هشدار رسانه ها و مطبوعات چین به آمریکا

به گزارش شیوا مارکت، تهران - خبرنگاران - به دنبال افزایش تنش تجاری میان چین و آمریکا بر سر تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی ، رسانه ها و مطبوعات چین روز سه شنبه هشدار دادند در صورتی که واشنگتن به این جنگ تجاری ادامه دهد، تا آخر ایستادگی خواهند کرد.

هشدار رسانه ها و مطبوعات چین به آمریکا

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، هشدار رسانه ها و مطبوعات چین به آمریکا در حالی صورت می گیرد که پکن روز گذشته (دوشنبه) تعرفه های گمرکی کالاها و محصولات آمریکایی را به ارزش 600 میلیارد دلار افزایش داد.

به نظر می رسد، که ادبیات مقامات ، مطبوعات و رسانه های چینی در قبال اقدامات یکجانبه آمریکا کاملا تغییر یافته و چینی ها دیگر آن خویشتنداری سابق را در برابر آمریکا از خود نشان نمی دهند.

شبکه تلویزیونی دولتی چین سی.سی.تی.وی نیز از روز گذشته تا کنون پخش گزارش های تندی را علیه آمریکا در پیش گرفته است.

از سوی دیگر، تشدید تنش های تجاری آمریکا و چین، به دلیل نگرانی از افزایش هزینه های مالی در پی اعمال تعرفه های دو جانبه، باعث بروز شکاف و اختلاف میان حزب جمهوری خواه و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شده است.

در همین ارتباط، چاک گرسلی نماینده جمهوری خواه ایالات آیووا، پس از کاهش شدید ارزش بازار بورس نیویورک به دلیل افزایش تعرفه های تلافی جویانه واشنگتن و پکن علیه یکدیگر، خواستار دستیابی هر چه سریعتر به توافق تجاری شد.

گرسلی در این باره گفت: بدون شک در این جنگ، آمریکا نیز آسیب خواهد دید، با افزایش تعرفه ها کشاورزی، کسب و کار و مصرف کنندگان با آسیب جدی روبرو خواهند شد.

واشنگتن روز آدینه تعرفه وارداتی 200 میلیارد دلاری بر کالاهای چینی را از 10 به 25 درصد افزایش داد.

ترامپ پس از افزایش تعرفه ها اعلام نمود که به هیچ وجه عجله ای برای دستیابی به توافق تجاری ندارد و اقتصاد آمریکا از این تعرفه ها بیش از هر توافقی سود می برد.

خطر سیاسی که ترامپ را تهدید می نماید، واکنش های تندی است که جمهوری خواستار در مناطق کشاورزی آمریکا نشان خواهند داد چرا که قانونگذاران جمهوری خواه در این مناطق به شکل عمومی از لفاظی های انتخاباتی ترامپ درباره سیاست نخست آمریکا حمایت کردند اما اکنون به دلیل وضع این تعرفه ها بر محصولات کشاورزی چیزی جز ضرر و زیان مشاهده نخواهند کرد.

بسیاری از تجار و کشاورزان با اعمال این تعرفه ها مخالف هستند و می گویند که وضع چنین تعرفه هایی بسیار زیان بار خواهد بود و باعث کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان می گردد.

ممکن است تاثیر افزایش تعرفه ها برای خریداران آمریکایی چند ماه دیگر نمایان گردد اما خرده فروشان ناچار هستند تا برای جبران هزینه واردات، نرخ اجناس خود را افزایش دهند.

شبس**اروپام**9041**1917

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5252

به "هشدار رسانه ها و مطبوعات چین به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رسانه ها و مطبوعات چین به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید