هند باید ایستادن در برابر آمریکا را از کره شمالی یاد بگیرد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- رئیس شبکه ملی حقوق بشر واشنگتن می گوید، هند نباید به خواسته های آمریکا تن دهد و درس مقاومت را باید از رهبر کره شمالی بیاموزد.

هند باید ایستادن در برابر آمریکا را از کره شمالی یاد بگیرد

به گزارش روز یکشنبه رویترز، سواراج سینگ در مقاله ای تحلیلی می نویسد، دیدار اخیر رهبر کره شمالی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیانگر پاسخ قاطع پیونگ یانگ به خواسته های بی خاتمه آمریکا بود.

کیم جونگ اون با سفر به روسیه به واشنگتن نشان داد که از دوستان پرقدرتی در برابر خواسته های مغرورانه آمریکا برخوردار است.

دکتر سینگ با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا برای عدم تمدید معافیت تحریم های نفت ایران می نویسد، آمریکا به تازگی فشارهای متعددی بر هند برای متوقف کردن واردات نفت خام از ایران وارد می نماید.

هند دارای رابطه محبت آمیز دیرینه ای با ایران است و این کشور نقش اساسی در توسعه بندر چابهار ایفا می نماید. هند یکی از بزرگ ترین خریدان نفتی ایران به حساب می آید.

سینگ یاد آور می گردد، هند باید از روابط میان کره شمالی و آمریکا درس بگیرد و مانند پیونگ یانگ اجازه ندهد تا آمریکا خواسته های غیرمنطقی و قلدرمآبانه خود را به دهلی تحمیل کند.

به گفته رئیس شبکه ملی حقوق بشر واشنگتن، هند باید به جای کوتاه آمدن در برابر خواسته های بی خاتمه آمریکا، مانند کره شمالی با دیگر کشورها برای مقابله با درخواست های آمریکا ائتلاف تشکیل دهد.

سینگ تصریح می نماید، هند می تواند با پیوستن به کشورهای روسیه، چین، ایران و کره شمالی ائتلافی ضد آمریکایی تشکیل داده تا بتوانند در برابر سیاست های یک جانبه گرایانه آمریکا ایستادگی کند.

بر اساس بیانیه اخیر کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم های نفتی علیه ایران تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

آساق**9473**1104**

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5643

به "هند باید ایستادن در برابر آمریکا را از کره شمالی یاد بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند باید ایستادن در برابر آمریکا را از کره شمالی یاد بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید