موانع سرمایه گذاری در لرستان باید رفع گردد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/لرستان نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران بر برطرف موانع سرمایه گذاری در لرستان تاکید نمود.

موانع سرمایه گذاری در لرستان باید رفع گردد

حسین سلاحورزی 29 اسفند در جلسه هم اندیشی کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی لرستان اظهار کرد: در طول امسال علاوه بر محدودیت های ناشی از کرونا و تاثیر آن بر سلامت، کسب و کارهای اغلب حوزه ها دچار مشکل شدند و شاید در این بین معدودحوزه هایی بودند که با افزایش فروش و تقاضا روبرو شدند اما طیف گسترده ای از کسی و کارها با تعطیل و یا مجبور به کاهش نیروی انسانی شدند.

وی ادامه داد: امسال بی ثباتی و بی برنامگی مالی که در کشور حاکم بود در طول تاریخ بشریت هیچ وقت تجربه نشد.

سلاحورزی افزود: در امسال هم بروکراسی عجیب و غریب و موانع متعددی بر سر راه کسب و کارها نهاده شد که در نوع خود تکرارنشدنی بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران یادآور شد: باور نداشتیم که فعالان مالی با این همه مسائل بتواننددوام بیاورند و امیدواریم که در سال جدید این مسائل دیگر پیش نیاید.

وی یادآور شد: امسال به خاطر محدودیت های ناشی از کرونا اختلالی در همه فعالیت های روزمره و روتین به وجود آمد و برگزاریجلساتی که تقریبا در دو سال گذشته، هر ماه برگزار می شدند، به دلیل شرایط خاص برگزار نشدند.

سلاحورزی گفت: با این وجود کمیسیون های اتاق بازرگانی با موضوعات بسیار خوبی برگزار شدند و برنامه ما هم همین بود که بتوانیم از ظرفیت کمیسیون ها به عنوان بازوان اصلی مشورتی اتاق حداکثر استفاده را کنیم و بتوانیم نقشه راه و استراتژی مدونی برای شناسایی و حل مسائل فعالان مالی داشته و از طرفی به دنبال برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های بخش خصوصی در استان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی لرستان افزود: در سال 99 موضوع تشدید تحریم ها موضوع جدی بود و فعالین مالی با افزایش شدید قیمت مواد اولیه روبرو شدند ولی آنچه که نه تنها متوقف نشد، وصول مطالبات دولتی و ماشین فراوری مقررات و دستورالعمل های دست و پاگیر برای فعالیت مالی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در لرستان سهممان از سرزمین و جمعیت و منابع حدود دو درصد متوسط کشوری بوده و منصفانه این است که صندلی استان در میانه جدول پارامترهای مالی باشد.

سلاحورزی گفت: باید درآمد سرانه مردم اندازه متوسط کشور باشد در حالیکه نصف متوسط کشور است و عقب ماندگی انباشته تاریخی به وجود آمده است و هیچ دولتی ظرف یکی دو سال نمی تواند آن را جبران کند.

وی گفت: اگر ظرف 4 سال آینده، هر سال 15 هزار میلیارد تومان پول جدید به استان تزریق گردد و سرمایه گذاری جدید گردد، شاید بتوان تغییری در استان احساس کرد وگرنه اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: اتاق بازرگانی یک نهاد بخش خصوصی است و سال هاست که شعارگونه و متأثر از سیاست های اصل 44 خواسته شده که از نمایندگان بخش خصوصی مشورت خواهی گردد.

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29023

به "موانع سرمایه گذاری در لرستان باید رفع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سرمایه گذاری در لرستان باید رفع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید