هزینه پیشگیری از کرونا در فارس 4 برابر یارانه

به گزارش شیوا مارکت، افزایش قیمت مجدد ماسک و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا در شیراز باعث شده هر فرد بیش از 4 برابر یارانه دریافتی خود را برای خرید متوسط این لوازم اختصاص دهد.

هزینه پیشگیری از کرونا در فارس 4 برابر یارانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، قیمت مواد مصرفی همانند ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی نماینده و الکل همچنان رو به افزایش است و مسئولان تنها از نظارت بر فرایند توزیع بهداشتی و بی خطر این محصولات سخن می گویند و هیچ تدبیری در زمینه کنترل قیمت ها در زمینه سلامت عمومی مردم و جامعه اندیشیده نشده است.

شاید یکی از اصلی ترین دلایل افزایش مبتلایان به کرونا نیز در شیراز و شهرستان های استان فارس مسائل مالی شهفرایندان در مورد تهیه و استفاده به موقع از ماسک و مواد ضدعفونی است.

متأسفانه این افزایش نرخ ماسک در حالی روی داده که در اوایل شیوع بیماری کرونا به دلایل کمبود ماسک و افزایش تقاضا با کمبودها و مسائلی مردم روبرو بودند. با اوج گیری ویروس کرونا و توصیه های بهداشتی مبنی بر استفاده از ماسک پزشکی قیمت این محصول از 200 تومان به ازای هر عدد به قیمت 2 هزار تومان در فروردین رسید، این در حالی است که تمامی داروخانه ها و لوازم پزشکی ها موظف به ارائه ماسک صنعتی به قیمت هزار و 300 تومان و ماسک کارگاهی به قیمت هزار و 500 تومان هستند، اما همچنان مردم ماسک را با قیمت 2 هزار تومان خریداری می نمایند.

در مورد ژل و مایع ضدعفونی و پد الکلی قیمت ها به شکل عجیبی متغیر است تا جایی که یک بسته 100 عددی پد الکلی فراوری استان از 15 هزار تومان به 25 تا 30 هزار تومان رسیده و قیمت هر جفت دستکش لاتکس بسته به کیفیت از 3 هزار تا 8 هزار تومان متغیر است.

اگر هر نفر به جای هر 3 ساعت تعویض ماسک در کل روز از 2 ماسک استفاده کند و در هفته از یک شیشه کوچک مایع ضدعفونی به همراه روزانه یک عدد دستکش با ارزان ترین قیمت هزینه رعایت حداقلی پروتکل برای هر نفر در ماه 200 هزار تومان در بر خواهد داشت.

hecaconf.ir: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21945

به "هزینه پیشگیری از کرونا در فارس 4 برابر یارانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه پیشگیری از کرونا در فارس 4 برابر یارانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید