نانی از بانک سپه برای خمیرمایه گرم می گردد؟

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/لرستان خمیرمایه دورود که روزگاری از فعال ترین کارخانه های این شهرستان بود، حدود 12 سال در خاموشی مطلق به سر می برد.

نانی از بانک سپه برای خمیرمایه گرم می گردد؟

خمیرمایه دورود در زمان فعالیت از بهترین کارخانه های کشور بود و در بحث اشتغال زایی شرایط خوبی داشت.

این کارخانه با بهره گیری از تکنولوژی و ماشین آلات کشور اتریش سال 81 آغاز به فراوری کرد اما دیری نپایید که به ایستگاه تعطیلی رسید و سال 87 با عرصه فراوری وداع کرد.

کارخانه خمیرمایه دورود در حالی هنوز احیاء نشده که همیشه جزو اولویت های مسئولان بوده و وعده های زیادی برای فعالیت مجدد آن رسانه ای شده اما هنوز هم شرایط مثل سابق است و معلوم نیست چه زمانی دوباره چرخ این کارخانه خواهد چرخید.

مجید کیان پور، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، سال 98 در مورد این کارخانه به خبرنگاران گفته بود: خمیرمایه دورود زیر نظر شرکت سرمایه گذاری امید بوده که به بانک سپه وابسته است و متأسفانه اقدامی برای واگذاری انجام نمی دهد.

وی ادامه داد: قیمت اعلامی از طرف مسئولان شرکت امید، به نظر من زیاد است و برای سرمایه گذار بخش خصوصی صرفه مالی ندارد و اگر به دنبال واگذاری این شرکت به بخش خصوصی هستند باید قیمت کاهش یابد وگرنه تا سال های سال خمیرمایه دورود فعالیتی نخواهد کرد.

مجتبی بیرانوند فرماندار دورود در مورد آخرین شرایط این کارخانه تعطیل به خبرنگاران گفت: خمیر مایه جزو شرکت هایی است که به وسیله هلدینک بانک سپه قرار است مجداً راه اندازی گردد.

وی ادامه داد: آقای مدرس خیابانی سرپرست پیشین وزارت صمت در این راستا قول داده و خوشبین هستیم که این کار اجرایی گردد.

بیرانوند اضافه نمود: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس و استاندار لرستان خیلی پیگیر معین تکلیف این کارخانه هستند و جلسات زیادی نیز در این راستا برگزار شده است.

فرماندار دورود با اشاره به اینکه خمیر مایه بازار فروش خوبی دارد، اضافه نمود: این کارخانه در بحث اشتغال نیز آمار خوبی داشت و امیدواریم دوباره احیاء گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27303

به "نانی از بانک سپه برای خمیرمایه گرم می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانی از بانک سپه برای خمیرمایه گرم می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید