ملی پوش اوتی، سرمربی تیم ملی را تهدید کرد، دعوای وزنه بردار و سرمربی در فرودگاه

به گزارش شیوا مارکت، شنیده ها حاکی از آن است یکی از ستاره های حذف گردیده ازبازی ها وقتی متوجه می گردد برخواه اسم او را از لیست جهانی خط زده است در فرودگاه اندونزی به شدت با کادرفنی درگیر گردیده و مشاجره لفظی پیدا می نماید!

ملی پوش اوتی، سرمربی تیم ملی را تهدید کرد، دعوای وزنه بردار و سرمربی در فرودگاه

به گزارش خبرنگاران ، رضاعباسپور ، رقابت های وزنه برداری بازی های آسیایی تمام شد و تیم ایران به خانه برگشت اما حواشی این تیم تمام نگردیده و در مسیر برگشت اتفاق هایی افتاده که زمینه ساز تصمیم گیری هایی برای آینده می گردد. گویا در فرودگاه کوالالامپور و در مسیر برگشت تیم ملی به ایران، وقتی یکی از ستاره های حذف گردیده از بازی ها متوجه می گردد که برخواه اسم او را از لیست اردونشینان جهانی خط زده است به شدت با کادرفنی وارد مشاجره گردیده و درگیری لفظی پیدا می نماید! ماجرایی که هنوز هم اثراتش برجاست و ممکن است در آینده نزدیک به تغییرات اساسی ختم گردد.

بعد از حذف چهار وزنه بردار ملی پوش ایران در بازی های آسیایی اینطور وانمود می شد که بازخورد مثبت مدال های کسب گردیده (2 مدال طلا، 1 نقره و 1 برنز) و رکوردشکنی سهراب مرادی در دسته 94 کیلوگرم در عرصه بین المللی، خیلی بیشتر از عملکرد منفی چهار وزنه برداربوده است. اما برخی شنیده ها حاکی از آن است که حذف غیر قابل توجیه 4 ملی پوش تیم ملی وزنه برداری کشورمان از گردونه بازی های آسیایی اندونزی علاوه بر تبعات منفی که در رزومه پولادمردان ثبت نموده است، از لحاظ روحی و روانی؛ فضای ذهنی آنها را درگیر نموده است؛ تا حدی که این ناکامی، کادرفنی و برخی وزنه برداران را به جان هم انداخته و کار را حتی تا درگیری فیزیکی هم پیش برده است.

اتفاق عجیب و تاسف برانگیزی که در مسیر بازگشت تیم ملی وزنه برداری به ایران بین یکی از وزنه برداران و سرمربی تیم ملی وزنه برداری اتفاق افتاده، بیش از پیش ثابت کرد که ورزشکارسالاری در وزنه برداری خصوصا دربدنه اصلی تیم ملی فعلی چشمگیربوده و همواره حاشیه ساز است؛ چراکه بعد از آن همه حواشی ریز و درشتی که رستمی بر سر وزنه برداری آوار کرد، این بار حس و حال او به برخی دیگر ازهم تیمی هایش سرایت نموده است؛ اتفاقی تلخ و دردآور برای وزنه برداری ایران که مدتی است در این رشته ورزشی به خاطر ورود مستقیم و غیرمستقیم مدیریت فدراسیون وزنه برداری و شورای فنی، خصوصا در رده سنی بزرگسالان بیش از هر زمان دیگری دیده می گردد.

درگیری های جسته و گریخته بین برخی ستاره های حال حاضر تیم ملی وزنه برداری با کادرفنی یه ویژه سرمربی تیم که مربی اخلاق مدار و پایبند به ارزش های اخلاقی و مرام و مسلک پهلوانی است؛ مسئله ایست که چند بار دیده گردیده است. قبل از اعزام تیم ملی وزنه برداری به بازی های آسیایی از همین نوع برخوردها و درگیری های حاشیه ای لفظی بین برخی وزنه برداران مدال دار تیم با اعضای کادرفنی و سرمربی تیم ملی شنیدیم و نوشتیم که برخلاف آنچه از اردوی تیم ملی وزنه برداری تصور می رود، همه چیز آرام نیست. بلکه برخی شانتاژهای بیرون از تیم ملی باعث می گردد ملی پوشان دانسته یا ندانسته رو در روی سرمربی خود قرار گرفته و با خط و خطوطی که از بیرون معین می گردد، برنامه ریزی و سازماندهی کادرفنی تیم ملی وزنه برداری را تحت الشعاع خود قرار دهد.

بیشتر این حواشی و قرار دریافت چهره های شاخص تیم ملی رو در روی سرمربی خود بعد از تک روی کیانوش رستمی و حمایت بی چون و چرای مدیریت فدراسیون وزنه برداری از این وزنه بردار جرقه زد و آغاز شد. خصوصا بعد از آخرین نشست شورای عالی فنی که رییس فدراسیون حتی پس از حذف کیانوش رستمی تمام قد از او حمایت کرد و مجوز حضور در بازی های آسیایی را برای این وزنه بردار با استفاده از حق وتوی خود برخلاف نظر کادرفنی و شورا به او واگذار کرد، پروسه خود محوری و تک روی های سایر وزنه برداران مدال دار تیم ملی وزنه برداری هم آغاز شد. همان معضلی که از آن می ترسیدیم و حالا در تیم ملی وزنه برداری به یک عادت تبدیل گردیده است.

این موضوع گویا در بازی های آسیایی چه قبل از رفتن وزنه برداران روی تخته مسابقه، چه در هنگام رقابت وزنه برداران و چه در مسیر بازگشت تیم به ایران خیلی جدی دنبال گردیده و قوت گرفته است. تا حدی که گویا دو - سه روز آخر تمرینی بچه های وزنه برداری در جاکارتا سرمربی تیم حتی حاضر نبود سر تمرین دو سه تن از ستاره های وزنه برداری حاضر گردد. زیرا آنها بدون توجه به برنامه کادرفنی راه و روش تمرینی خود را پیش گرفته و کوچکترین اعتنایی نیز به نظر کادرفنی نداشتند. همین اتفاق تلخ تاثیر زیادی در ناهماهنگی بچه ها در زمان مسابقه، انتخاب وزنه و در نهایت همسو بودن آنها با نگاه کادرفنی داشت. این را خیلی آسان می شد در نحوه ارتباطات بین وزنه برداران و مربیان تیم ملی در جاکارتا رویت کرد.

هتک حرمت سرمربی به پشتوانه دست های پشت پرده

اما اسف بارتر از این ناهماهنگی و تک روی های خودسرانه برخی ملی پوشان وزنه برداری در هنگام مسابقات، موضوع درگیری شدید لفظی بین یکی از وزنه برداران حذف گردیده از بازی های آسیایی و سرمربی تیم ملی در فرودگاه مالزی و در مسیر بازگشت به ایران بود!

بگو مگویی تند و خارج از عرف معمول و اخلاقی که درنهایت به درگیری شدید لفظی و رسیدن به شرایطی که اگر وساطت مربیان و تعدادی از ملی پوشان نبود، حتی می توانست به دعوای فیزیکی بین مربی و شاگرد در سالن ترانزیت فرودگاه بین المللی کولالامپور منجر گردد.

داستان از این قرار است که سرمربی تیم ملی تصمیم می گیرد 4 وزنه برداری که در جاکارتا اوت شدند را در اولین مرحله اردویی مسابقات جهانی ترکمنستان از لیست دعوتی های خود خط زده است. این خبر گویا در همان فرودگاه به گوش یکی از وزنه برداران خط خورده از اردوی جهانی می رسد. این وزنه بردار هم خیلی عصبانی سراغ سرمربی تیم ملی می رود و از او دلیل خط خوردنش را جویا می گردد.

سرمربی تیم ملی هم به او می گوید: عملکردت در بازی ها اصلا قابل قبول نبوده. به همین دلیل تصمیم گرفتم از اردوی جهانی خط بخوری. همین موضوع باعث می گردد بگو مگوی تند و جدی بین وزنه بردار خط خورده و سرمربی تیم ملی آغاز گردد. مشاجره ای که با الفازی که در آن رد و بدل می گردد، شان استاد و شاگردی رعایت نمی گردد. دعوای سرمربی و وزنه بردار تیم ملی حتی پیش چشم مسافران خارجی حاضر در فرودگاه نیز بالا می گیرد!

این مشاجره گویا تا حدی شدت پیدا می نماید که اگر وساطت و میانجیگری مربیان و برخی وزنه برداران حاضر در صحنه نبود، کار حتی می توانست به دعوای فیزیکی هم ختم گردد. زیرا وزنه بردار خط خورده از اردو خطاب به سرمربی تیم ملی می گوید: اولین روزی که اردوی جهانی آغاز گردد در اردو حاضر می شوم. حتی در رکوردگیری هم حضور پیدا می کنم تا ثابت کنم هنوز هم در وزن خودم بهترینم. بعد می خواهم ببینم چه کسی جرات دارد من را از اردو بیرون کند! سرمربی هم جوابش را اینطور می دهد:اصلا ما برای جهانی رکوردگیری نداریم. در نهایت هم هر وزنه برداری که صلاح بدانیم را به جهانی اعزام می کنیم. به هر حال تشنج ایجاد گردیده هر طور بود با وساطت افرادی که آنجا بودند به دعوای فیزیکی نمی رسد.

خط زدن یا دعوت به اردوی تیم ملی حق مسلم سرمربی و کادرفنی است. بنابراین ورزشکار هیچ حقی برای دخالت یا اظهار نظر در خصوص ماندن یا رفتن از اردوی تیم ملی ندارد. اما فارغ از این موضوعات اصل ماجرا هتک حرمت صندلی عالی مربی و استاد است؛ صندلیی که در وزنه برداری به شدت تضعیف گردیده است. حال باید دید مدیریت و شورای فنی فدراسیون وزنه برداری که مقصر اصلی ایجاد این چند دستگی و چالش در تیم ملی است، برای کنترل و مهار این وضعیت تلخ و دردآور چه تدبیری دارد؟

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 515

به "ملی پوش اوتی، سرمربی تیم ملی را تهدید کرد، دعوای وزنه بردار و سرمربی در فرودگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش اوتی، سرمربی تیم ملی را تهدید کرد، دعوای وزنه بردار و سرمربی در فرودگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید