مقام آمریکایی: سیاست ترامپ در قبال ایران همان سیاست اوباما است

به گزارش شیوا مارکت، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه گفته سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تفاوتی با سیاست های باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور ندارد.

مقام آمریکایی: سیاست ترامپ در قبال ایران همان سیاست اوباما است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیمز جفری، کننده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه در مصاحبه ای تصریح کرده که سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور همان سیاست هایی است که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال آن بوده است.

جیمز جفری که در دولت اوباما هم سمت داشته، بر اساس همین استدلال گفته چنانچه جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا وارد کاخ سفید شود سیاست های مشابهی با دولت ترامپ در قبال ایران به کار خواهد گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

او در مصاحبه ای اختصاصی با پایگاه خبری-تحلیلی Syria Direct می گوید: دولت ترامپ از همان ابتدا این را روشن کرده که می خواهد با ایران تعامل کرده و مذاکره کند. مسئله اینجا است که او فقط برجام را نمی بیند، بلکه به پرونده موشکی، پرونده حمایت از تروریسم، پرونده ستیزه جویی های منطقه ای که موجب نگرانی همه شریکانمان در منطقه شده هم کار دارد. تک تک شریکان ما همیشه این موضوعات را مطرح می کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جیمز جفری سپس با اشاره به 12 بندی که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از خروج از برجام برای توافق با ایران مطرح نمود گفت: همان طور که می دانید مایک پامپئو 12 شرط مطرح نمود. چهار مورد از این شرایط به برنامه هسته ای مربوط می شوند، چند بند تروریسم و گروگان های آمریکایی را شامل می شوند و بقیه به فعالیت های منطقه ای ایران مربوط می شوند که برای همه در این منطقه تا این جد تهدیدآمیز است.

او شرح داد: حالا فرض کنیم جو بایدن در انتخابات پیروز شود و سر کار بیاید. من همیشه وقتی افرادی از 12 بند پامپئو انتقاد می کنند این را می گویم چون من در دولت اوباما هم بوده ام. می گویم، کدام یک از این 12 مورد سیاست اوباما نبودند؟ وقتی من در سال 2012 دولت را ترک کردم، همه این سیاست ها بخشی از سیاست اوباما بودند. نداشتن حق غنی سازی اورانیوم، داخل همان قطعنامه سازمان ملل بود که ما به آن رأی دادیم، بقیه موارد هم همینطور.

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24883

به "مقام آمریکایی: سیاست ترامپ در قبال ایران همان سیاست اوباما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: سیاست ترامپ در قبال ایران همان سیاست اوباما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید