نقص بزرگی که در استقلال وجود دارد، چرخه رسانه ای معیوب و پرحاشیه

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، باشگاه استقلال به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران علاوه بر نقایصی که در مدیریت و بخش فنی خود داشت و دارد، در حوزه اطلاع رسانی و تبیین ساسیت های رسانه ای هم با نقایصی روبرو است که بر حاشیه های این باشگاه افزوده و اوضاع آشفته ای را برای طرفداران ایجاد نموده است.

نقص بزرگی که در استقلال وجود دارد، چرخه رسانه ای معیوب و پرحاشیه

طبیعی است که رسانه های رسمی برای کسب خبرهای دقیق و درست از تیمی مانند استقلال باید با مدیران و مسئولان این باشگاه در ارتباط باشند. اما این اتفاق در سالهای اخیر به بدترین شکل ممکن اتفاق افتاده و در روزهایی که قرار است قرارداد سرمربی جدید این تیم نهایی گردد، بدتر از قبل مدیریت شده است.

خلاصه مکالمات خبرنگاران در روز گذشته بابت کسب خبر رسمی در مورد سرمربی جدید استقلال از منابع رسمی و مدیران باشگاه استقلال به توضیح زیر است:

- مدیر اول؛ عدم پاسخگویی به تماس های مکرر.

- مدیر دوم؛ بنده به هیچ وجه از اتفاقات داخل باشگاه خبر ندارم و فقط آقایان فلانی و فلانی از اتفاقات خبر دارند.

- مدیر سوم؛ دقیقاً تکرار گفته های مدیر دوم.

- مدیر چهارم؛ تصمیم گرفته ام به تماس خبرنگاران پاسخ ندهم تا ناچار نشوم اخبار باشگاه را به آنها بدهم.

- مدیر پنجم؛ در دسترس نمی باشد.

و اینگونه هست روند کسب خبر (سالم) خبرنگار یک خبرگزاری رسمی از مدیران باشگاهی که خود را یکی از حرفه ای ترین و بزرگترین باشگاه های ایران دانسته و مدعی اند که بیست الی سی میلیون طرفدار دارند. بیست - سی میلیون طرفداری که حق شان کسب اطلاع از مسائل تیم هست و رسانه های رسمی و نه مجازی را پل های ارتباطی بین باشگاه و خود می دانند.

استقلال که از پرطرفدارترین و پرافتخارترین تیم های آسیا به شمار می رود، با اختلاف نسبت به همه تیم های لیگ رجحان از معیوب ترین چرخه رسانه ای استفاده می نماید. سیاستگذاری رسانه ای در استقلال مسائل زیادی دارد و کمترین تعامل با رسانه های رسمی در این باشگاه وجود دارد.

در سالهای گذشته تنها در بعضی مقاطع و به فراخور روابط بعضی از مدیران با رسانه ها اخبار این تیم از زاویه دید مدیر مربوطه منتشر می شده است.

سیاستگذاران در باشگاه استقلال شرایط را به سمتی برده اند که حالا اغلب رسانه های رسمی کمترین تعامل را با آنها دارند و اصحاب رسانه ناچارند تنها بر پایه حدس و گمان بسیاری از مطالب، تحلیل ها و گزارشات خود را بنویسند.

با رصد کردن اخبار استقلال در رسانه های رسمی به اخبار ضد و نقیضی برخورد می کنیم که ناشی از همین کم اطلاعی اصحاب رسانه می باشد. بسیاری از این اخبار، تحلیل ها و گزارشات به صورت ناخواسته منشاء مسائلی هم برای این باشگاه می شوند.

در حالی باشگاه استقلال در سالهای اخیر از ضعف در سیستم رسانه ای و عدم تعامل با رسانه های رسمی لطماتی دیده، که رقیب سنتی آنها پرسپولیس، به نحوی مطلوب از فضای رسانه ای استفاده نموده و با همسو کردن رسانه ها با سیاست های باشگاه، به نسبت استقلال از فضایی امن تر در رسانه سود می برد.

البته در این میان شاید کمترین قصور با فردی باشد که رسماً مدیریت رسانه را در باشگاه استقلال بر عهده دارد. مدیر رسانه ای در باشگاه استقلال تنها مجری سیاست های رسانه ای این باشگاه است و خود کمترین نقش را در سیاستگذاری رسانه ای دارد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6594

به "نقص بزرگی که در استقلال وجود دارد، چرخه رسانه ای معیوب و پرحاشیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقص بزرگی که در استقلال وجود دارد، چرخه رسانه ای معیوب و پرحاشیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید