مقام روس: ترامپ امکان همکاری آمریکا با روسیه را از بین برد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران : کنستانتین کاساچف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امکان همکاری این کشور با روسیه را ازبین برد.

مقام روس: ترامپ امکان همکاری آمریکا با روسیه را از بین برد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کاساچیف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ومستا ار. اف اضافه نمود: دولت ترامپ همه قالب های همکاری با روسیه از جمله توافقنامه کنترل تسلیحات و ملاقاتهای در سطوح عالی و تماس های کاری بین سازمان های دو کشور را از بین برد.

وی افزود: دولت ترامپ که کار خود را به خاتمه می رساند، سه شکل ممکن برای حل و فصل مسائل مربوطه در روابط دوجانبه را ازبین برد.

مقام پارلمانی روس گفت: شکل اول مربوط به توافق هایی می گردد که در طول دهه های اخیر بدست آمده است و طرف آمریکایی این توافقنامه ها را یکی پس از دیگری به آرشیو می فرستد.

کاساچوف گفت: فقط پیمان محدودیت تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت-2 مانده است که سرنوشت آن باید تعیین گردد. اگر این پیمان هم به آرشیو ارسال گردد می توان گفت که آمریکا سیستم توافق های دوجانبه و چندجانبه در عرصه ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات را بطور کامل ازبین برد.

وی ادامه داد: شکل دوم که نابود شد مکانیسم ملاقاتهای منظم روسای جمهوری روسیه و آمریکا بود. چنین ملاقاتهایی به استثنای یک ملاقات در سطح عالی و نیز چند گفت و گوی تلفنی برگزار نشد. بدیهی است که یک ملاقات از زمان شروع بکار دولت ترامپ، برای روابط دو کشور کافی نیست.

به گفته مقام روس، شکل سوم ملاقاتهای کاری بین سران وزارتخانه ها و سازمان های دو کشور ازجمله وزارت خارجه، دفاع، انرژی، حمل و نقل و اقتصاد و فرهنگ بود و این تماس ها وجود ندارد.

وی معتقد است که فقط در صورتی می توان روابط روسیه و آمریکا را بازسازی باشد که عزم متقابل و حرکت دوسویه در این عرصه وجود داشته باشد.

روابط روسیه و آمریکا از سال 2014 که دولت نسبتا هوادار کرملین در اوکراین سرنگون و دولت غرب گرا سر کار آمد تیره شده است و واشنگتن بیش از 90 بسته تحریمی در خصوص مسکو و اتباع روسی وضع نموده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در خصوص روابط روسیه و آمریکا اظهار داشت: روابط مسکو و واشنگتن آنقدر بد شده است که بدتر از این ممکن نیست.

پوتین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 1 در واکنش به این سوال که آیا این رویکرد روسیه که تا اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری به جو بایدن تبریک نمی گوید روابط روسیه و آمریکا را بد نمی کند، اظهار کرد: روابط بد شده را نمی توان بد و بیشتر تخریب کرد.

وی اظهار داشت که روابط روسیه و آمریکا در شرایط کنونی در شرایط بدی قرار دارند و بدتر شدن این روابط ناممکن است.

پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ها، چهار روز پس از انتخابات 7 نوامبر(13آبان) اعلام شد. در همان روز پس از شمارش بیشترین آرا، وی توانست 273 رأی الکترال از رای دهندگان بدست آورد و این آرا راه را برای او به کاخ سفید هموار کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25762

به "مقام روس: ترامپ امکان همکاری آمریکا با روسیه را از بین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام روس: ترامپ امکان همکاری آمریکا با روسیه را از بین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید