منصوری: سر یک میز نشستن جناح های سیاسی قابل توجه است

به گزارش شیوا مارکت، یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اقدام دولت که جناح های سیاسی را سر یک میز نشاند تا هر آنچه دل تنگشان می خواهد بگویند قابل توجه است.

منصوری: سر یک میز نشستن جناح های سیاسی قابل توجه است

آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت که در جلسه رئیس جمهور با بعضی فعالان سیاسی و حزبی از جناح های مختلف سیاسی حضور داشت، در ارتباط با ضرورت ایجاد همکاری و پرهیز از دعواهای سیاسی اظها کرد: هیچ تحلیلی که از حداقل های واقع بینی برخوردار باشد، شرایط ایران امروز را نه تنها عادی ارزیابی نمی نماید؛ بلکه به اعتراف غالب نیروهای سیاسی از هر دو جناح سیاسی، کشور امروز در یکی از بی سابقه ترین بزنگاه های تاریخ 40 ساله پس از انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فشارهای آمریکا علیه ایران به بیشترین و بی سابقه ترین حد خود در این چهاردهه اخیر رسیده و ناگفته پیداست که دولت آمریکا از یک طرف با دامن زدن به شکاف ها درون حاکمیت و هم بین حاکمیت و مردم، موضوع فروپاشی در ایران را دنبال می نماید؛ از طرف دیگر به دنبال راه انداختن جنگی است که در تلازم با این فروپاشی قرار می گیرد و هدف غایی او اضافه کردن ایران به یکی از پایگاه های خود در خاورمیانه است.

این فعال سیاسی همچنین گفت: ورای دیپلماسی که امروز در جهان حرف اول را می زند و باید با اصل قرار دادن منافع ملی و با محور قرار دادن دستگاه دیپلماسی کشور حرف اول و آخر را در سیاست خارجی بزند؛ باید در فضای داخلی کشور هم تغییراتی رخ دهد که از قضا یکی از این تغییرات برگرداندن دولت در جایگاهی است که در قانون اساسی برای آن تعریف شده است. این موضوعی است که شب گذشته دکتر روحانی به خوبی آن را برای حاضرین در نشست هم اندیشی با فعالان سیاسی تشریح کردند.

وی تشریح کرد: موضوع مهم تر رسیدن به راهکارها و یا راهبردهایی است که باید به عنوان الزامات جدی عبور از این شرایط مورد توجه همه جناح های سیاسی و ارکان حکومت قرار گیرد.

منصوری اضافه کرد: سال هاست صحبت از دستیابی به تفاهم ملی در سایه گفت وگوی ملی و آشتی ملی است، اما اینکه چگونه می گردد به این هدف دست پیدا کرد، محل سوال است. یک طرف مدام آن را مطرح و طرف دیگر نیز گریزان از آن است و عملاً اتفاق قابل اعتنایی در این زمینه رخ نداده است. این در حالی است که ترامپ و تیم همراه او یکی از اهداف خود را دامن زدن به شکاف های داخلی ایران بر شمرده اند.

وی سپس گفت: صورت مسئله کاملاً روشن است و باید دید الزامات همبستگی ملی در ایران امروز چیست؛ چرا همه از آن حرف می زنند و از بلندگوها شعار وحدت سر داده می گردد، اما در صحنه عمل اتفاقاتی می افتد که این شکاف و دوقطبی را تشدید می نماید؟

قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: در شرایطی که فشارهای مالی بر طبقات فرودست به بیشترین حد خود رسیده است و باید حاکمیت کاری کند که دل مردم حداقل شاد باشد، چرا موضوعات کوچک که اختلاف سلیقه در خصوص آنها وجود دارد در فضای داخلی کشور تبدیل به دعواهای بزرگ سیاسی بین دو جناح می گردد و تعارض ها همچنان با قوت در حال تشدید شدن است؟

وی ادامه داد: ناگفته پیداست که این روند بیشترین آثار مخرب خود را بر اعتماد و امید مردم به جا خواهد گذاشت و ادامه این روند همانی است که مخالفین ایران می خواهند. اولین قدم برای سرانجام دادن به این وضعیت برداشتن گام های عملی برای گفت وگوست. به همین دلیل گام مهمی که شب گذشته دولت برداشت و جناح های سیاسی را سر یک میز نشاند تا هر آنچه دل تنگشان می خواهد بگویند قابل توجه است.

منصوری اضافه کرد: هر چند زمان کم بود و بسیاری از حاضرین من جمله خودم مجالی برای صحبت کردن پیدا نکردیم، اما این نشست در شرایط کنونی ایران می تواند و باید به عنوان یک نقطه عطف مد نظر قرار گیرد.

وی در سرانجام گفت: به نظرم راهی جز گفت وگو و آشتی ملی و تن دادن به الزامات همبستگی ملی و تحقق عینی حاکمیت ملی برای عبور از این بزنگاه سخت پیش روی ایران نیست. برای کاستن از آلام مردم و همراهی آنها راهی جز همبستگی ملی و انسجام نداریم .

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5859

به "منصوری: سر یک میز نشستن جناح های سیاسی قابل توجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوری: سر یک میز نشستن جناح های سیاسی قابل توجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید