معرفی انواع نژاد سگ تریر

به گزارش شیوا مارکت، نژاد سگ تریر برای شکار و محافظت از خانه و خانواده تربیت شده است. از انواع نژاد سگ تریر می توان به آیردل تریر، تریر استار فورد شایر آمریکایی، بول تریر، تریر ایرلندی و دندی دینمنت تریر اشاره کرد.

معرفی انواع نژاد سگ تریر

خبرنگاران | سرویس گیاهان و حیوانات - چابکی و پر انرژی بودن را می توان از ویژگی های اصلی نژاد سگ تریر برشمرد. نژاد سگ تریر برای شکار، کشتن برخی از حیوانات، محافظت از خانواده و نگهبانی از خانه تربیت شده است. سگ تریر در اندازه های مختلفی وجود دارد. از انواع کوچک آن می توان به نورفولک تریر، کرن تریر و تریر سفید وست هایلند و از تریر های بزرگ می توان به آیردل تریر اشاره کرد. افرادی که قصد خرید سگ تریر را دارند، این موضوع را در نظر داشته باشند که اگرچه این نژاد، یک حیوان خانگی عالی است، اما نیاز به صاحبانی با اراده دارند، زیرا سگ تریر می تواند سرکش و سرسخت شود. سطح انرژی سگ تریر بالاست و نیاز به مراقبت های ویژه دارد. در ادامه، تعدادی از انواع نژاد سگ تریر را معرفی می کنیم.

آیردل تریر

آیردل تریر، بزرگترین نژاد سگ تریر است. گونه نر آن حدود 58 سانتی متر قد داشته و گونه ماده آن کمی از نر کوچک تر است. مو های این سگ زبر و سیمی مانند بوده و به رنگ قهوه ای روشن همراه با علامت های سیاه رنگ است. آیردل، پا هایی بلند و عضلانی، سری بلند، چشم هایی تیره و گوش هایی خمیده دارد. این سگ می تواند جسور، متعهد و سرکش باشد. آیردل ها نسبت به بچه ها مهربان و صبور هستند. علاوه بر این، این سگ در تمام ورزش ها و فعالیت های خانوادگی عالی است.

تریر بدون موی آمریکایی

قد تریر بدون موی آمریکایی بین 30 تا 40 سانتی متر است. این سگ می تواند هم مو دار و هم بدون مو باشد. انواع بی موی آن ممکن است ابرو و ریش داشته باشند، در حالی که انواع مو دار آن، نوعی موی کوتاه و براق دارند. پوست بدون موی آن ها صاف و گرم است. ویژگی شاخص هر دو گونه، داشتن سری پهن و سه گوش است. این سگ، گوش هایی صاف و V شکل و چشم هایی مدور دارد که با کنجکاوی می درخشند. تریر بدون موی آمریکایی همانند دیگر انواع تریر ها چالاک و پرانرژی است. نوع بدون موی این سگ مناسب افرادی است که نسبت به موی حیوانات آلرژی دارند. با این حال، بی مو بودن این سگ، چالش های مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال، بی مو بودن این سگ، وی را در معرض آفتاب زدگی قرار می دهد و در آب و هوای سرد نیاز به مراقبت های ویژه دارد. این نژاد از انسان محافظت کرده و سگ نگهبان خوبی است.

تریر استارفوردشایر آمریکایی

این نوع از نژاد سگ تریر، قوی و عضلانی هستند. قد آن ها بین 43 تا 47 سانتی متر است. آن ها سری پهن، فکی قوی، گونه هایی برجسته و چشم هایی تیره و مدور دارند. این نژاد، چابک و پر جنب و جوش هستند. پوست آن ها سفت و براق بوده و در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارد. این سگ، دوست داشتنی، هشیار و گوش به زنگ است و چالش های ذهنی و فیزیکی را دوست دارد. همچنین، آن ها بسیار آموزش پذیر هستند.

تریر استرالیایی

تریر استرالیایی کوچک، اما قوی و با اعتماد به نفس است. این سگ، نیم تنه ای دراز، گردنی بلند، چشم هایی تیره و مویی متمایز و خاص در اطراف گردن دارد. همچنین، موی سر وی نرم و ابریشمین بوده که بافت آن متضاد با دیگر قسمت های بدن وی است. رنگ مو های این سگ آبی-قهوه ای، قرمز تیره یا حنایی است. این سگ، چابک، گوش به زنگ و باهوش است. تریر استرالیایی عاشق کندن زمین و دنبال کردن موجودات کوچک و پشمالو است. این سگ معمولا با سگ های دیگر ارتباط برقرار نمی کند.

بدلینگتون تریر

بدلینگتون تریر، سگی لاغر اندام و پر انرژی از خاستگاه انگلیس است. ویژگی های این نژاد عبارتند از: موی مجعد و فرفری، کمری قوس دار، گوش های آویزان، دم هلالی شکل و سری پشمی و گلابی شکل. این سگ پر جنب و جوش بوده و می تواند مانند باد بدود. بدلینگتون تریر سگی جذاب، سرخوش و چابک است و دوست دارد که مورد توجه اطرافیان خود قرار بگیرد. خانواده هایی که به دنبال یک سگ پر جنب و جوش و وفادار می گردند و همچنین سگی که ریزش موی کمی داشته باشد، بدلینگتون تریر می تواند انتخاب مناسبی برای آن ها باشد.

بردر تریر

قد بردر تریر بین 27 تا 40 سانتی متر است. ویژگی شاخص این سگ، سر منحصر به فرد وی بوده که شبیه به سر سمور آبی است. یکی دیگر از ویژگی های متمایز این نژاد این است که پای آن ها نسبت به دیگر تریر های کوچک، بلندتر است. موی آن ها سیمی شکل است و به رنگ های خاکستری-قهوه ای، آبی-قهوه ای، گندمی یا قرمز وجود دارد. از ویژگی های بردر می توان به سخت کوشی، مهربانی، پرمهری و آموزش پذیری اشاره کرد. آن ها عاشق جستجو در فضای باز و همبازی های خوبی برای بچه ها هستند. بردر ها تمایل به ارتباط با سگ های دیگر دارند. همچنین، اگر با گربه یا سنجاب روبرو شوند، غریزه شکار در آن ها می تواند تحریک شود.

بول تریر

بول تریر ها، قوی، درشت اندام و چابک هستند. ویژگی این نژاد، سری بلند و تخم مرغی شکل با گوش هایی راست و نوک تیز و چشم هایی کوچک و مثلثی شکل است. موی آن ها دو نوع است: سفید؛ و هر رنگ دیگر که می تواند یکدست یا دارای علامت های سفید باشد. چهار عامل باعث خوشحالی بول تریر می شود: معاشرت با سگ ها و افراد؛ آموزش جدی، اما دوست داشتنی؛ ورزش و تمرین فراوان و گذراندن زمان زیاد با افراد مورد علاقه اش. اگر این نیاز ها برآورده شود، همدمی وفادارتر، دوست داشتنی تر و سرگرم کننده تر از این سگ وجود نخواهد داشت.

کِیرن تریر

ویژگی های منحصر به فرد این سگ عبارتند از: سری کوتاه و پهن با پا هایی کوتاه و بدنی قدرتمند. قد آن ها حدود 25 سانتی متر و طول آن ها حدود 37 سانتی متر است. موی آن ها در بالا زبر و سیمی و در پایین نرم و کرکی است. کِیرن تریر سگی کوچک، پشمالو و هشیار است که سر، دم و گوش های وی رو به بالا قرار دارند. افرادی که به دنبال سگی شجاع، وفادار و مستقل می گردند، کِیرن تریر انتخاب مناسبی است.

سسکی تریر

سسکی تریر سگی عضلانی، پا کوتاه و خوش اندام است. قد آن ها بیشتر از 32 سانتی متر نیست. موی این نژاد نرم و ابریشمین است و در رنگ های خاکستری و نقره ای وجود دارد. سسکی تریر در مقایسه با دیگر تریر ها مهربان تر است. آن ها نسبت به غریبه ها محتاط و محافظ صاحبان خود هستند. این نژاد کمیاب است و تنها حدود 600 سگ از نژاد سسکی تریر در امریکا وجود دارند.

تریر ایرلندی

تریر ایرلندی نمونه ای از تریر با پا های بلند است. قد آن ها حدود 45 سانتی متر است. تریر ایرلندی تنومند و چابک است. موی آن ها پرپشت و به رنگ قرمز است.

دندی دینمنت تریر

دندی دینمنت تریر دارای سری بزرگ است که با مو هایی سفید و ابریشمین پوشیده شده است. گوش های این سگ بلند و آویزان، چشم های وی بزرگ و مدور و نیم تنه ای بلند و پا هایی کوتاه دارد. این سگ پشمالو دو نوع رنگ دارد: فلفلی (سیاه مایل به آبی تا خاکستری-نقره ای) و خردلی (قهوه ای مایل به قرمز تا حنایی کم رنگ). وزن دندی دینمنت تریر بین 8 تا 11 کیلوگرم است. این سگ، هشیار و باهوش است. دندی دینمنت از جست و خیز و بازی با بچه ها لذت می برد، اما همانند برخی از سگ های کوچک، زیاد پر جوش و خروش نیست. این نژاد، کله شق، مستقل و شجاع است.

مجله آزمون اول: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: setare.com
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27637

به "معرفی انواع نژاد سگ تریر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع نژاد سگ تریر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید