست.

وی به حمایت ها از پنج جوان پیروز کشور اشاره نمود و گفت: برای این جوانان جایزه دارم و آماده ایم تا کل فرایند تجاری سازی محصولات پنج جوان فناور و پیروز کشور را به یاری تیمی از معاونت علمی انجام دهیم تا مسائل آن ها رفع گردد.

گردآوری حدود 1500 ایده جدید سراسر دنیا

ستاری گفت: هرگاه دلم می گیرد به مراکز رشد می روم و وقتی می بینم جوانانی آنقدر اعتماد به نفس دارد که می توانند نوآوری کند خشنود می شوم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره کپی برداری از ایده استارت آپ ها اعلام کرد: حدود 1500 ایده جدید سراسر دنیا را گرد آوری کردیم و آنهارا در کتابی به چاپ رسانده ایم.

رشد مالی از دل بخش دولتی بیرون نمی آید

وی اظهار کرد: ایجاد کارخانه های نوآوری هدف ماست و در این کارخانه ها استارت آپ فراوری می گردد؛ تمام این ها معجزه بخش خصوصی است رشد مالی از دل بخش دولتی بیرون نمی آید بلکه پول جیب بخش خصوصی محیط مناسب را می سازد.

ستاری توضیح داد: همه ما زمین می خوریم و اشتباه می کنیم، اما تفاوت ما زمانی است تصمیم می گیریم دوباره روی پای خود بایستیم؛ تفاوت انسان ها در لحظه تصمیم گیری آنهاست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآوری کرد: اگر می خواهیم جلوی مهاجرت جوانان را بگیریم باید اقتصاد دانش بنیان را در کشور ایجاد کنیم و محیط کسب و کار مناسب را به وجود آوریم.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4211

به "معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد؛ برنامه حمایتی آقای معاون برای پنج جوان پیروز سال 97، کسی توان پایین کشیدن کرکره شرکت های دانش بنیان را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد؛ برنامه حمایتی آقای معاون برای پنج جوان پیروز سال 97، کسی توان پایین کشیدن کرکره شرکت های دانش بنیان را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید