معمایی تازه در پرونده گم شدن دختر 15 ساله در واتیکان

به گزارش شیوا مارکت، پرونده 36 ساله کوشش برای یافتن نشانی از دخترک گمشده در واتیکان با پیدا شدن چند قطعه استخوان در یک حفره وارد مرحله ای تازه شد.

معمایی تازه در پرونده گم شدن دختر 15 ساله در واتیکان

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، امانوئلا اورلاندی 15 ساله که فرزند یکی از کارکنان واتیکان بود، در 1983 به شکلی بسیار مرموز ناپدید و پرونده او به یکی از معماهای حل ناشده پلیس شهر رم تبدیل شد. در شرایطی که خیلی ها از گشوده شدن راز این پرونده نومید شده بودند، یک منبع ناشناس به خانواده اورلاندی اطلاع داد بهتر است یافتن دختر خود سراغ مقبره قرن نوزدهمی شاهزاده های آلمانی هم بروند.

با رسیدن این خبر، نیروهای پلیس واتیکان دست به کار شدند و مقبره را شکافتند اما در کمال شگفتی با قبرهای خالی از جنازه روبرو شدند و به این ترتیب یک معمای دیگر به پرونده اورلاندی افزوده شد. حالا آنها می بایست علاوه بر دخترک 15 ساله ایتالیایی، دنبال جنازه های گمشده شاهزاده های آلمانی هم می گشتند. خاتمه کوشش های مقام های واتیکان روز شنبه به نتیجه رسید و آنها توانستند در حفره ای زیر سنگفرش مدرسه دینی دو مجموعه استخوان احتمالا مربوط به دو جنازه متفاوت بیابند.

از آنجا که آخرین کارهای ساختمانی در مدرسه و گورستان آن به ده های 60 و 70 میلادی برمی شود، بعید است استخوان ها مربوط به دخترک گمشده باشد. امانوئلا در یکی از روزهای 1983 به قصد رفتن به کلاس موسیقی در شهر رم از خانه خود در واتیکان خارج شد و دیگر برنگشت. در نزدیک به چهار دهه گذشته از ماجرای ناپدید شدن دخترک ایتالیایی تفسیرهای فراوان شده که یکی از آنها ربط دادن آن به ترور احتاقتصادی پاپ ژان پل دوم بوده است.

رسوایی اقتصادی بانک واتیکان و دنیای زیرزمینی جرم و جنایت در رم هم دیگر احتمال های موجود در پرونده بودند. آخرین اتفاق در این میان به سال 2012 بازمی شود که ماموران پزشکی قانونی قبر یک خلافکار سرشناس را در گورابه یکی لز کلیساهای بزرگ واتیکان نبش کردند و امیدوار بودند در آن نشانی از جنازه دخترک گمشده بیابند اما این تیر هم به سنگ خورد و هیچ ردی از آن پرونده در این گورابه پیدا نشد.

سال گذشته چند تکه استخوان زیر ساختمان سفارت واتیکان در ایتالیا در شهر رم پیدا شد و رسانه ها خیلی زود آن را به پرونده اورلاندی یا یک دختر گمشده دیگر در همان میانه های دهه 1980 ربط دادند. هر چند آزمایش های پزشکی قانونی نشان داد استخوان ها سال ها پیش از گم شدن هر دو دختر در آن مکان دفن شده اند.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7764

به "معمایی تازه در پرونده گم شدن دختر 15 ساله در واتیکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمایی تازه در پرونده گم شدن دختر 15 ساله در واتیکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید