مهجور ماندن سواد رسانه ای یکی از مسائل جدّی کشور است

به گزارش شیوا مارکت، تهران (پانا) - معاون امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت امروزه یکی از مسائل جدی کشور، مهجور ماندن سواد رسانه ای در جامعه است.

مهجور ماندن سواد رسانه ای یکی از مسائل جدّی کشور است

به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمدصادق افراسیابی طی سخنانی در نشست مردمی سازی سواد رسانه ای که در قالب سلسله نشست های تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی به ریاست دکتر محمد مهدی فتوره چی و دبیری دکتر بهاره نصیری برگزار گردید، با اشاره به مقالات ارائه شده در این همایش گفت: هدف از برگزارنمایندگان این نشست تخصصی این است که بر روی ایده هایی کار نمایند که می تواند به مردمی سازی سواد رسانه ای یاری کند و یک سری پیشنهادهای کاربردی از پژوهش ها ارائه دهند.

وی ضمن درخواست از پژوهشگران برای ارائه پیشنهادهای عملی و کاربردی برای مردمی سازی سواد رسانه ای گفت: یکی از مسائل موجود در کشور، مهجور بودن سواد رسانه ای است. پژوهش های ما باید ضمن آسیب شناسی دقیق در خصوص سواد رسانه ای، به سمتی حرکت کند که آموزش ها تا چه حد به مردمی سازی این مقوله یاری نموده است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد من به پژوهشگران این است که پروژه های عملیاتی دولت را برای افزایش سواد رسانه ای جامعه مورد مطالعه قرار دهند. به عنوان نمونه الان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی نظیر چای نت را با هدف عمومی سازی سواد رسانه ای با همکاری معاونت فضای مجازی صدا و سیما فراوری و از شبکه ها پخش میکند. باید دید فراوری و پخش این برنامه چه تاثیری روی عمومی سازی سواد رسانه ای داشته است یا اینکه پژوهشگران تاثیر تدریس کتاب تفکر و سواد رسانه ای مقطع دهم متوسطه را از منظر عمومی سازی سواد رسانه ای آنالیز نمایند. این کارها اگر انجام گردد آن وقت اینگونه نشستها مفیدتر خواهد بود.

لزوم استفاده بهینه از فضای رسانه

در ادامه این نشست امین رضوانی در ارائه مقاله خود با عنوان اثربخشی برنامه آموزشی ارتقای سواد رسانه ای بر دلزدگی زناشویی در زوجین پرمصرف فضای مجازی شهر اصفهان که به همراه سید اسماعیل موسوی نگاشته شده، گفت: امروزه محیط خانواده ها در دوران مربوط به عصر رسانه ها قرار گرفته است و آن ها خواه ناخواه از فضای مجازی بهره می برند. خانواده ها به وسیله بهره گیری از فضای رسانه به ویژه در فضای مجازی می توانند اطلاعات زیادی نسبت به دنیا اطراف و محیط پیرامونی خود به دست آورند. یکی از ابعاد دیگر این مسأله، اثرات منفی فضای رسانه بر روی خانواده و زوجین است. این اثرات منفی ممکن است رضایت زناشویی را پائین آورده و یا اختلافات و تنش هایی را در زندگی ایجاد کند. در این مقاله به آنالیز این موضوع پرداختیم که با توجه به آثار منفی فضای رسانه بر روی خانواده ها، آیا می توان با ارائه یک برنامه آموزشی مناسب، اثرات منفی استفاده از این فضای را کاهش داد یا خیر؟

وی اضافه کرد: پس از مشورت با چندین مرکز مشاوره و ایجاد ارتباط با بعضی از خانواده هایی که اختلافات آن ها بیشتر ناشی از استفاده از فضای مجازی بود، پژوهش های مورد نظر از میان آن ها انجام و کوشش شد تا تنها خانواده هایی وارد این کار پژوهشی شوند که در حوزه فضای مجازی پرمصرف بوده و شرایط آموزشی ما را نیز بپذیرند.

رضوانی با بیان اینکه پس از تعیین شدن خانواده های هدف، بسته آموزشی ویژه این پژوهش با یاری پنج تن از اساتید خبره تهیه شد، گفت: پیش از این، اجرای این نوع پژوهش در حوزه رسانه کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و بیشتر پژوهش ها نیز حول محور ارتقای رسانه و دیدگاه های مرتبط با رسانه قرار داشت و کمتر در ارتباط با مسأله زوجین بود. طی آموزش های ارائه شده به خانواده ها در این پژوهش، زوجین با مفاهیم سواد رسانه ای، نحوه برخورد هدفمند با رسانه های محیط پیرامون، دستیابی به آگاهی های لازم در برخورد با رسانه ها، تجزیه و تحلیل پیغام های رسانه ای، چرایی فراوری پیغام های مختلف در رسانه، اثرات این پیغام ها در افراد، نحوه بهره گیری از پیغام های مفید و فراوری و خلق آثار رسانه ای آشنا شدند.

اهمیت آموزش سواد رسانه ای به زوج های جوان

وی با بیان اینکه حتی فراگیری نحوه فراوری یک پیغام عاشقانه در رسانه نیز می تواند برای زوجین نوعی سواد رسانه ای به همراه داشته باشد، گفت: یکی از نکات جالب توجه که در بسته ارائه شده به خانواده ها وجود داشت، درخواست از ایشان برای استفاده محدود از فضای رسانه بود. خانواده های ما باید بدانند که چگونه می توانند از این فضا در بهترین زمان و مکان ممکن استفاده نمایند. پس از آموزش و بکارگیری این بسته از سوی این خانواده ها، هر یک از زوجین آموزش دیده با خوشحالی اذعان داشتند که پس از گذراندن این دوره آموزشی، زمان بیشتری را در کنار یکدیگر سپری می نمایند. با توجه به این که مسأله دل زدگی امری دفعی نیست و آرام آرام در زندگی ایجاد می گردد، یکی از عواملی که ممکن است در این زمینه تأثیرگذار باشد، استفاده ناصحیح از فضای رسانه است که خانواده ها باید آموزش های لازم را ببینند.

این پژوهشگر ادامه داد: همان طور که افراد برای سلامت جسم خود از بعضی غذاها استفاده و از مصرف بعضی دیگر از غذاها چشم پوشی می نمایند، در خصوص فضای رسانه نیز باید همین رفتار را داشته باشند و از موارد مثبت آن بهره گیری نمایند. حاضران در فضای رسانه به ویژه فضای مجازی باید حریم شخصی خود را حفظ نموده و در ارتباط با استفاده یا عدم استفاده از این فضاها شکیبا باشند. طی پژوهش انجام شده، خانواده های منتخب در دو گروه و طی هشت جلسه 75دقیقه ای آموزش های لازم را دریافت کردند که در نهایت نیز با آزمونی که از ایشان اخذ شد، این نتیجه به دست آمد که فراگیری سواد رسانه ای می تواند تا 10 درصد از میزان دل زدگی در میان خانواده ها و زوجین بکاهد. پژوهشگران می توانند ضمن ورود به مسئله دل زدگی در میان خانواده ها، ابعاد و متغیرهای مختلف این موضوع را مورد آنالیز قرار دهند.

سطح بالای سواد رسانه ای در میان دانشجویان

همچنین در این نشست محمود هوشنگ نژاد در ارائه مقاله خود با عنوان آنالیز رابطه سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی با میزان سواد رسانه ای دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی گفت: امروزه مفهوم سواد، وسیع تر از مفهوم خواندن و نوشتن است و سواد بصری و رایانه ای معادل سواد رسانه ای نیست و این مفاهیم صرفاً قسمت های تشکیل دهنده سواد رسانه ای به شمار می آیند. سواد رسانه ای مجموعه ای از مهارت ها و دانشی است که فعالانه برای قرار دریافت در معرض رسانه ها استفاده می شوند تا بتوانیم با آن ها پیغام های رسانه ها را بهتر تعریف و تفسیر کنیم.

وی با بیان اینکه از دیدگاه دیگر، سواد رسانه ای مفهومی است که قابلیت و مهارت جهت ارتقای جامعه را همراه با آگاهی از فضای نوین دیجیتال فراهم می نماید، گفت: سواد رسانه ای همگام با پیشرفت های رسانه در حوزه آموزش، پیشرفت چندانی نداشته است. در این پژوهش مقوله دیگری به عنوان تفکر انتقادی مورد آنالیز قرار گرفته که شامل فرایندی می گردد که به وسیله آن شخص دیدگاه ها، اطلاعات و منابع فراهم نماینده آن ها را مورد سنجش قرار می دهد و اطلاعات دیگر را با آن مرتبط می نماید. پذیرش احتمالات جدید و شرایطی که برای داده ها وجود دارد یاری نماینده است. از سوی دیگر گسترش کاربرد اینترنت باعث شده تا حجم عظیمی از اطلاعات ارائه گردد که بخش زیادی از آن کیفیت مناسبی ندارند و احتیاج به دانشی است تا کیفیت این اطلاعات را به دست آورد. همچنین، داشتن سطح بالاتری از کارآمدی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی دانشجویان ناشی از سطح سواد اطلاعاتی آن هاست و سواد اطلاعاتی مربوط به توانایی افراد در ذخیره کردن، ارزشیابی و استفاده مؤثر از داده ها و اطلاعات است.

هوشنگ نژاد با بیان اینکه روش پژوهشی مورد استفاده در مقاله مورد نظر، روش تصادفی بوده است، اظهار کرد: آمارهای توصیفی که در رابطه با این پژوهش به دست آمد، نشان داد که میانگین سواد اطلاعاتی، رسانه ای و تفکر انتقادی در بین دانشجویان از میزان متوسط نمرات قابل اخذ بیشتر است که بیانگر آن است که سطح سواد اطلاعاتی در بین دانشجویان نسبتاً بالاست.

ارتقای سطح سواد رسانه ای یک ضرورت انکارناپذیر است

وی با اشاره به این که باید برنامه هایی برای تقویت سواد رسانه ای در بین دانشجویان در نظر گرفته گردد، توضیح داد: با توجه به توسعه روزافزون فضای رسانه ای به ویژه در حوزه فضای مجازی، شایسته است تا بسترسازی مناسبی در خصوص ارتقای سطح سواد رسانه ای و تقویت تفکر انتقادی انجام گردد.

در ادامه این نشست، دکتر بهاره نصیری که راهنمایی و مدیریت بر مقاله های ارائه شده در برنامه را بر عهده داشت، با اشاره به اظهارات یکی از نظریه پردازان حوزه سواد رسانه ای، ابراز داشت: مخاطبان حوزه رسانه باید سعی نمایند که ذهن خود را از حالت خلبان اتوماتیک، که با سیلی از اطلاعات و پیغام های رسانه ای روبه رو بوده و حتی ممکن است که دنیا بینی و تفکر افراد را تغییر دهد، خالی نمایند.

وی با اشاره به اینکه باید کوشش کنیم که به جای فعال کردن خلبان اتوماتیک ذهن خود، قدرت استفاده از رسانه ها را در دست بگیریم، توضیح داد: باید در حوزه فضای رسانه ای طوری عمل کنیم که عملکرد ما موجب افزایش سواد رسانه ای خود و دیگران گردد.

سپس محمدمهدی فتوره چی، از دیگر مدیران راهنمایی نماینده این برنامه، با اشاره به اینکه مقالات ارائه شده در این برنامه تناسب کافی و لازم را با محور پنل نداشتند، گفت: در مجموع در بین مقالات ارائه شده، مقاله رابطه میان سواد رسانه ای و هوش اجتماعی کاربران شبکه های اجتماعی مجازی از لحاظ علمی در صندلی بهتری قرار داشت و امتیاز بالاتری را از دیگر مقالات به دست آورد. همچنین، مقالات آنالیز رابطه سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی با میزان سواد رسانه ای دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی، نقش سواد رسانه ای و اطلاعاتی در کنترل اخبار مجازی و اثربخشی برنامه آموزشی ارتقای سواد رسانه ای بر دل زدگی زناشویی در زوجین پرمصرف فضای مجازی شهر اصفهان نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار می گیرند.معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال:

مهجور ماندن سواد رسانه ای یکی از مسائل جدّی کشور است

افراسیابی

حوزه/ معاون امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: امروزه یکی از مسائل جدی کشور، مهجور ماندن سواد رسانه ای در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدصادق افراسیابی طی سخنانی در نشست مردمی سازی سواد رسانه ای که در قالب سلسله نشست های تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی برگزار گردید، با اشاره به مقالات ارائه شده در این همایش گفت: هدف از برگزارنمایندگان این نشست تخصصی این است که بر روی ایده هایی کار نمایند که می تواند به مردمی سازی سواد رسانه ای یاری کند و یک سری پیشنهادهای کاربردی از پژوهش ها ارائه دهند.

وی ضمن درخواست از پژوهشگران برای ارائه پیشنهادهای عملی و کاربردی برای مردمی سازی سواد رسانه ای گفت: یکی از مسائل موجود در کشور، مهجور بودن سواد رسانه ای است. پژوهش های ما باید ضمن آسیب شناسی دقیق در خصوص سواد رسانه ای، به سمتی حرکت کند که آموزش ها تا چه حد به مردمی سازی این مقوله یاری نموده است.

لزوم استفاده بهینه از فضای رسانه

در ادامه این نشست امین رضوانی در ارائه مقاله خود با عنوان اثربخشی برنامه آموزشی ارتقای سواد رسانه ای بر دلزدگی زناشویی در زوجین پرمصرف فضای مجازی شهر اصفهان که به همراه سید اسماعیل موسوی نگاشته شده، گفت: امروزه محیط خانواده ها در دوران مربوط به عصر رسانه ها قرار گرفته است و آن ها خواه ناخواه از فضای مجازی بهره می برند. خانواده ها به وسیله بهره گیری از فضای رسانه به ویژه در فضای مجازی می توانند اطلاعات زیادی نسبت به دنیا اطراف و محیط پیرامونی خود به دست آورند. یکی از ابعاد دیگر این مسأله، اثرات منفی فضای رسانه بر روی خانواده و زوجین است. این اثرات منفی ممکن است رضایت زناشویی را پائین آورده و یا اختلافات و تنش هایی را در زندگی ایجاد کند. در این مقاله به آنالیز این موضوع پرداختیم که با توجه به آثار منفی فضای رسانه بر روی خانواده ها، آیا می توان با ارائه یک برنامه آموزشی مناسب، اثرات منفی استفاده از این فضای را کاهش داد یا خیر؟

وی اضافه کرد: پس از مشورت با چندین مرکز مشاوره و ایجاد ارتباط با بعضی از خانواده هایی که اختلافات آن ها بیشتر ناشی از استفاده از فضای مجازی بود، پژوهش های مورد نظر از میان آن ها انجام و کوشش شد تا تنها خانواده هایی وارد این کار پژوهشی شوند که در حوزه فضای مجازی پرمصرف بوده و شرایط آموزشی ما را نیز بپذیرند.

رضوانی با بیان اینکه پس از تعیین شدن خانواده های هدف، بسته آموزشی ویژه این پژوهش با یاری پنج تن از اساتید خبره تهیه شد، گفت: پیش از این، اجرای این نوع پژوهش در حوزه رسانه کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و بیشتر پژوهش ها نیز حول محور ارتقای رسانه و دیدگاه های مرتبط با رسانه قرار داشت و کمتر در ارتباط با مسأله زوجین بود. طی آموزش های ارائه شده به خانواده ها در این پژوهش، زوجین با مفاهیم سواد رسانه ای، نحوه برخورد هدفمند با رسانه های محیط پیرامون، دستیابی به آگاهی های لازم در برخورد با رسانه ها، تجزیه و تحلیل پیغام های رسانه ای، چرایی فراوری پیغام های مختلف در رسانه، اثرات این پیغام ها در افراد، نحوه بهره گیری از پیغام های مفید و فراوری و خلق آثار رسانه ای آشنا شدند.

اهمیت آموزش سواد رسانه ای به زوج های جوان

وی با بیان اینکه حتی فراگیری نحوه فراوری یک پیغام عاشقانه در رسانه نیز می تواند برای زوجین نوعی سواد رسانه ای به همراه داشته باشد، گفت: یکی از نکات جالب توجه که در بسته ارائه شده به خانواده ها وجود داشت، درخواست از ایشان برای استفاده محدود از فضای رسانه بود. خانواده های ما باید بدانند که چگونه می توانند از این فضا در بهترین زمان و مکان ممکن استفاده نمایند. پس از آموزش و بکارگیری این بسته از سوی این خانواده ها، هر یک از زوجین آموزش دیده با خوشحالی اذعان داشتند که پس از گذراندن این دوره آموزشی، زمان بیشتری را در کنار یکدیگر سپری می نمایند. با توجه به این که مسأله دل زدگی امری دفعی نیست و آرام آرام در زندگی ایجاد می گردد، یکی از عواملی که ممکن است در این زمینه تأثیرگذار باشد، استفاده ناصحیح از فضای رسانه است که خانواده ها باید آموزش های لازم را ببینند.

این پژوهشگر ادامه داد: همان طور که افراد برای سلامت جسم خود از بعضی غذاها استفاده و از مصرف بعضی دیگر از غذاها چشم پوشی می نمایند، در خصوص فضای رسانه نیز باید همین رفتار را داشته باشند و از موارد مثبت آن بهره گیری نمایند. حاضران در فضای رسانه به ویژه فضای مجازی باید حریم شخصی خود را حفظ نموده و در ارتباط با استفاده یا عدم استفاده از این فضاها شکیبا باشند. طی پژوهش انجام شده، خانواده های منتخب در دو گروه و طی هشت جلسه 75دقیقه ای آموزش های لازم را دریافت کردند که در نهایت نیز با آزمونی که از ایشان اخذ شد، این نتیجه به دست آمد که فراگیری سواد رسانه ای می تواند تا 10 درصد از میزان دل زدگی در میان خانواده ها و زوجین بکاهد. پژوهشگران می توانند ضمن ورود به مسئله دل زدگی در میان خانواده ها، ابعاد و متغیرهای مختلف این موضوع را مورد آنالیز قرار دهند.

سطح بالای سواد رسانه ای در میان دانشجویان

همچنین در این نشست محمود هوشنگ نژاد در ارائه مقاله خود با عنوان آنالیز رابطه سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی با میزان سواد رسانه ای دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی گفت: امروزه مفهوم سواد، وسیع تر از مفهوم خواندن و نوشتن است و سواد بصری و رایانه ای معادل سواد رسانه ای نیست و این مفاهیم صرفاً قسمت های تشکیل دهنده سواد رسانه ای به شمار می آیند. سواد رسانه ای مجموعه ای از مهارت ها و دانشی است که فعالانه برای قرار دریافت در معرض رسانه ها استفاده می شوند تا بتوانیم با آن ها پیغام های رسانه ها را بهتر تعریف و تفسیر کنیم.

وی با بیان اینکه از دیدگاه دیگر، سواد رسانه ای مفهومی است که قابلیت و مهارت جهت ارتقای جامعه را همراه با آگاهی از فضای نوین دیجیتال فراهم می نماید، گفت: سواد رسانه ای همگام با پیشرفت های رسانه در حوزه آموزش، پیشرفت چندانی نداشته است. در این پژوهش مقوله دیگری به عنوان تفکر انتقادی مورد آنالیز قرار گرفته که شامل فرایندی می گردد که به وسیله آن شخص دیدگاه ها، اطلاعات و منابع فراهم نماینده آن ها را مورد سنجش قرار می دهد و اطلاعات دیگر را با آن مرتبط می نماید. پذیرش احتمالات جدید و شرایطی که برای داده ها وجود دارد یاری نماینده است. از سوی دیگر گسترش کاربرد اینترنت باعث شده تا حجم عظیمی از اطلاعات ارائه گردد که بخش زیادی از آن کیفیت مناسبی ندارند و احتیاج به دانشی است تا کیفیت این اطلاعات را به دست آورد. همچنین، داشتن سطح بالاتری از کارآمدی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی دانشجویان ناشی از سطح سواد اطلاعاتی آن هاست و سواد اطلاعاتی مربوط به توانایی افراد در ذخیره کردن، ارزشیابی و استفاده مؤثر از داده ها و اطلاعات است.

هوشنگ نژاد با بیان اینکه روش پژوهشی مورد استفاده در مقاله مورد نظر، روش تصادفی بوده است، اظهار کرد: آمارهای توصیفی که در رابطه با این پژوهش به دست آمد، نشان داد که میانگین سواد اطلاعاتی، رسانه ای و تفکر انتقادی در بین دانشجویان از میزان متوسط نمرات قابل اخذ بیشتر است که بیانگر آن است که سطح سواد اطلاعاتی در بین دانشجویان نسبتاً بالاست.

ارتقای سطح سواد رسانه ای یک ضرورت انکارناپذیر است

وی با اشاره به این که باید برنامه هایی برای تقویت سواد رسانه ای در بین دانشجویان در نظر گرفته گردد، توضیح داد: با توجه به توسعه روزافزون فضای رسانه ای به ویژه در حوزه فضای مجازی، شایسته است تا بسترسازی مناسبی در خصوص ارتقای سطح سواد رسانه ای و تقویت تفکر انتقادی انجام گردد.

در ادامه این نشست، دکتر بهاره نصیری که راهنمایی و مدیریت بر مقاله های ارائه شده در برنامه را بر عهده داشت، با اشاره به اظهارات یکی از نظریه پردازان حوزه سواد رسانه ای، ابراز داشت: مخاطبان حوزه رسانه باید سعی نمایند که ذهن خود را از حالت خلبان اتوماتیک، که با سیلی از اطلاعات و پیغام های رسانه ای روبه رو بوده و حتی ممکن است که دنیا بینی و تفکر افراد را تغییر دهد، خالی نمایند.

وی با اشاره به اینکه باید کوشش کنیم که به جای فعال کردن خلبان اتوماتیک ذهن خود، قدرت استفاده از رسانه ها را در دست بگیریم، توضیح داد: باید در حوزه فضای رسانه ای طوری عمل کنیم که عملکرد ما موجب افزایش سواد رسانه ای خود و دیگران گردد.

سپس محمدمهدی فتوره چی، از دیگر مدیران راهنمایی نماینده این برنامه، با اشاره به اینکه مقالات ارائه شده در این برنامه تناسب کافی و لازم را با محور پنل نداشتند، گفت: در مجموع در بین مقالات ارائه شده، مقاله رابطه میان سواد رسانه ای و هوش اجتماعی کاربران شبکه های اجتماعی مجازی از لحاظ علمی در صندلی بهتری قرار داشت و امتیاز بالاتری را از دیگر مقالات به دست آورد. همچنین، مقالات آنالیز رابطه سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی با میزان سواد رسانه ای دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی، نقش سواد رسانه ای و اطلاعاتی در کنترل اخبار مجازی و اثربخشی برنامه آموزشی ارتقای سواد رسانه ای بر دل زدگی زناشویی در زوجین پرمصرف فضای مجازی شهر اصفهان نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25341

به "مهجور ماندن سواد رسانه ای یکی از مسائل جدّی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهجور ماندن سواد رسانه ای یکی از مسائل جدّی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید