همایش گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در خراسان شمالی برگزار گردید

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: فعالیت در حوزه صنایع دستی و توجه به آن، اشتغال پایدار را به همراه دارد که با حداقل هزینه و سرمایه می توان به آن دست پیدا کرد.

همایش گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در خراسان شمالی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حسن نوری در همایش گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی که در محل تالار شهید لنگری بجنورد برگزار گردید در جمع صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی این استان گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی، تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت می گردد.

نوری با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی به منظور توسعه فعالیت های خود، گفت: فراوریکنندگان صنایع دستی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی صنایع دستی را هنری برگرفته از فکر و اندیشه آدمی دانست و اضافه نمود: این اندیشه با توانایی دستان هنرمندان به بار می نشیند و محصولی را فراوری می نماید.

وی بیان نمود: فراوریاتی که حاصل کار ماشین هستند اگرچه از تنوع و زیبایی ظاهری برخوردارند، اما در بحث صنایع دستی، مهمترین بحث هویت و اصالت است که ما باید این اندیشه را حفظ و ترویج دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ارزش معنوی فراوریات صنایع دستی را وجه تمایز بین فراوریات ماشینی برشمرد و گفت: برای حفظ این ارزش و توانایی رقابت در بازار محصولات، باید مدیران و هنرمندان در کنار یکدیگر کوشش کنیم.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9515

به "همایش گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در خراسان شمالی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در خراسان شمالی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید