نشست سفرای کشورهای عضو اکو اواسط اسفند در بندرعباس برگزار می گردد

به گزارش شیوا مارکت، معاون دیپلماسی مالی وزارت خارجه با اعلام برگزاری نشست سفرای کشورهای عضو اکو و دبیرکل این سازمان در اواسط اسفند در بندرعباس، از نشست مجازی امروز متخصصان حمل و نقل ریلی ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و ایران اطلاع داد.

نشست سفرای کشورهای عضو اکو اواسط اسفند در بندرعباس برگزار می گردد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مهدی صفری معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه از ادامه کوشش های کشورهای عضو اکو برای اجرای تصمیمات و توصیه های نشست اخیر سران این سازمان در عشق آباد اطلاع داد و اضافه کرد: با همکاری وزارت امور خارجه، استانداری هرمزگان و دبیرخانه اکو قرار است سفرای کشورهای عضو اکو در تهران به همراه دبیرکل این سازمان در اواسط اسفندماه جاری به بندرعباس سفر نمایند و علاوه بر برگزاری نشست ماهانه خود در آن شهر و پیگیری اجرای تصمیمات نشست سران، از امکانات و تسهیلات لجستیکی و بندری این شهر بازدید نمایند.

صفری اعلام نمود: تعامل گسترده و هم افزایی با کشورهای همسایه از جمله در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در دستورکار دولت جمهوری اسلامی ایران واقع شده است و ارائه خدمات لجستیکی به کشورهای عضو اکو در بنادر جنوبی کشور نظیر بندر عباس و چابهار در دست برنامه ریزی است.

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه بعلاوه یادآور شد: تقویت هر چه بیشتر خطوط مواصلاتی بین کشورهای عضو اکو از یک سو و بین منطقه اکو با منطقه ها پیرامونی از جمله دستورالعمل های سران اکو در نشست اخیر خود در عشق آباد نیز است.

در همین ارتباط و با ابتکار ازبکستان (رئیس دوره ای اکو در سال 2022)، سال جاری به عنوان سال تقویت مواصلات منطقه ای نامگذاری شده است.

صفری بعلاوه از نشست پنج جانبه ای با حضور متخصصان حمل و نقل ریلی پنج کشور ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد که روز پنجشنبه 21 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار گردید. هدف از این جلسه که به ابتکار ترکمنستان تشکیل شد آنالیز امکان انتقال بار به صورت چندوجهی (جاده و ریل) در جهت تاجیکستان تا ترکیه به وسیله شبکه ریلی ازبکستان، ترکمنستان و ایران بود و ابعاد فنی آن مورد گفتگو نهاده شد. قرار است گفتگوها در نشست های دیگری دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29833

به "نشست سفرای کشورهای عضو اکو اواسط اسفند در بندرعباس برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سفرای کشورهای عضو اکو اواسط اسفند در بندرعباس برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید