موفقیت در المپیک مستلزم همدلی است، خوشحالم شرمسار مربیان نشدم

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، مهدی علیاری نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در رقابتهای قهرمانی آسیا که به تازگی در چین برگزار گردید یکی از حساس ترین کشتی های خود را تجربه کرد. او باید حتماً در دیدار رده بندی پیروز می شد تا تیم ایران با امتیاز مدال برنز او و شکست حریف ازبک در دیدار فینال به قهرمانی دست یابد. البته همین اتفاق هم افتاد و شکست فرنگی کار ازبک در فینال باعث شد شاگردان محمد بنا هم با احتساب برنز مهدی علیاری در روز پایانی و با اختلاف امتیاز اندک نسبت به ازبکها بر سکوی قهرمان بایستند.

موفقیت در المپیک مستلزم همدلی است، خوشحالم شرمسار مربیان نشدم

علیاری در همین خصوص به خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم شرمسار کادر فنی تیم ملی و مردم نشدم و با کسب پیروزی در دیدار رده بندی توانستم کمکی به قهرمانی ایران بکنم. کشتی حساسی را با حریف قزاق در رده بندی داشتم که البته با صحبت های کادر فنی توانستم بدون استرس به میدان بروم و در نهایت پیروز شوم.

وی اضافه کرد: شاید اگر حساسیت رسیدن به امتیاز برای کسب قهرمانی تیمی نبود و من در شرایط آرام تری با این حریف کشتی می گرفتم می توانستم او را مثل رقابتهای جام دنیای با اختلاف امتیاز بالاتری از پیش رو بردارم، اما شرایط به گونه ای بود که نباید ریسک می کردم و حتماً باید پیروز میدان می شدم.

دارنده مدال برنز رقابتهای دنیای ادامه داد: کشتی فرنگی ایران روزهای سخت و مهمی را پیش رو دارد. ما باید در مسابقات دنیای 2019 قزاقستان به میدان برویم که این رقابتها حکم گزینشی المپیک 2020 توکیو را دارد. ضمن اینکه باید بزودی خودمان را مهیای بزرگترین رویداد ورزشی دنیا یعنی المپیک کنیم که همین مساله نیز بر سنگینی مسئولیت تمامی اهالی کشتی می افزاید.

علیاری با اشاره به اینکه کشتی فرنگی دارای پتانسیل جوان و باانگیزه ای است، گفت: خوشبختانه تمامی اردونشینان تیم ملی اعم از جوانان باانگیزه و نفرات باتجربه و میدان دیده از روحیه بالایی برای کسب افتخار برخوردارند. مطمئناً اگر با همین همدلی و اتحاد پیش برویم در المپیک 2020 توکیو هم به نتایج خوبی خواهیم رسید. البته نباید از لزوم حمایت های همه جانبه مسئولان و متولیان ورزش کشورمان هم به سادگی گذشت، چراکه اگر این حمایت ها نباشد، کار ما نیز بسیار سخت و سخت خواهد بود.

فرنگی کار وزن 97 کیلوگرم تیم ملی ایران به حضور محمد بنا در رأس امور تیم ملی و نقش او در ارتقای سطح فنی و روحی فرنگی کاران اشاره نمود و اضافه کرد: محمد بنا نیازی به تعریف و تمجید ندارد چراکه همگان بر توانایی و نقش مهم او در کسب نتایج درخشان در عرصه ملی واقف هستند. او همیشه باعث ارتقای سطح فنی و روحیه جنگندگی و شکست ناپذیری ملی پوشان می گردد و به نوعی می تواند کشتی گیران را به اوج توان روحی برساند.

وی در انتها گفت: امیدوارم با کوشش کادر فنی و ملی پوشان و همچنین حمایت و مساعدت متولیان ورزش کشور بتوانیم همچون گذشته بر قله افتخار کشتی دنیا بایستیم. زمان حضور در المپیک 2020 توکیو در یک چشم بر هم زدن فرا خواهد رسید و باید از هر لحظه خودمان برای تجهیز و آماده سازی استفاده کنیم. طبیعتاً این موضوع نیز نیازمند اتحاد و همدلی اهالی کشتی و ایجاد فضای آرام و مناسب برای ملی پوشان و کادر فنی است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5658

به "موفقیت در المپیک مستلزم همدلی است، خوشحالم شرمسار مربیان نشدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت در المپیک مستلزم همدلی است، خوشحالم شرمسار مربیان نشدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید