هنرمندان استان گلستان از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بی بهره اند

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ارائه تسهیلات به بخش های هنرمندان با توجه به اینکه خیلی از اقدامات هنرمندان در منازل انجام می گردد، امکان پذیر نیست.

هنرمندان استان گلستان از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بی بهره اند

به گزارش خبرنگاران از گرگان، ابراهیم کریمی ظهر امروز در پنجمین کارگروه امور مالی استان گلستان گفت: بحث عامل های انرژی در بخش صنعت گردشگری یکی از ضرورت های مورد احتیاج به سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان گلستان است.

وی نسبت به دریافت صنایع بزرگ از تسهیلات کم بهره روستایی گلایه کرد و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت که در استان به جهت کم بهره بودن نرخ تسهیلات وجود دارد بعضی از صنایع بزرگ به بهانه اینکه در بافت روستا قرار دارند این تسهیلات را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه تسهیلات کم بهره یک سقف محدودی داشته باشد تا طرح های کلان نتوانند از این تسهیلات استفاده نمایند، اضافه کرد: آموزش های روستایی در حوزه گردشگری احتیاج به توجه دارد و میراث فرهنگی و صنایع دستی استان به این برنامه ورود پیدا نموده است.

کریمی با بیان اینکه حمایت از محصولات روستائی و صنایع دستی باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: پر معضل ترین مجوزات در بخش های گردشگری در استان ارائه می گردد و بسیاری از افراد به مجوزات مراجعه می نمایند اما اتفاقی نمی افتد.

وی به تقویت بوم گردی در روستاها اشاره نمود و اضافه کرد: صنایع دستی و بازارچه های روستائی باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان توضیح داد: در حوزه صنایع دستی شیوه های حمایتی یکی از بحث ها تامین اجتماعی است و بیمه هنرمندان سهمیه کمی دارد و این یک دغدغه برای هنرمندان شده است.

کریمی با بیان اینکه با وجود اینکه صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده اما ظرفیت آن برای ارائه تسهیلات کم است، یادآور شد: ارائه تسهیلات به بخش های هنرمندان با توجه به اینکه خیلی از اقدامات هنرمندان در منازل صورت می گیرد امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه اختیارات صندوق کارآفرینی امید در مسائل استانی بسیار کم است، اضافه کرد: مشوقات صادراتی، تجهیز کارگاه های صنایع دستی و خانه های دستی را در استان دنبال می کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه جشنواره اقوام در 8 دی ماه برگزار می گردد، اضافه کرد: مجوز نمایشگاه ها به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده و براساس آن میزان برگزاری نمایشگاه های ما در حال افزایش است.

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16223

به "هنرمندان استان گلستان از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بی بهره اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان استان گلستان از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بی بهره اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید