نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان سرایان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

به گزارش شیوا مارکت، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و آداب و رسوم در ورودی شهر سرایان با استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران و میهمانان نوروزی روبرو شد.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان سرایان پذیرای گردشگران در نوروز 1398

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت: این نمایشگاه با معماری سنتی و بومی منطقه و با اقتباس از بنای تاریخی بازارچه دائمی صنایع دستی میثم و چند بنای تاریخی دیگر که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند ، طراحی و ساخته شده و شامل 15 غرفه ، ساباط و سایبان محلی است.

محمد عرب ضمن بیان این مطلب گفت: آهنگری سنتی و زنگوله سازی، فراوری ابزارآلات فلزی ، سوغات محلی، فروش فراوریات صنایع دستی ، خراطی سنتی ، سماور زغالی ، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، جاجیم بافی ، سفالگری و... در قالب 14 غرفه صنایع دستی که 6 غرفه بصورت ورکشاب هستند در نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارند.

به گفته وی، علاوه بر 14 غرفه صنایع دستی، سیاه چادر عشایری و نمایش آداب و رسوم، پخت نان محلی، فراوری و عرضه لبنیات محلی، غذاهای سنتی مثل آش، فراوری نان ها و شیرینی های محلی مثل نافته و تافتون، قهوه خانه و فروش دم نوش های گیاهی منطقه در محل نمایشگاه عرضه می گردد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان ادامه داد: یک غرفه اختصاص به انجمن موسیقی شهرستان دارد و از ابتدای سال هر روز برنامه نوروزگاه با موسیقی محلی و سنتی ، بازی های بومی و محلی و مسابقات فرهنگی و... در محل نمایشگاه با حضور گروه های استانی و شهرستانی برگزار شده است و تا انتها تعطیلات ادامه دارد.

عرب اضافه کرد: قهوه خانه سنتی با ارائه دم نوش های محلی بسیار مورد توجه و استقبال بوده است. احیای سنت های کهن و معرفی آداب و رسوم از برنامه های هرساله ستاد سفر شهرستان بوده که معرفی و اجرای زنده روش کار خرمنکوب قدیمی یا به گویش محلی بردو از دیگر برنامه ها بوده که نفطه عطف نمایشگاه سال جاری بوده و بسیار مورد استقبال گردشگران و مردم محلی قرار گرفته است.

اوگفت: اسب سواری در محل نمایشگاه از دیگر برنامه ها می باشد و کسانیکه به محل نمایشگاه مراجعه می کنند می توانند به راحتی اطلاعات اولیه در خصوص مناطق گردشگری ، راهها و... را دریافت کنند.استقرار کمپ اطلاع رسانی هلال احمر و ایستگاه سلامت اورژانس و پیش بینی فضای بازی کودک و نصب بنرهای هدایت و اطلاع رسانی نیز در محل نمایشگاه صورت گرفته و سعی بر آن بوده تا ضمن معرفی تمام ظرفیت های گردشگری شهرستان ، لحظات خوب و با نشاطی برای گردشگران فراهم گردد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4597

به "نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان سرایان پذیرای گردشگران در نوروز 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان سرایان پذیرای گردشگران در نوروز 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید