نقش پر رنگ زنان در تیم مالی بایدن

به گزارش شیوا مارکت، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا طی روزهای آینده تیم مشاوران ارشد مالی خود را معرفی خواهد نمود.

نقش پر رنگ زنان در تیم مالی بایدن

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا طی روزهای آینده تیم مشاوران ارشد مالی خود را معرفی خواهد نمود؛ تیمی که مطابق تازه ترین حدس ها شامل چند اقتصاددان لیبرال و سیاستگذار با سابقه در دولت های پیشین دموکرات ها خواهد بود.

به گزارش یورونیوز؛ کارزار انتخاباتی آقای بایدن هنوز به طور رسمی تیم مشاوران ارشد مالی خود را اعلام ننموده ولی خبرگزاری آسوشیتدپرس در مصاحبه با افراد موثر در کارزار انتخاباتی آقای بایدن افراد معرفی شده به او را شناسایی نموده است.

در میان این مشاوران، زنان اقتصاددان نقش پررنگی دارند؛ زنانی که در دولت های بیل کلینتون و باراک اوباما نیز فعالیت داشته اند.

خانم تاندن مدیر عامل اتاق فکر لیبرال مرکز پیشرفت آمریکایی است. وی مدیر سیاست داخلی کارزار انتخاباتی باراک اوباما بود. او پیشتر نیز در حلقه مشاوران ارشد بیل کلینتون جای داشت.

در صورت تأیید، او اولین زن رنگین پوست و با اصالت آسیای جنوبی خواهد بود که اداره نظارت بر بودجه فدرال را رهبری می نماید.

آقای دیز که مشاور ارشد مالی دولت باراک اوباما بوده، در حال حاضر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پایدار بلک راک(BlackRock) است. او در دولت آقای اوباما نقش مهمی در نجات صنعت بحران زده خودرو و تدوین سیاست های زیست محیطی داشت.

او احتمالا مدیریت شورای اقتصاد ملی کاخ سفید را بر عهده خواهد گرفت.

خانم روس متخصص اقتصاد کار و رئیس دانشکده امور عمومی و بین المللی دانشگاه پرینستون است. وی از سال 2009 تا 2011 نیز عضو شورای مشاوران مالی دولت باراک اوباما بوده است.

او در اوایل امسال میلادی نیز با نگارش نامه ای که به امضای بیش از 100 اقتصاددان رسیده بود، خواهان اقدامات بیشتر دولت برای کاهش پیامدهای مالی ناشی از بیماری همه گیر کووید-19 شده بود.

خانم روس برای تصدی رئیس شورای مشاوران مالی دولت پیشنهاد شده و در صورت تایید نخستین زن رنگین پوست خواهد بود که این سمت را در اختیار گرفته است.

همچنین انتظار می رود که آقای بایدن از هدر بوشی(Heather Boushey)، مدیرعامل مرکز رشد عادلانه واشنگتن و جارد برنشتاین(Jared Bernstein)، که در دولت آقای اوباما به عنوان مشاور مالی او فعالیت می کرد، برای عضویت در این شورا مشاوران مالی خود بهره ببرد.

مجله باهام: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26178

به "نقش پر رنگ زنان در تیم مالی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پر رنگ زنان در تیم مالی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید