هشدار جدی دبیرکل سازمان ملل؛ دنیا در مسیری خطرناک در حرکت است

به گزارش شیوا مارکت، دبیرکل سازمان ملل دنیا با اشاره تلویحی به اختلافات خطرناک میان چین و آمریکا گفت: دنیا نمی تواند بپذیرد که هر یکی از اقتصادهای عظیم دنیا در جهت خود حرکت نمایند. این امر مخاطرات و هزینه های سنگینی دارد و اگر درگیری های نظامی هم وجود داشته باشد اوضاع وخیم تر می گردد.

هشدار جدی دبیرکل سازمان ملل؛ دنیا در مسیری خطرناک در حرکت است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از برنا، آنتونیو گوترش با اشاره تلویحی به اختلافات خطرناک میان چین و آمریکا گفت: نمی توان تصور کردکه دو قدرت عظیم مالی دنیا در دو جهت مختلف و مخالف حرکت نمایند.

گوترش در بخشی دیگر از سخنانش همچنین با تاکید بر اهمیت حرکت دنیای به سوی انرژی های تجدیدپذیر و انرژی سبز گفت قطعا سرمایه گذاری های دنیای به سمت کشورهایی می رود که در جهت انرژی های تجدید پذیر حرکت نموده باشند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره به آثار و عواقب زیان بار شیوع ویروس کرونا در دنیا، هشدار که برای نخستین بار در سه دهه اخیر، فقر در دنیا در حال رشد است.

وی با بیان اینکه دنیا امروز روی ستون های لرزان قرار گرفته است گفت: همزمان با بحران های بهداشتی، با بی سابقه ترین میزان بیکاری از زمان رکود عظیم روبرو هستم و حقوق بشر با تهدیدهای خطرناک روبرو است.

گوترش با تاکید بر ضرورت تقویت روابط انسانی میان ملت ها، گفت: امروز همه شاهدیم که چگونه یک ویروس دنیا را به زانو درآورده است.

وی با اشاره به موضوع بحران های جاری در منطقه آسیا و خاورمیانه گفت: در افغانستان کوشش برای برقراری صلح ادامه دارد و امیدواریم این کوشش ها به نتیجه برسد. در سوریه بعد از 9 سال درگیری، همچنان شاهد هستیم که انسان ها جان خود را از دست می دهند.

گوترش بدون اشاره به مقاصد انتخاباتی دولت دونالد ترامپ برای ایجاد حرکت های نمایشی و تبلیغاتی در خاورمیانه، گفت: در خاورمیانه اقداماتی برای برقراری صلح دیده می گردد، در کرانه باختری و مناطق اشغالی نیز این فرایند را می بینیم.

وی اضافه کرد: در لیبی مذاکرات ادامه دارد و قطعنامه های سازمان ملل برای حل کردن اختلافات بین جناح های درگیر صادر می گردد. سعی می کنیم به هر نحوی شده در تمام مناطق دنیا به خشونت ها سرانجام دهیم.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره مجدد به موضوع شیوع کرونا گفت: در مناطق مختلف دنیا می بینیم که همه گیری کرونا بیشتر شده است. گروه های سودجو و خرابکار از این شرایط به نفع خود استفاده می نمایند و جان انسان ها را به خطر می اندازند.

اکنون زمان آن است که هر طور شده صلح را در دنیا حکمفرما کنیم و هر طور شده تا سرانجام سال جاری که 100 روز به آن مانده است، باید در دنیا یک صلح سراسری ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: دنیا نمی تواند بپذیرد که هر یکی از اقتصادهای عظیم دنیا در راستا خود حرکت نمایند. این امر مخاطرات و هزینه های سنگینی دارد و اگر درگیری های نظامی هم وجود داشته باشد اوضاع وخیم تر می گردد.

سازمان ملل همیشه پاسخ مناسبی به این مسائل داده و کوشیده است هر جا که ضروری است حضور یابد.

گوترش گفت: باید برای پیوستگی و همبستگی اجتماعی در دنیا کوشش کنیم و این یعنی باید سیاست های جدیدی برای حمایت های اجتماعی معین کنیم، مانند بیمه های سراسری و معین حداقل دستمزدها، ایجاد امکان دسترسی به فناوری های جدید برای همه مردم. ما باید برای تعالی حقوق بشر و برابری برای همه انسانها، زنان و مردا کوشش کنیم.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اهمیت محافظت از صنایع هوایی و مسافرت های هوایی مطابق با قرارداد پاریس گفت: باید به اتفاق در کنار هم این اقدامات را انجام دهیم تا هیچ کشوری عقب نماند.

باید به وسیله یک پیمان جدید بین المللی مسائل کنونی را حل کنیم و کالاهای اساسی را برای همه تامین نماییم. در حال حاضر موانعی برای رسیدن به این اهداف وجود دارد. این پیمان باید براساس عزت هر فرد و ارزش های دنیای باشد، برای حمایت از نسل های آینده و باید مطمئن شویم که همه به منابع دسترسی می یابند. طبق این پیمان جدید باید به سمتی برویم که قدرت تقسیم گردد و تنها چند ابرقدرت، قدرت را در دست نداشته باشند.

تور ونیز: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23611

به "هشدار جدی دبیرکل سازمان ملل؛ دنیا در مسیری خطرناک در حرکت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی دبیرکل سازمان ملل؛ دنیا در مسیری خطرناک در حرکت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید